معرفی ابزار آنلاین tinypng.org برای کاهش حجم عکس png و jpg

معرفی ابزار آنلاین tinypng.org برای کاهش حجم عکس png و jpg
  • 1395/8/10
  • زهرا معبودی
  • 0

فرمت png و بعد از آن jpg به وفور در تصاویر دیده می شوند. شما می توانید به راحتی این فرمت ها را در نرم افزارهای مختلف تولید و حتی تبدیل کنید. البته مبحث تبدیل فرمت های عکس به یکدیگر مبحث جدا از موضوع این آموزش است اما یک دلیل عمده برای تبدیل فرمت تصاویر این است که موجب می شود، در برخی انواع، بعد از تبدیل نوع عکس، به انواع دیگر، حجم تصویر کاهش پیدا کند. نمونه ای از آن در تبدیل فایل png به jpg است که این موضوع بسیار ملموس است. اما اگر ابزار تغییر فرمت عکس، در اختیار ندارید، و عکس شما از نوع png یا jpg است، به راحتی می توانید با استفاده از ابزاری آنلاین به نام tinypng.org به میزان زیادی تا ۸۰ درصد از حجم این دو عکس بکاهید. این موضوع از آن جا اهمیت پیدا می کند که png قالبی از تصویر است که دارای کیفیت بالا اما با حجم بالاست. بنابراین می توانید با tinypng.org به راحتی هم کیفیت را حفظ کنید و حجم را کاهش دهید.

برای این کار به آدرس tinypng.org  بروید تا با صفحه ورودی این سایت و ابزار کاهش حجم فایل، روبرو شوید:

کاهش حجم png

شما به راحتی می توانید تا ۲۰ عکس و هر عکس به میزان ۵ مگابایت را در این سایت آپلود کنید و آن ها را تا ۸۰ درصد کاهش حجم دهید. جالب است که کیفیت تصویر در این روش کاملا دست نخورده باقی خواهد ماند.

بعد از اینکه این ۲۰ عکس را کاهش حجم دادید، می توانید آن ها را تک تک یا به صورت دسته جمعی دانلود کنید و بعد با یک بار رفرش کردن، ۲۰ عکس بعدی را آپلود کنید:

من برای نمونه عکسی را با حجم ۷۸۰ کیلوبایت، در tinypng.org آپلود کردم تا ببینم واقعا چقدر حجم عکس کاهش پیدا کرد:

کاهش حجم عکس

فرآیند آپلود شدن صورت گرفت و عکس به صورت زیر به میزان ۸۴ درصد کاهش حجم پیدا کرد که واقعا عالی است:

کاهش حجم عکس

جالبتر این است که این دو تصویر ( بعد و قبل از بهینه سازی و کاهش حجم ) دارای کیفیت یکسانی بودند که در زیر آن ها را مشاهده می کنید:

کاهش حجم عکس png
تصویر قبل از بهینه سازی و کاهش حجم

کاهش حجم عکس png
تصویر بعد از بهینه سازی و کاهش حجم

اگر کمی این دو تصویر را با هم مقایسه کنید متوجه خواهید شد که حتی با کاهش ۸۴ درصدی حجم عکس، هرگز وضوح عکس تغییر نکرده و به همان صورتی که بوده باقی مانده است.

بدین ترتیب می توانید به صورت آنلاین، حجم تصاویر خود را به بهترین شیوه کم کنید.

نکته مهم دیگر این است که لینک دانلود، برای ذخیره سازی تصویر بهینه شده به مدت ۷۲ ساعت یا ۳ روز باقی خواهد ماند و tinypng آن را بعد از این مدت زمان مشخص حذف خواهد کرد. بنابراین بلافاصله بعد از کاهش حجم تصویر را در جای امنی دانلود کنید و از بهینه سازی عکس خود لذت ببرید.

نظر شما در مورد این آموزش چیست؟ آیا ابزار آنلاین یا آفلاین دیگری می شناسید که اینقدر حرفه ای تصاویر را کاهش حجم دهد و کیفیت را حفظ کند؟ اگر تجربه ای دارید با گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب روی سوشال مدیا دیگران را از وجود این وب سایت ارزشمند مطلع سازید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *