چگونه برنامه های خود را در اندروید ۶ از حالت Doze خارج کنیم؟

چگونه برنامه های خود را در اندروید ۶ از حالت Doze خارج کنیم؟
  • 1394/8/9
  • مجید جعفری
  • 0

Android-6.0-Marshmallow-could-be-released-on-October-5-for-Nexus-5-and-Nexus-6قابلیت Doze یکی از قابلیت های جدید در اندروید ۶ است که به کمک آن می توان مصرف باتری را به شدت کاهش داد. هنگامی که این قابلیت فعال می شود بسیاری از برنامه های غیر ضروری و همچنین اعلانات آن ها در پس زمینه غیر فعال می شود. خوشبختانه امکانی در اندروید در نظر گرفته شده که به کمک آن می توانید Doze را شخصی سازی کنید. شخصی سازی Doze زمانی به کار شما می آید که بخواهید پیام های اپی را در زمان فعالیت این قابلیت دریافت کنید. در این آموزش چگونگی شخصی سازی Doze را به شما نشان می دهیم.

ابتدا تنظیمات دستگاه خود را باز کرده و به بخش باتری بروید. در قسمت راست بالای صفحه گزینه های مربوط به باتری را باز کرده و گزینه Battery Optimization را انتخاب کنید.

در پنجره ای که باز می شود می توانید لیست اپلیکیشن های دستگاه خود را ببینید. دربین آن ها اپ مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه “Don’t Optimize” را فعال کنید. به همین سادگی برنامه شما از Doze خارج می شود.

android-6-doze

لازم به ذکر است که اگر برنامه های زیادی را از این حالت خارج کنید، مطمئنا این قابلیت دیگر آن چنان که باید بازدهی نخواهد داشت. برنامه هایی نیز که از Doze خارج می کنید به لیست Not Optimized اضافه می شوند. Google Play یکی از برنامه هایی است که در حالت پیش فرض Don’t Optimize شده است.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *