جایگزینی برای امکانات حذف شده در ویندوز ۱۰

جایگزینی برای امکانات حذف شده در ویندوز ۱۰
  • 1394/4/31
  • پرهام
  • 0

تا انتشار رسمی نسخه نهایی ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت یک هفته زمان داریم و همانطور که در این مقاله گفته شد، شرکت مایکروسافت اپلیکیشنی را جهت ارسال کپی از نسخه ۱۰ ویندوز برای کاربران ویندوز ۸٫۱ و ۷ آماده ساخته است. این برنامه همچنین سیستم کاربر در زمینه پیش نیازهای لازم برای ویندوز ۱۰ را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

شرکت مایکروسافت اخیرا لیستی از امکانات حذف شده ویندوز در نسخه جدیدش را منتشر کرد. این لیست شامل تغییراتی اساسی و بزرگ بوده که ممکن است برخی از کاربران را با مشکل مواجه کند.

در این مقاله قصد داریم جایگزین هایی را برای امکانات حذف شده در ویندوز ۱۰ معرفی کنیم تا از این نظر هیچ نگرانی برای کاربران وجود نداشته باشد.

با گویا آی تی همراه شوید.

ویندوز مدیا سنتر

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که هنوز از ویندوز ۷ بهره می برید و به ویندوز ۸ یا ۸٫۱ مهاجرت نکرده اید، ارتقاء به ویندوز ۱۰ برایتان کمی غافلگیری به همراه می آورد؛‌از آنجایی که دیگر هیچ جایی با نام Windoes Media Center در ویندوز وجود ندارد. کاربران ویندوز های ۸ و ۸٫۱ قابلیت دانلود این برنامه را در آپدیت های مایکروسافت پیدا کردند اما بعید به نظر می رسد چنین اتفاقی در ویندوز ۱۰ نیز رخ بدهد.

جایگزین پیشنهادی ما

۱

Kodi یا همان XBMC یک جایگزین مناسب و کاربردی برای بخش ویندوز مدیا سنتر خواهد بود. این برنامه رایگان بوده و با افزونه های متعددی عرضه شده است. این برنامه به راحتی می تواند ویدیو ضبط کند و شبکه های تلوزیونی نظیر نت فلیکس، Hulu و … را پخش کند. محیط کاربری برنامه نیز قدیمی و کلاسیک به نظر نمی رسد.

دانلود KODI

نرم افزار پلی بک برای دی‌ وی دی ها

ویندوز ۱۰ دیگر دی وی دی ها را باز نمی کند؛ البته هنوز می توانید به راحتی محتوی هر دی وی دی را در اختیار داشته باشید و استفاده کنید. اما برای پخش دی وی دی های تصویری نیاز به یک جایگزین مناسب خواهید داشت. Kodi می تواند یکی از این انتخاب ها باشد.

جایگزین پیشنهادی ما

۲

پلیر VLC یک پخش کننده فوق العاده حرفه ای و کاربردی در زمینه پخش ویدیوها بوده و در زمینه باز کردن محتوی دی وی دی ها نیز مشکلی نخواهد داشت.

دانلود پلر VLC

۳

کمتر کسی با پخش کننده محبوب KM Player آشنا نیست. این برنامه با امکانات بیشماری به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و جایگزین مناسبی برای پخش دی وی دی های ویدیویی خواهد بود.

گجت ها حذف شده اند!

۴

مطمئنا کاربران زیادی از حذف گجت ها در ویندوز ۱۰ ناراضی خواهند بود. با این حال به نظر می رسد برنامه هایی در فروشگاه وجود دارند که امکان برگرداندن این گجت های دوست داشتنی به ویندوز ۱۰ را ممکن می سازند.

به عنوان مثال برنامه Sidebar با هر دو نسخه ویندوز ۸ و ۱۰ سازگاری دارد و حتی با بخش Windows Search همگام سازی شده است. کافیست در کتابخانه آن گشته و گجت های قدیمی مورد دلخواه خود را بیابید.

دانلود Sidebar

دو بازی Solitaire و Minesweeper حذف شده اند!

هستند کسانی که بازی خور نبوده و سر خود را با همین بازی های ساده ویندوز گرم می کنند. دو بازی Solitaire و Minesweeper از گذشته همراه ویندوز بوده اند و به نظر می رسد دیگر جایی در ویندوز نخواهند داشت.

جایگزین پیشنهادی ما

۵

دو بازی Microsoft Solitaire Collection و Microsoft Minesweeper را می توانید به عنوان بازی های جداگانه از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید. تنها تفاوت این است که دو بازی مذکور دیگر جزئی از سیستم عامل نیستند. با این حال محتوی و جزییات بازی تغییری نکرده اند.

دانلود بازی Solitaire   –    دانلود بازی Minesweeper

درایورهای فلاپی (USB Floppu Drive Drivers)

در گذشته کاربران رایانه از درایور فلاپی استفاده بسیاری می کردند. همانطور که می دانید دیگر کمتر کسی از این فناوری استفاده می کند و ویندوز ۱۰ نیز دیگر درایورهای مربوط به آن را همراه ندارد. به همین جهت مجبور هستید درایور های مذکور را از سایت سازنده یا بخش آپدیت درایورهای ویندوز دانلود و نصب نمایید.

همانطور که ملاحظه کردید، مایکروسافت تغییرات بسیار بزرگ و فاحشی را در نسخه دهم سیستم عامل خود ایجاد کرده است و اگر بخواهید به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنید خواه ناخواه با آن ها مواجه خواهید شد. امیدواریم جایگزین های پیشنهادی گویا آی تی به کارتان بیاید.

منبع: Addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *