چگونه از کنترلر پلی استیشن ۴ در مک استفاده کنیم؟

چگونه از کنترلر پلی استیشن ۴ در مک استفاده کنیم؟
  • 1395/8/23
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر کاربر مک هستید و دوست دارید بازی‌های کامپیوتری انجام دهید، حتماً متوجه شده‌اید که بزرگترین مشکل سر راه بازی با این کامپیوترها نحوه‌ی کنترل بازی است. همان طور که می‌دانید نمی‌شود تا با استفاده از ترک‌پد Civilization بازی کرد. برای این که بتوانید راحت بازی کنید به یک کنترلر نیاز دارید. اگر دسته‌ی پلی استیشن ۴ یا همان DualShock 4 دارید، می‌توانید از آن بر روی مک هم استفاده کنید.

اگر به طور جدی دنبال بازی بر روی کامپیوتر هستید، بهتر است با استفاده از Boot Camp بر روی مک خود ویندوز نصب کنید و از دسته‌ی PS4 هم بر روی همان ویندوز استفاده کنید. ولی اگر مثل من فقط گاهی اوقات می‌خواهید با لپتاپ بازی کنید، با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا مشکل کنترلر را با هم حل کنیم.

استفاده از controller ps4 برای مک

کنترلر خود را به صورت بیسیم یا با سیم با دسته جفت کنید

وقتی صحبت از وصل کردن کنترلر PS4 به مک می‌شود، دو گزینه پیش رو دارید: استفاده از کابل USB Micro، یا اتصال بیسیم از طریق بلوتوث. گزینه‌ی USB ساده است، کافی است کنترلر را به لپتاپ وصل کنید. اما در باب بلوتوث قضیه کمی پیچیده‌تر می‌شود.

اگر کنترلر روشن است، ابتدا آن را خاموش کنید. اگر با پلی استیشن ۴ جفت شده است، دکمه‌ی PlayStation را نگه دارید تا منو بر روی تلویزیون ظاهر شود، سپس گزینه‌ی Log Out of PS4 یا Enter Rest Mode را انتخاب نمایید. حالا کنترلر خاموش می‌شود.

در مک به مسیر System Preferences > Bluetooth بروید و مطمئن شوید که بلوتوث روشن باشد. سپس دو دکمه‌ی PS و Share را از روی دسته فشار دهید تا چراغ چشمک زن آبی روشن شود.

استفاده از controller ps4 برای مک

چند لحظه منتظر بمانید تا کنترلر وایرلس در لیست دستگاه‌های بلوتوث ظاهر شود. اکنون بر روی Pair کلیک کنید تا دو دستگاه با هم جفت شوند.

چگونه دکمههای کنترلر را برای بازی تعیین کنیم؟

زمانی که کنترلر به مک وصل شد، می‌توانید آن را برای انجام بازی‌ها پیکربندی کنید.

بسیاری از بازی‌هایی که از طریق استیم عرضه می‌شوند از کنترلر پشتیبانی می‌کنند. اگر به بازی‌های قدیمی علاقه‌مند هستید، بهتر است بدانید که شبیه ساز OpenEmu هم از کنترلر پشتیبانی می‌کند. برای پلتفرم‌های دیگر احتمالاً لازم باشد تا تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید.

برای انجام این کار گزینه‌های مختلفی در دسترس است، اما من از نرم‌افزار رایگان و منبع باز Enjoyable استفاده می‌کنم. با کمک این برنامه می‌توانید وظیفه‌ی هر دکمه را مشخص کنید.

پس از دانلود و نصب برنامه، آن را اجرا کنید. همان طور که مشخص است برای هر بازی باید پیکربندی جداگانه بسازید. برای ایجاد یک پروفایل جدید دکمه‌های Command+N را فشار داده و نامی تعیین کنید. هر پروفایل به طور خودکار ذخیره می‌شود.

تعیین دکمه کنترلر ps4

برای سوئیچ کردن بین پروفایل‌ها، کافی است از آیکن موجود در منوی بالای صفحه، پروفایل موردنظر خود را انتخاب کنید.

تعیین دکمه کنترلر ps4

هر دکمه و غلطک آنالوگ باید به صورت جداگانه مشخص شود. با استفاده از Enjoyable فقط باید دکمه‌ای که می‌خواهید بر روی کنترلر PS4 پیکربندی شود را فشار دهید. خود اپلیکیشن گزینه‌ی صحیح را از لیست موجود انتخاب می‌کند (برای مثال دکمه‌ی X در کنترلر همان Button 2 در منو است). دکمه را از سمت چپ انتخاب کرده و عملکرد آن را در پنل سمت راست مشخص کنید. اکنون هنگامی که آن دکمه را فشار می‌دهید، مک شما آن را به عنوان فشار کلید ثبت می‌کند.

تعیین دکمه کنترلر ps4

همین فرآیند را برای بقیه‌ی دکمه‌ها هم انجام دهید. به یاد داشته باشید که دکمه‌های L2 و R2 در حقیقت به عنوان جوی استیک‌ها ثبت شده‌اند: L2 همان Axis 5 است و R2 هم Axis 6 می‌باشد. فشار نسبی Low Axis است درحالی که فشار کامل High Axis می‌باشد. یعنی اگر بخواهید می‌توانید دو فشار مختلف را برای کلیدهای شوک تعیین کنید. در غیر این صورت حتماً هر دو غلطک را به صورت یکسان تنظیم نمایید.

اوضاع برای غلطک‌های آنالوک کمی پیچیده‌تر است:

  • Axis 1 Low: آنالوگ چپ استیک چپ.
  • Axis 1 High: آنالوگ چپ استیک راست.
  • Axis 2 Low: آنالوگ چپ استیک بالا.
  • Axis 2 High: آنالوگ چپ استیک پایین.
  • Axis 3 Low: آنالوگ راست استیک چپ.
  • Axis 3 High: آنالوگ راست استیک راست.
  • Axis 4 Low: آنالوگ راست استیک بالا.
  • Axis 4 High: آنالوگ راست استیک پایین.

شوکی که می‌خواهید پیکربندی کنید را انتخاب نموده و برای آن یک دکمه‌ی جهت‌دار یا حرکت موس مشخص کنید.

تعیین دکمه کنترلر ps4

زمانی که پیکربندی دکمه‌ها تمام شد، می‌توانید بازی را شروع کنید.

در این باره اگر تجربه ارزشمندی دارید، ان را در بخش نظرات بنویسید و دیگران را در دانش خود سهیم کنید. همچنین می توانید با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی، به توسعه دانش فنی سخت افزاری کمک کنید.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *