معرفی Clear Console برای جوان سازی و پاک سازی مرورگر فایرفاکس

معرفی Clear Console برای جوان سازی و پاک سازی مرورگر فایرفاکس
  • 1395/9/15
  • زهرا معبودی
  • 0

همیشه از عبارت جوان سازی و پاک سازی در صنعت آرایش و پوست مورد استفاده قرار می گیرد اما با روی کار آمدن افزونه های مختلف برای مرورگر ها، به ناچار این عبارت را به سمت مرورگر فایرفاکس کشیدیم. افزونه  Clear Console  در واقع ابزاری کاربردی است که به شما کمک می کند، مرورگر خود را از جهات مختلف، کاهش حجم داده و محتویات اضافی آن را حذف کنید.

از جمله مزایایی که افزونه فایرفاکس  Clear Console  دارد این است که به شما امکان می دهد که محتویات مرورگر را به طور دسته بندی شده در اختیار گرفته و هر کدام را که بخواهید به طور جداگانه حذف کنید.

Clear Console  یک قابلیت مهم برای علاقمندان به نصب افزونه دارد. بسیاری از کاربران هنگام نصب افزونه با موضوع ریستارت کردن مرورگر خود دچار مشکل شده و نمی توانند به درستی این کار را انجام دهند. بارز ترین سرویسی که  Clear Console  در اختیارمان قرار می دهد، همین ریستارت کردن مرورگر است. بیایید با این مرورگر کمی تصویری کار کنیم.

ابتدا افزونه مرورگر  Clear Console  را روی فایرفاکس خود نصب کنید.

برای این کار می بایست ابتدا این مطلب را در مرورگر فایرفاکس باز کنید و بعد روی لینک بالا کلیک کنید. بدین طریق می توانید شاهد شروع پروسه نصب افزونه روی مرورگر خود باشید.

بعد از اینکه در کمتر از یک تا ۳۰ ثانیه، مرورگر این افزونه را پذیرفت، سیستم از شما می خواهد که مرورگر را ریستارت کنید. روی دکمه ریستارت کردن کلیک کنید، یا اینکه مرورگر را بسته و مجددا باز کنید.

زمانی که مرورگر را باز می کنید، یک آیکون مربوط به افزونه روی نوار ابزار قرار می گیرد که به شکل یک جارو و یک علامت ضربدر قرمز است. اگر روی آن کلیک کنید توانایی های افزونه را به وضوح خواهید دید:

 Clear Console

همانطور که مشاهده می کنید تمامی امکانات این افزونه از طریق همین آیکون در اختیار شما قرار می گیرد. اگر بخواهید فقط کوکی ها را حذف کنید می توانید از گزینه اول استفاده کنید. تمامی گزینه ها این فرصت را به شما می دهند که مرورگر را کاملا پاک سازی کنید و در نهایت یک مرورگر سبک داشته باشید.

از نظر امنیتی این افزونه بسیار کاربردی است چرا که اگر به آن وفادار باشید، حداقل هفته ای یک بار باید کش و هیستوری خود را پاک کنید تا از جهات مختلف، جلوی خطرهای اینترنتی را بگیرید. هر چند کارشناسان توصیه می کنند هر روز یا هر سه روز یک بار باید این کار را انجام دهید.

اگر لازم باشد مرورگر خود را ریستارت کنید کافیست عبارت restart the browser را کلیک کنید.

اگر می خواهید تمام محتویات مرورگر را پاک کنید کافیست clear all را بزنید اما برای مشاهده جزییات پاک شدنی، هنگام پاک کردن می توانید گزینه show clear option را بزنیدو تنظیمات لازم را در صورت وجود انجام دهید.

 Clear Console

در چنین شرایطی می توانید مدیریت کاملی روی اطلاعاتی داشته باشید که می خواهید آن ها را پاک کنید. حتی افزونه به شما اجازه می دهد بر اساس بازه زمانی خاصی این نرم افزار را برای پاک کردن دیتا ها در اختیار بگیرید.

خوشبختانه هم اکنون این افزونه توسط ۲۶ هزار نفر مورد استفاده قرار گرفته است. شما هم با نصب این افزونه به این لیست چند هزار نفری بپیوندید و از کاربرد آن بهترین استفاده را ببرید.

 Clear Console

نظر شما در مورد افزونه  Clear Console  چیست؟ برای پاک کردن محتویات مرورگر تا کنون از چه روش ها و ابزارهایی استفاده کرده اید؟ نظر خود را با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید. برای این کار می توانید از دکمه های رنگی زیر استفاده کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *