بررسی مشکلات موجود در Galexy S7 و روش حل آن ها

بررسی مشکلات موجود در Galexy S7 و روش حل آن ها
  • 1395/9/13
  • زهرا معبودی
  • 0

اسمارت فون های گلکسی S7 و S7 edge سامسونگ هرچند در جایگاه بهترین اسمارت فون های روز دنیا قرار دارند و ویژگی ها و قابلیت های منحصر بفردی را دارند. اما مانند تمام اسمارت فون های دیگر مشکلات و ایراداتی ممکن است در آن ها به وجود بیاید که شما را سرگردان و متحیر نمایید. در این مطلب قصد داریم به بررسی ۷ مشکل اساسی در این اسمارت فون ها و راه حل آن ها بپردازیم. با گویا آی تی و این دستورالعمل کاربردی همراه باشید.

نکته: پیش از این مشکلات مختلفی چون عملکرد ضعیف، ایراد‌ های ضبط ویدئو، خالی شدن باطری و اشکال در شبکه‌ ها برای این اسمارت فون گزارش شده بودند که در اولین بروز رسانی در تاریخ ۴ آوریل برطرف گردیدند بنابراین در صورتی که هنوز از مشکلات این چنینی رنج می برید بهتر است در اولین فرصت بروز رسانی مربوطه را دریافت نمایید.

دوربین کار نمی کند!

The camera does not work!

هرچند این مشکل بسیار نادر به نظر می رسد اما از سوی برخی کابران گزارش شده که گاهی با باز نمودن برنامه دوربین با پیغام خطای “Warning: Camera Failed” مواجه می شوند که مانع از گرفتن عکس می گردد. این مشکل اغلب در اثر داغ شدن بیش از حد اسمارت فون ممکن است روی دهد و برای رفع آن می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید.

ابتدا دکمه های دکمه اصلی (همان Home) و پاور را به طور همزمان بفشارید تا اسمارت فون شما از این طریق یک بار ری‌ استارت شود. اگر مشکل با این عمل برطرف نشد بهتر است با مراجعه به بخش Settings و قسمت Applications گزینه Application Manager را انتخاب کنید. سپس برنامه دوربین یا همان Camera app را یافته و Force Stop کنید تا برنامه متوقف شود. حال اطلاعات ذخیره شده برنامه را با زدن دکمه clear data و clear cache پاک کنید.

به طور حتم با انجام این مراحل مشکل شما برطرف خواهد گردید.

عدم تشخیص Palm

Palm diagnosis

ویژگی Palm به منظور چشم پوشی از لرزش ها و تکان های اتفاقی و برای جلوگیری از تحریک نمایشگر در دستگاه بر روی اسمارت فون های S7 و S7 edge فعال شده است. اما با این وجود گاهی مشاهده شده است که در برخی حالت ها و یا در برخی زمان ها این ویژگی به درستی عمل نمی کند. متاسفانه هنوز هیچ آپدیت و راه حل نرم افزاری برای این مشکل ارائه نگردیده و بهتر است منتظر آپدیت های آینده سامسونگ بمانیم. اما با تغییر نحوه نگهداری اسمارت فون خواهید توانست تا حد زیادی این مشکل را موقتا برطرف نمایید.

دکمه‌ ها کار نمی ‌کنند!

galaxys7-problem-solosions

در برخی مواقع و در زمان هایی که همه چیز خوب و مرتب است گاهی ممکن است متوجه شوید که دکمه ها هیچ فعالیتی انجام نمی دهند. مثلا دکمه های کنترل صدا قادر به انجام وظیفه خود نیستند. در چنین حالت هایی اصلا لازم نیست بترسید زیرا مشکل کاملا نرم افزاری است و شما می توانید با فشردن همزمان دکمه پاور و home گوشی را مجبور به راه اندازی مجدد نموده و مشکل را برطرف نمایید.

وای‌ فای به‌ خوبی کار نمی ‌کند!

Wi-Fi does not work well!

در برخی از مواقع گزارش شده است که عملکرد وای فای با نقص مواجه است به عنوان مثال سرعت پایین وای‌ فای و تداخل رادیویی با بلوتوث، عدم پذیرش وای‌ فای توسط برخی برنامه‌ ها چون Gmail و.. باعث شکایت کاربران شده است. باید بدانید که سامسونگ در آخرین بروز رسانی خود این مشکل را برطرف نموده است و بهتر است دستگاه خود را به این بروز رسان جدید مجهز نمایید اما در صورتی که بروز رسان هنوز برای گوشی شما وجود ندارد بهتر است با انجام کار هایی چون ریست به وسیله فشردن و نگاه داشتن همزمان دکمه home و پاور، حذف و اضافه کردن مجدد تنظیمات وای ‌فای (این کار اغلب به بهبود عملکرد وای فای منجر خواهد شد.)، تنظیم فرکانس وای فای دستگاه خود در محدوده ۵GHz (با انجام این کار از تداخل های رادیویی و تداخل بین امواج بلوتوث و وای فای جلوگیری می کنید.)، غیر فعال نمودن بلوتوث بتوانید این مشکل را برطرف نمایید. همچنین گاهی پیش می آید که روتر ها بدون دلیل خاصی با مشکل در عملکرد خود مواجه می شوند که با خاموش و روشن نمودن مجدد آنها اغلب مشکل برطرف خواهد شد.

برنامه Briefing گوشی را کند کرده است

Briefing program has slowed phone

یکی از مشکلاتی که در اغلب اسمارت فون های سامسونگ قابل مشاهده است، کاهش سرعت دستگاه به وسیله برنامه Briefing است. به منظور غیر فعال سازی آن می توانید بخشی از نمایشگر که خالی است لمس نموده و نگه دارید و سپس Briefing را غیر فعال کنید. این کار تا حد زیادی به بهبود کارایی و سرعت دستگاه شما کمک خواهد کرد.

بلوتوث مسدود شده است!

Bluetooth is blocked!

در بسیاری از مواقع شاهد این مشکل هستیم که بلوتوث با مشکل مواجه شده و نمی تواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد. برای رفع این مشکل بایستی لیست دستگاه‌های pair شده را پاک کنید و دوباره ارتباط آنها را با یکدیگر برقرار سازید.

 باطری به سرعت تخلیه می شود!

این مشکل معمولا از طرف یکی از برنامه های شما رخ می دهد برای رفع این مشکل بایستی در اولین اولویت از برنامه power saving سامسونگ استفاده نمایید. در مرحله دوم نیز به بخش notification‌ ها رفته و تمامی موارد غیر ضروری را غیر فعال نمایید. در نهایت نیز با مراجعه به مسیر Settings–> Data Usage –> Background Data از دانلود داده های غیر ضروری جلوگیری نمایید. یکی دیگر از روش های موثر می تواند کاهش نور صفحه نمایش باشد.

این نکته شایان توجه است که مشکلات فوق عمومیت ندارد و تنها برخی از آن ها توسط کاربران گزارش شده است. از این رو شما می توانید با بروز نگاه داشتن آپدیت های ارسالی از طرف کمپانی سامسونگ به بهبود عملکرد و کارایی دستگاه خود کمک نمایید.

اگر از کاربران این اسمارت فون ها هستید مشکلاتی که تا کنون با آنها موجه شده اید و همچنین راه حل پیش نهادی خود را با ما و درگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود به دیگر کاربران این اسمارت فون ها در رفع مشکلات پیش رو کمک نمایید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *