راهنمای خرید یخچال: ساید بای ساید بخریم یا معمولی؟

راهنمای خرید یخچال: ساید بای ساید بخریم یا معمولی؟
  • 1395/9/22
  • زهرا معبودی
  • 1

یکی از ابزار هایی که قطعا در هر خانه ای وجود دارد و ضروری به نظر می رسد، یخچال فریزر است. وسیله ای مهم و حیاتی برای هر خانه و خانواده ای. حتما می دانید خرید این ابزار مهم و حیاتی چندان هم ساده نیست و شما باید دقت زیادی را به خرج دهید تا بتوانید یک محصول با کیفیت و قابلیت های مناسب خانواده خود بیابید. از آنجا که اغلب افراد در انتخاب نوع یخچال با مشکل مواجه هستند قصد داریم در این راهنمای خرید به بررسی تفاوت ها و ویژگی های یخچال های معمولی و ساید بای ساید بپردازیم و به شما کمک نماییم تا مناسب با تعداد و جمعیت خانواده تان بهترین انتخاب را داشته باشید.

در چه مواقعی باید به خرید یک یخچال معمولی فکر کنیم؟

lg-inverter-linear-compressor-refrigerators

در صورتی که بودجه بالایی را برای خرید یک یخچال کنار نگذاشته اید و تنها کارایی و دوام دستگاه برای شما اهمیت دارد بهترین انتخاب یک یخچال معمولی است که می توانید مناسب با بودجه خود در ابعاد و مارک های مختلف آن را پیدا کنید. یخچال های معمولی بسیاری با مارک های مختلف تولید می شوند و نمونه های داخلی آن ها علاوه بر کیفیت عالی ساخت قیمت بسیار مناسبی نیز دارند.

در چه مواقعی به خرید یک یخچال ساید بای ساید فکر کنیم؟

lg-inverter-linear-compressor-refrigerators-2

در صورتی که هیچ محدودیتی در زمینه بودجه خرید یخچال ندارید بهترین انتخاب برای شما یک ساید بای ساید است که علاوه بر ابعاد بزرگ تکنولوژی و فناوری های آینده نگران آن شما را تا سال ها از خرید یخچال جدید بی نیاز خواهد نمود. این دسته از یخچال ها اغلب برای جهیزیه عروس و خانواده های پر جمعیت توصیه می شود. نکته ای که توجه به آن ضروری به نظر می رسد این است که این دسته از یخچال ها در قیمت پایه ۵ میلیون تومان و تا رده هایی بالا تر از ۲۰ میلیون تومان در بازار موجود هستند.

نکته: یخچال های دوقلو دسته ای جداگانه از یخچال ها هستند که علی رغم شباهت بسیار زیاد به ساید بای ساید ها تنها بخشی از امکانات آن ها را دارا هستند. البته این دسته از یخچال ها برای خانواده های پر جمعیت و بزرگ بسیار مناسب و کاربردی هستند اما از دسته ساید بای ساید جدا بوده و دسته ای جدا برای خود دارند.

بهترین برند های ساید بای ساید موجود در بازار کدامند؟

بهترین شرکت‌ های تولید کننده: ال‌جی، بوش، بنتلی، بکو، بلومبرگ، سامسونگ، دوو، هاردستون، هایسنس و همچنین شرکت‌ های داخلی مانند اسنوا، پارس و هیمالیا از تولید کنندگان برتر یخچال ساید بای ساید هستند.

در زمان خرید یک یخچال به چه مواردی توجه کنیم؟

رنگ بندی بسیار مهم است.

رنگ بندی یخچال ها در تفاوت قیمت آنها تاثیر دارد. رنگ سفید ارزان ترین رنگ بوده و در رده ی بعدی نقره ای یا سیلور قرار دارد که علاوه بر مدرن تر نشان دادن وسیله قیمت بیشتری نیز دارد. در زمان خرید وسایل آشپزخانه توجه به یک دست بودن رنگ آن ها اهمیت بسیاری دارد.

پیش از خرید یخچال ابعاد آن را با ابعاد آشپزخانه مقایسه نمایید.

refrigerator

پیش از خرید یخچال حتما ابعاد محلی که برای آن در نظر گرفته اید را اندازه بگیرید زیرا در آپارتمان های امروزی همواره مشکل کمبود جا وجود دارد و این مشکل می تواند بعدا برایتان دردسر ساز شود. همچنین در صورتی که ابعاد یخچال بیش از اندازه بزرگ است قطعا در زمان جابه جایی و انتقال آن به مشکلاتی خواهید خورد.

توجه به مصرف انرژی و بازدهی دستگاه را در اولویت قرار دهید.

در زمان خرید یخچال حتما به برچسب انرژی و رده آن توجه نموده و یخچالی انتخاب کنید که علاوه بر مصرف کم برق کارایی مطلوبی را از خود ارائه دهد. همچنین می توانید با انتخاب یخچال های دوست دار محیط زیست از خرید یخچال هایی که گاز های گلخانه ای (CFC) تولید می کنند جلوگیری نمایید.

تجمل گرایی ممنوع!

refrigerator

در زمان خرید یخچال بیش از هر چیز به کارایی و امکانات یخچال مورد نظر خود توجه نمایید و به تجملات و ویژگی های انحصاری آن کاری نداشته باشید. به عنوان مثال خرید یخچال هایی با درب فرانسوی در بازه قیمتی ۸ تا ۲۰ میلیون تومان برای یک زوج جوان هیچ لزومی ندارد!

توصیه هایی برای خرید یک یخچال مناسب و کارآمد برای جهیزیه

همانطور که گفتیم یک یخچال ساید بای ساید برای زوج های جوان می تواند بسیار مناسب باشد زیرا در چند سال آینده خیال شما را از یخچال تان راحت خواهد نمود. اما در صورتی که قصد دارید اقتصادی تر عمل کنید و کمتر پول خود را صرف خرید یخچال نمایید خرید یخچال فریزر های دو قلو و یا خرید یک یخچال و فریز معمولی می تواند برای شما مناسب باشد.

buyingguide-my-pic4_refrigerator

نتیجه گیری نهایی

به عنوان آخرین توصیه باید بگوییم در صورتی که هزینه کمتری برای حرید یخچال کنار گذاشته اید بهترین انتخاب برای شما یک یخچال معمولی و یا دوقلوی بسیار باکیفیت است. زیرا با بودجه ای که شما برای خرید چنین یخچالی کنار می گذارید قطعا ضعیف ترین مارک های ساید بای ساید نصیبتان خواهد شد بنابراین عاقلانه ترین کار خرید یک محصول با کیفیت است نه یک ساید بای ساید که شاید اصلی ترین تفاوت آن یک یخ ساز باشد!

اما در صورتی که می توانید بودجه بیشتری را برای خرید یخچال کنار بگذارید حتما به فکر یک ساید بای ساید با کیفیت باشید زیرا این ابزار ضروری هرچه با تکنولوژی بهتری خریداری شود در آینده کمتر نیاز به تعویض آن خواهید داشت.

در صورتی که این مطلب  برای شما مفید بوده است نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این مطلب کاربردی را به دیگر دوستان خود آموزش دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سامسونگ بر خلاف تبلیغاتش اصلاً خوب نیست. من جدیداً خریدم و خیلی هم پشیمانم. خدمات بعد از فروشش هم بجز منفعت طلبی چیز دیگری ندارد. واقعاً هر روز اعصاب خوردکنی داریم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *