چگونه تاریخچه جستجو کورتانا در ویندوز ۱۰ را پاک کنیم؟

چگونه تاریخچه جستجو کورتانا در ویندوز ۱۰ را پاک کنیم؟
  • 1395/9/14
  • زهرا معبودی
  • 0

کورتانا یک دستیار صوتی بسیار پر کاربرد در ویندوز ۱۰ است که علاوه بر جستجو وظایف بسیار دیگری را نیز برایتان انجام می دهد. در واقع می توان گفت، کورتانا عملکردی مشابه Siri در iOS یا OK Google در اندروید دارد. یکی از نکات مهم و قابل توجه درباره کورتانا این است که این دستیار صوتی قادر است تمامی اعمالی که به وسیله او انجام می شود به صورت یک تاریخچه در حافظه کامپیوتر و همچنین حساب کاربری Bing ذخیره نماید.
در صورتی که تمایل به ذخیره این اطلاعات ندارید و یا قصد دارید آن ها را حذف نمایید با آموزش امروز گویا آی تی همراه باشید.

پاک کردن تاریخچه جستجوی کورتانا در کامپیوتر شخصی

  1. برای این منظور به منوی استارت (Start) رفته و بر روی آیکون تنظیمات (Settings به شکل یک چرخ دنده قابل مشاهده است.) کلیک نمایید.cortana-history-cleared
  2. در بخش تنظیمات گزینه ” Privacy” را پیدا نموده و انتخاب نمایید.cortana-history-cleared
  3. در سمت چپ صفحه و از لیست مربوطه گزینه “Speech, inking & typing”  را برگزینید.cortana-history-cleared
  4. در پنجره “Getting to know you” بر روی گزینه “Stop getting to know me” کلیک نمایید.cortana-history-cleared
  5. پس از کلیک بر روی گزینه “Stop getting to know me” یک کادر محاوره ای در بالای صفحه به نمایش در خواهد آمد. از این کادر گزینه “Turn off” را انتخاب نمایید تا ذخیره سازی تاریخچه کورتانا در سیستم شما متوقف گردد.
    cortana-history-cleared

با انتخاب این گزینه نه تنها شما تاریخچه کورتانا از روز نخست تا کنون را پاک نموده اید، بلکه ذخیره اطلاعات در آینده را نیز غیر فعال نموده اید. بنابراین در صورتی که پس از پاک شدن اطلاعات قصد دارید دوباره این فرآیند ادامه یابد. می توانید با انتخاب گزینه “Get to know me” و سپس کلیک بر روی گزینه “Turn on” در کادر محاوره ای باز شده این قابلت را مجددا فعال نمایید.

cortana-history-cleared

در صورتی که قصد ندارید اطلاعت ذخیره شده در حساب کاربری Bing را پاک نمایید می توانید این پنجره را ببندید زیرا کار تمام شده است. اما در صورتی که قصد حذف یا غیر فعال نمودن تاریخچه Bing را نیز دارید پنجره را همچنان باز نگه داشته و بخش بعدی را نیز دنبال نمایید.

پاک کردن اطلاعات جمع آوری شده توسط کورتانا در حساب کاربری Bing

  1. در بخش زیرین عبارت “Manage cloud info” بر روی گزینه “Go to Bing and manage personal info for all your devices” کلیک کنید.cortana-history-cleared
  2. در صورتی که چندین مرورگر بر روی سیستم خود نصب داشته باشید یک کادر محاوره ای مطابق تصویر زیر برایتان نمایش می یابد که از آن می توانید مرورگر دلخواه خود را برگزیده و گزینه “OK” را انتخاب نمایید.cortana-history-cleared
  3. از آنجا که برای استفاده از کورتانا حتما باید به حساب کاربری مایکروسافت خود وارد شده باشید، بنابراین به سادگی به صفحه کاربری شخصی خود در وب سایت Bing هدایت می شوید.
    صفحه را به سمت پایین اسکرول نمایید تا عبارت “Other Cortana Data and Personalized Speech, Inking and Typing” را مشاهده نمایید. هم اکنون در زیر این بخش بر روی عبارت “Clear” کلیک کنید.
    نکته: در صورتی مه به هر دلیلی به صفحه حساب کاربری خودتان هدایت نشوید. صفحه ای مقابل شما ظاهر خواهد شد که خواستار ورود نام کاربری و رمز عبور شماست. برای انجام این منظور تنها کافی است بر روی گزینه “Sign in” کلیک کرده و ایمیل و رمز عبور حساب مایکروسافت خود را وارد کنید.
    cortana-history-cleared
  4. در کارد محاوره ای باز شده بر روی گزینه “Clear” کلیک نمایید تا اطلاعات ذخیره شده در حساب کاربری Bing نیز پاک شوند.cortana-history-cleared

پس از انجام مراحل فوق در زیر تیتر “Other Cortana Data and Personalized Speech, Inking and Typing ” پیغامی با مضمون اتمام موفقیت آمیز عملیات حذف از حساب کاربری Bing به شما نمایش داده خواهد شد.

cortana-history-cleared

توجه نمایید هر زمان اجازه ذخیره سازی مجدد اطلاعات را به کورتانا بدهید این تغییر در مورد حساب کاربری Bing  نیز اعمال خواهد شد. زیرا این دو قابلیت به صورت Sync شده با هم عمل می کنند و نمی توان یکی از آن ها را فعال و دیگری را حذف نمود.

نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید در صورت تمایل این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود منشر نموده و آن را به دیگران نیز بیاموزید.

منبع: گویا آی تی

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *