چگونه در iOS تصاویر Live را به Gif تبدیل کنیم؟

چگونه در iOS تصاویر Live را به Gif تبدیل کنیم؟
  • 1395/8/5
  • زهرا معبودی
  • 0

در آیفون ۶ به بعد شاهد اتفاق تازه و جالبی در دوربین گوشی آیفون هستیم که این امکان را به کاربران خواهد داد تا ویدئویی با فرمت GIF ضبط کنند. در این مقاله می توانید روش تولید فایل های GIF از فایل های زنده و تصاویر زنده یا LIVE PIC را یاد بگیرید. البته دارندگان تلگرام پیش از این از گویا آی تی اموخته اند که  چگونه با تلگرام فایل gif درست کنند؟  

منظور از تصاویر زنده چیست ؟

در زمان معرفی گوشی آیفون ۶ شاهد یک تغییر بزرگ در دوربین آن بودیم و افزوده شدن قابلیت تصاویر زنده باعث می شد تا کاربران این توانایی را داشته باشند که یک ویدئو چند ثانیه ای از قبل و بعد تصویر خود بگیرند.

تبدیل عکس متحرک به گیف

 

اما نکته عجیب آن این بود که تنها کسانی که دارای گوشی ۶ به بعد بودند یا به طور کلی از سیستم عامل iOS 9 یا El Capitan استفاده می کردند قادر بودن آن را مشاهده کنند و مابقی کاربران تنها شاهد یک تصویر ثابت بودند. خب این مساله بسیار آزار دهنده است اما با تغییر فرمت آن به گیف قادر خواهید بود آن را برای هر شخصی با هر گوشی و سیستم عاملی بفرستید و بدون اینکه مشکلی در اجرا داشته باشد، نمایش داده شود.

اول چگونه تصاویر زنده ضبط کنیم ؟

اگر یک گوشی آیفون ۶ و به بعد در دست دارید وارد اپلیکیشن دوربین شوید و بر روی آیکون Live Photo که در نوار بالایی همانند تصویر زیر مشخص است کلیک کنید. هنگامی که رنگ آیکون به زرد تغییر کرد یعنی این قابلیت فعال شده و دوربین منتظر است تا با فشردن دکمه شاتر کار خود را آغاز کند.

 Live Photos TO GIF

ضمنا زمانی که کار شما با این نوع فیلم برداری تمام شد می توانید مجددا بر روی آیکون مدنظر کلیک کنید تا رنگ آن به سفید تغییر کند. توجه داشته باشید که تصویری که با قابلیت تصویر زنده گرفته شده باشد به نسبت یک تصویر معمولی ۲ برابر فضا را اشغال می کند.

چگونه تصاویر زنده را به فایل GIF تبدیل کنیم ؟

برای این کار باید از نرم افزاری به نام Lively کمک بگیرید که کاملا رایگان بوده و می توانید از آپ استور دانلود کنید. پس از آن که این نرم افزار را باز کردید، تمامی تصاویر زنده که پیشتر آن ها را تهیه کرده بودید بر روی صفحه نمایشگر نمایان خواهد شد. شما قادر هستید که یکی را انتخاب کنید و آن را به ۳ فرمت مختلف که بهترین آن GIF می باشد استخراج کنید.

تبدیل عکس زنده به GIF در آیفون

چنانچه شما به برنامه دستور دهید که تصویر زنده را به فرمت GIF تبدیل کند، در نهایت با فایلی در حدود ۴ یا ۵ مگابایت مواجه خواهید شد که اسم اپلیکیشن نیز بر گوشه تصویر درج شده است. اگر دوست دارید تا این لوگو از روی تصویر شما پاک شود باید اپلیکیشن را به نسخه بالاتر آپدیت نمایید که این کار برای شما ۲٫۹۹ دلار خرج بر می دارد.

از طرفی این نرم افزار قادر است تا تصاویر زنده شما را با فرمت MOV به شما تحویل دهد که فایل نهایی سایزی معادل ۳ مگابایت را خواهد داشت. همچنین اگر دوست داشتید تا یک فریم خاص را به صورت عکس ثابت در بیآورید می توانید آن را انتخاب کرده و با فرمت JPG ذخیره کنید.

در آخر نیز باید متذکر شویم که قابلیت تصاویر زنده چیز شاهکاری نیست که آن را فقط بتوان در گوشی های آیفون یافت، بلکه از این قابلیت در گوشی های اندرویدی نیز استفاده می شود. به همین منظور پیش از این ما به پاسخ سوال کاربران مبنی بر اینکه  چگونه در ویندوز، مک، اندروید و iOS فایل GIF بسازیم؟ یک آموزش کامل و جامع ایجاد کرده ایم که می توانید ترفند های آن را مد نظر قرار بدهید.

نظر خود را در این باره با ما در میان بگذارید و اگر روش بهتر و سریع تر و آسانتری در این باره سراغ دارید آن را با ما در میان بگذارید. همچنین با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی، به دیگران کمک کنید که نسبت به طراحی و ساخت فایل گیف در آیفون اشراف کامل پیدا کنند.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *