Pale Moon، یک مرورگر حرفه ای در اندروید

Pale Moon، یک مرورگر حرفه ای در اندروید
  • 1394/5/2
  • پرهام
  • 0

موزیلا فایرفاکس یک مرورگر زبان باز ( Open Source) است؛ بدین معنی که هر کاربری می تواند کد های آن را در اختیار داشته و تغییر دهد. در نتیجه افراد و برنامه نویسان مختلفی پروژه های مرتبط با فایرفاکس خود را با تغییراتی در کاربرد و سرعت عملکرد منتشر کرده اند. Pale Moon یکی از همین موارد است که به خاطر سرعت بسیار بالا در عملکرد بین کاربران ویندوز و لینوکس شهرت دارد.

یکی از کاربران حرفه ای فروم معروف XDA-Developers اخیرا موفق به ساخت نسخه اندرویدی از مرورگر Pale-moon شده است. و حالا می توانید این نسخه را دانلود و روی تلفن خود نصب نمایید.

در ادامه با بررسی این مرورگر همراه گویا آی تی باشید.

این مرورگر همچون نسخه دسکتاپی خود زبان باز است؛ همچنین مبتنی بر فایرفاکس بوده و تمامی امکانات این مرورگر را به کاربر ارائه می دهد. تنها تفاوت، توجه اصلی Pale moon به سرعت در عملکرد و بهره وری بالا است. ظاهر این مرورگر نیز بسیار زیبا و آراسته به نظر می رسد. رابط کاربری Pale moon بسیار ساده و کاربردی طراحی شده و به راحتی می توانید صفحات را بوک مارک نمایید، همچنین می توانید جهت جلوگیری از ذخیره سازی، از تب مخفی و خصوصی (Private) مرورگر استفاده نمایید. همچنین امکان جابجایی بین نسخه موبایل و وب هر صفحه نیز با یک دکمه مهیا شده است.

لازم به ذکر است که مرورگر Pale moon جامعه کاربری بالایی را در دو پلتفرم ویندوز و لینوکس به خود اختصاص داده است. همچون نسخه دسکتاپ، نسخه اندرویدی نیز می تواند افزونه ها را پشتیبانی کند ( از طریق کتابخانه افزونه های موزیلا). این افزونه ها در نهایت در خدمت افزایش کاربرد و عملکرد هستند.

۲

نکته ای که اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که Pale moon هنوز به یک مرورگر کامل و تمام عیار تبدیل نشده است. هم اکنون ممکن است در حین تجربه این مرورگر با باگ ها و کاهش سرعت مواجه شوید که برای نسخه آلفا کاملا طبیعی به نظر می رسد. این موضوع بستگ به پردازنده تلفن نیز دارد و کاربرانی که از تلفن هایی با پردازنده بالا استفاده می کنند کمتر با مشکل مواجه خواهند شد.

مرورگر Pale moon در اندروید کاملا رایگان بوده و به راحتی قابل دانلود ونصب شدن است، جهت دریافت برنامه می توانید از لینک های زیر استفاده نمایید.

لینک برنامه در فروشگاه گوگل پلی

لینک برنامه در MEGA

لینک برنامه در XDA Developers Forum

منبع:‌ Addictive tips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *