انتخاب بهترین تصاویر کاربران توسط اپلیکیشن Tinder

انتخاب بهترین تصاویر کاربران توسط اپلیکیشن Tinder
  • 1395/7/25
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اپلیکیشن Tinder تبدیل به یکی از برنامه‌های محبوب این روزهای دو مارکت اندروید و اپ‌استور اپل شده است. این برنامه یکی از جدیدترین و جالب‌ترین اپلیکیشن‌های دوست‌یابی است که به خاطر تجربه ساده کاربری و ویژگی‌های جالب نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

گویا آی تی – Tinder به نوعی نحوه آشنایی افراد با یکدیگر را در سراسر جهان متحول کرده است و حتی بعضی از رسانه‌ها با عنوان”داغ‌ترین اپلیکیشن“یاد می‌کنند. برای ورود به برنامه نیازمند یک حساب کاربری در فیس‌بوک هستید. بعد از ورود، اطلاعات حساب از فیس‌بوک گرفته شده و سریعا یک پروفایل جدید در Tinder برای شما ساخته می‌شود.
هر چه اطلاعات پروفایل بیشتر بوده یا تصاویر متعددی در Tinder قرار دهید سایر افراد هنگام ”لایک“ کردن، تصویر بهتری از شما خواهند داشت. برحسب این اطلاعات و سایر فاکتورها مثلا محل جغرافیایی سکونت، اپلیکیشن لیستی از افرادی که ممکن است به آنها علاقه‌مند باشید را نشان می‌دهد. بعد از مشاهده تصویر یک نفر در صورتی که از او خوش‌تان آمد کافی است انگشت‌تان را به سمت راست صفحه بکشید (به اصطلاح Swipe کنید) تا عمل لایک کردن انجام شود؛ اگر انگشت را به سمت چپ بکشید از فرد مذکور صرفنظر کرده‌اید. اگر فرد مورد نظر هم تصویر شما را با کشیدن انگشت به سمت راست لایک کند، معلوم می‌شود که شما دو نفر به هم می‌آیید! حال می‌توانید گفتگو را سریعا شروع کرده یا در اولین فرصت یکدیگر را حضوری ملاحظه کنید و دامنه دوستان‌ را گسترده‌تر.

هر چه بیشتر انگشت‌‌تان را برای لایک یا عدم لایک تصاویر به کار بگیرید و هر چه افراد بیشتری این عمل را روی تصاویر شما انجام دهند، الگوریتم جدید Tinder بهتر به شما خدمت می‌کند. زمانی که در حال مرور تصاویر موجود در Tinder از طریق کشیدن انگشت به چپ و راست هستید، احتمال صرفنظر کردن از یک شخص با دیدن اولین عکس او، بسیار زیاد است. شاید اولین عکسی که می‌بینید کیفیت لازم را نداشته یا در مکان نامناسبی انداخته شده و به همین خاطر شما از آن خوش‌تان نیاید و قبل از مطالعه عمقی‌تر پروفایل شخص یا مشاهده تصاویر بیشتر و البته زیباتر، از او صرفنظر کنید. حال برای حل مشکل تصاویر نامناسب پروفایل که موجب دفع دیگران می‌شود Tinder چاره‌ای اندیشیده است. این اپلیکیشن با به کارگیری یک الگوریتم جدید و استفاده از اطلاعات مختلف، اطمینان حاصل می‌کند که بهترین تصویر یک فرد به عنوان اولین عکسی که سایرین می‌بینند روی پروفایل‌اش قرار بگیرد.

این ویژگی جدید Smart Photos نام گرفته و طبق اعلام شرکت سازنده در پشت صحنه مشغول فعالیت بوده و اولین تصویری که سایر کاربران می‌بینند را تغییر داده و سایر تصاویر او را هم به ترتیب زیباترین و بهترین آنها به ترتیب نزولی نمایش می‌دهد. البته این ویژگی عملکرد دو سویه‌ای دارد؛ به این معنی که تصاویر شخصی خودتان هم به شیوه‌ای تغییر داده خواهند شد که برای شما هم مفیدتر باشند.
طبق نتایج منتشر شده از سوی طراحان برنامه، بعد از استفاده از این ویژگی کاربران شاهد افزایش ۱۲ درصدی در زمینه یافتن دوستان جدید بوده‌اند. Smart Photos در زمان انتخاب تصاویری که ابتد کاربران آنها را مشاهده خواهند کرد، الگوهای کشیدن انگشت هر کدام از آنها را در نظر می‌گیرد. این سیستم با افزایش ورودی‌ها، هوشمندتر می‌شود: هر چه بیشتر تصاویر دیگران را با حرکت انگشت تائید و رد کنید و یا دیگران این کار را در قبال شما انجام دهند، الگوریتم وظیفه خود را بهتر انجام می‌دهد.
البته این ویژگی اولین بار نیست که در اپلیکیشن‌های و خدمات دوست‌یابی عرضه می‌شود. برای مثال چندی پیش اپلیکیشن OKCupid ویژگی مشابهی را معرفی کرده بود. اما ضعف این ویژگی این بود که کاربر ابتدا باید برای استفاده از این ویژگی آمادگی خود را اعلام می‌کرد و سپس به صورت دستی تصاویر زیبایی که دیگران باید به عنوان بهترین‌ها آنها را می‌دیدند به صورت پیش‌فرض انتخاب می‌کرد.

طبق اظهارات Mike Hall، مدیر بخش یادگیری ماشینی شرکت Tinder، تولد این ویژگی نتیجه یک هکاتون داخلی بوده است. Hall که در کنار جامعه‌شناس شرکت روی الگوریتم مورد نظر کار می‌کنند متوجه شده که لبخند نزدن، پوشانده شدن حتی قسمت کوچکی از صورت و یا قرار داشتن در یک تصویر دسته‌جمعی، شانس شما برای پیدا کردن دوستان جدید را به فوق‌العاده کاهش می‌دهد. این مساله در مورد کلاه به سر داشتن یا عینک زدن در تصاویر هم صدق می‌کند.
اگر علاقه‌مند به مباحث فنی هستید با مراجعه به وبلاگ توسعه دهندگان Tinder می‌توانید اطلاعات دقیقی از الگوریتم به کار گرفته شده و نحوه پیاده‌سازی آن را مطالعه کنید. هر چند اگر به تست ویژگی جدید علاقه بیشتری دارید کافی است اپلیکیشن را باز کرده و شروع به استفاده از آن نمایید. خبر خوب این که با همکاری مشترک Tinder با سرویس موسیقی Spotify هم اکنون می‌توان موسیقی‌های مورد علاقه خود را هم در پروفایل Tinder استفاده کنید و به این ترتیب دوستان بیشتری با علایق مشترک پیدا کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *