پنج نشانه برای تعویض iPad به نسل جدید

پنج نشانه برای تعویض iPad به نسل جدید
  • 1394/2/15
  • مهدي ده نبي
  • 0

تا به حال برای شما پیش آمده تا به دلیل سنگین بودن، عدم پشتیبانی از اپلیکیشن های جدید و یا دلایل دیگر، آیپد خود را در گوشه ای از خانه رها کرده باشید؟ در این مقاله به پنج دلیل برای تعویض iPad به نسل جدید اشاره می کنیم. با گویا آی تی همراه باشید.

مشکلات سازگاری و کرش کردن اپلیکیشن ها

ipadold

این یک حقیقت در دنیای تکنولوژی است که به محض آپدیت شدن سیستم عامل ها، نرم افزارهای تاریخ گذشته دیگر پاسخگو نخواهند بود. به عنوان مثال، اپلیکیشنی که برای iOS 7 ساخته شده است، دیگر روی iOS 8 پاسخگو نخواهد بود و نویسنده نرم افزار، باید آن را برای ورزن جدید سیستم عامل به روزرسانی کند.

به همین دلیل، ممکن است قابلیت هایی از ورژن جدید نرم افزار را از دست بدهید. به عنوان مثال، آیپد نسل اول من با اپلیکیشن وردپرس دچار مشکل شد و به روزرسانی به ورژن جدید نیز این مشکل را حل نکرد. اما با خرید نسل جدید آیپد، یاعنی آیپد ایر ۲ ، این مشکل برطرف شد.

همانطور که استحضار دارید، iOS 7 و ۸ روی دستگاه های قدیمی دیگر قابل نصب نیست و به همین دلیل، بسیاری از قابلیت های ورژن جدید سیستم عامل ها را در دستگاه های قدیمی از دست می دهید.


عدم سازگاری لوازم جانبی جدید

muo-ios-ipad-lightning

شارژر آیپد نسل اول شما دچار مشکل می شود. به فروشگاه محل خود مراجعه می کنید تا شارژر جدیدی را خریداری نمایید. اما متوجه می شوید که تمامی شارژرها جدید هستند و با دستگاه شما سازگاری ندارند.

برای خرید قاب به فروشگاه های مختلف مراجعه می کنید و در نهایت با نهایت دقت و سلیقه، یک قاب و محافظ صفحه خریداری می کنید. اما به محض رسیدن به منزل و امتحان آنها، متوجه می شوید که با دستگاه شما سازگاری ندارند.


شارژ باطری دستگاه به سرعت به پایان می رسد

muo-ios-ipad-battery

آیپد نسل اول، با قابلیت نگهداری شارژ به مدت ۱۰ ساعت عرضه شد. اما در حال حاضر، این دستگاه به دلیل استفاده زیاد و گذر زمان، قابلیت نگهداری این مقدار شارژ را دارا نمی باشد.

باطری ها به دلیل استفاده از سیکل آنها به مرور زمان، دچار تنزل در کارایی می شوند و دیگر توانایی اولیه خود را دارا نمی باشند. گرما و سرمای شدید نیز روی باطری دستگاه تأثیر منفی می گذارد.


پیکسل های سوخته یا صفحه نمایش شکسته

muo-ios-ipad-display

صفحه نمایشی که قدرت پاسخگویی بالایی داشته باشد، برای استفاده از آیپد یک امر لازم به نظر می رسد. اگر صفحه نمایش نسبت به لمس صفحه قادر به پاسخگویی نباشد یا اگر قسمت هایی را به شما نمایش داده نمی شود، مطمئنا مشکلی وجود دارد.

مانند تلویزیون، لپتاپ و سایر دستگاه های دارای پنل LCD ، صفحه نمایش آیپدهای نسل پیشین نیز به مرور زمان دچار مشکل می شوند. صفحه نمایشی که دچار مشکل شده و شکسته است، دیگر قادر به پاسخگویی به کاربر نخواهد بود.


دکمه های سخت افزاری دیگر پاسخگو نیست

۲۶۷۹۴۳۵۱۶۴_۳۶۱۱۳۹۲۲۷۱_z

یکی از مشکلات مربوط به دستگاه های قدیمی، عملکرد دکمه های سخت افزاری است. مشکل با دکمه سایلنت یا دکمه های کاهش و افزایش صدا با روش های دیگر قابل حل است. اما مشکل دکمه Home دستگاه، چیزی نیست که بشود به راحتی با آن کنار آمد.

در صورت بروز این مشکل، می توان از کالیبره مجدد دکمه Home یا دستیار لمسی ( Assistive Touch ) استفاده کرد. اما کار نکردن دکمه های سخت افزاری، اغلب مشکل سخت و حادی به شمار می آید.


برای این مشکلات، تنها به روزرسانی آیپد به نسل جدید، قادر به حل آن خواهد بود. اما شما می توانید همچنان از آیپد قدیمی خود برای کارهایی مانند ترک پد کامپیوتر، آلبوم تصاویر و یا جعبه نمونه کارهای خود از آن استفاده نمایید.

آیا زمان تعویض آیپد شما رسیده است؟ 🙂

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *