مقایسه کوتاه گلکسی نوت ۵ در مقابل نکسوس ۶

مقایسه کوتاه گلکسی نوت ۵ در مقابل نکسوس ۶
  • 1394/5/23
  • مبين
  • 0

گلکسی نوت ۵ اکنون معرفی شده است و رسانه ها هم تمرکز خود را روی آن گذاشته است. گلکسی نوت ۵ در واقع قدرتمند ترین موجود در بازار به شمار می آید هرچند که تاکنون عرضه نشده است اما پیش فروش این دستگاه از امروز نیز آغاز شده و در تاریخ ۳۰ مرداد ماه در سراسر جهان نیز عرضه می شود. پردازنده Exynos 7420 در حال حاضر مورد تایید قرار گرفته است اما تکلیف پردازنده نکسوس ۶ چیست؟ در ادامه با ماه همراه باشید قصد داریم که گلکسی نوت ۵ را در مقابل نکسوس ۶ مقایسه کنیم و نگاه کوتاهی به هردوی آن ها داشته باشیم.

هردوی این دستگاه ها مجهز به صفحه نمایش Quad HD هستند و اندازه نکسوس ۶ قدری از گلکسی نوت ۵ بزرگتر است، اندازه صفحه نمایش گلسکی نوت ۵ تقریبا ۵٫۷ اینچ بوده و نکسوس ۶ هم ۵٫۹۶ اینچ است. شما با فبلت گلکسی نوت ۵ سامسونگ اسپیکرهای جولیی را نخواهید داشت اما در عوض وجود قلم جادویی S Pen این نقص را جبران کرده است.

سامسونگ برای گلکسی نوت ۵ دوربین قدرتمند تری را ارائه داده است و مجهز به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بوده در حالی که نکسوس ۶ دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی است. اما مشکلی که در روز اول معرفی نوت ۵ درباره آن بحث می شود عدم وجود اسلات کارت میکرو اس دی است که در نکسوس ۶ وجود دارد.

 گلکسی نوت ۵

Galaxy-Note-5-press-images-23

گلکسی نوت ۵ دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی Quad HD 518ppi، پردازنده Exynos 7420، رم ۴گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایتی باتری ۳۰۰۰mAh، ویژگی Quick Charge 2.0، پشتیبانی از شارژ وایلرس یا بی سیم و دوربین فوق العاده با کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی است و از دیگر مشخصات آن می توان به NFC, Wi-Fi 802.11 و سنسور اثر انگشت نیز اشاره کرد. گلکسی نوت ۵ از پشت شبیه به گلکسی اس ۶ سامسونگ طراحی شده است که از لحاظ ضخامت باریک بوده اما از نظر مشخصات یک هیولای تمام عیار است. سامسونگ نرم افزار S Pen را در این دستگاه برای پشتبانی بهتر قلم بهبود داده است، حال خود این ویژگی بخش های متعددی دارد که می توان از حالت یادداشت برداری در صورت غیرفعال بودن آن استفاده کرد و هچنین امکان امضای سند پی دی اف نیز وجود دارد.

نکسوس ۶

Google-Nexus-6-14-1280x853

 

نکسوس ۶ در اکتبر ۲۰۱۴ معرفی شد ابعاد دستگاه ۱۵۹٫۳x83x10.1 برحسب میلی متر بوده و وزن آن ۱۸۴ گرم است. اندازه صفحه نمایش آن ۵٫۹۶ اینچ با ۱۴۴۰x2560 پیکسل که تقریبا ۴۹۳ پیکل در هر اینچ می شود. جنس صفحه نمایش ان گوریلا گلاس ۳ بوده و مقاومت لازم را دارد. قدرت نکسوس ۶ توسط چیپست کوالاکام اسنپدراگون ۸۰۵ و پردازنده چهار هسته ای۲٫۷ GHz Krait 450،  و پردازنده گرافیکیAdreno 420  به علاوه رم ۳ گیگابایتی تامین می شود.

در نگاه به دوربین اصلی نکسوس ۶ دارای سنسور ۱۳ مگاپیکسل, ۴۱۲۸x3096 پیکسل, فوکوس اتوماتیک, optical تثبیت کننده تصویر (image stabilization), dual-LED (ring) فلش نیز می باشد و دوربین جلویی یا سلفی آن ۲ مگاپیکسل است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *