طرح ریجستری ربطی به جمع آوری دستگاه های قاچاق ندارد!

طرح ریجستری ربطی به جمع آوری دستگاه های قاچاق ندارد!
  • 1395/5/6
  • زهرا معبودی
  • 0

در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی از منع عرضه و فروش دسنگاه های تلفن همراه شرکت اپی به گوش می رسد و با توجه به هیاهو و جو موجود غلامحسین کریمی خراسانی رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی، و لوازم جانبی تهران در مصاحبه ای عنوان نمود که: «مردم اگر کمی تحمل کنند با قانونمند شدن واردات این کالا، قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت».

وی با عنوان این جمله افزود «اجرای طرح ریجستری در سراسر کشور باعث کاهش ورود کالاهای قاچاق به کشور  خواهد شد اما در حال حاضر باعث ایجاد مشکلاتی برای فروش محصولات شرکت اپل شده است.»

واردات قانونی اپل

گفته می شود که طرح موسوم به ریجستری با هدف کد گذاری بر روی محصولات تلفن همراه وارداتی به کشور و برای جلوگیری از قاچاق کالا طراحی و تدوین گردیده است. به این صورت کع اگر تلفن همراه وارد شده از مبادی قانونی و دولتی اقدام به ورود نداشته باشد و در دستگاه های نظارتی ثبت نگردد از سوی هیچ یک از اپراتور های تلفن همراه قادر به دریافت خدمات نخواهد بود.

وی همچین موضوع پلمپ شدن مغازه ها و مراکز تجاری عرضه کننده محصولات شرکت اپل در کشور را به این طرح بی ربط عنوان نمود و افزود این فعالیت ها با دیگر اهداف سازمان مبارزه با قاچاق کالا مرتبط بوده و  ارتباط آن به طرح ریجستری را رد نموده است.

کریمی اشاره کرد مشکل ارائه خدمات و خرید و فروش محصولات اپل به زودی برطرف شده  و واردات این محصولات به صورت رسمی و قانونی انجام خواهد گرفت. وی در ادامه عنوان کرد که در حال حاضر شرایط ورود محصولات اپل به کشور از راه های غیر قانونی دیگر به صرفه نیست و اگر مردم اندکی تحمل داشته باشند محصولات این شرکت به صورت رسمی و با ارائه خدمات پس از فروش  به همراه قیمت مناسب عرضه خواهد گردید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *