گوشی ویندوزی آلکاتل IDOL 4S به صورت جهانی عرضه خواهد شد

گوشی ویندوزی آلکاتل IDOL 4S به صورت جهانی عرضه خواهد شد
  • 1395/9/22
  • مقدم
  • 0

وضعیت پلت‌فرم ویندوز ۱۰ موبایل در بازار گوشی‌های هوشمند، چندان مناسب نیست اما این موضوع، باعث نشده تا شرکای تجاری مایکروسافت مانند آلکاتل و اچ‌پی، گوشی‌های پرچم‌دار ویندوزی خود را به صورت گسترده عرضه نمایند تا سهم این سیستم‌عامل از فروش گوشی‌های هوشمند، افزایش یابد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت آلکاتل، به‌زودی گوشی ویندوزی آلکاتل IDOL 4S را به صورت جهانی به بازار عرضه خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

به‌روزرسانی تازه منتشرشده برای برنامه Windows Device Recovery Tool، پشتیبانی از یک نسخه مخصوص از اچ‌پی الیت ایکس ۳ را به این برنامه اضافه می‌کند و هم‌چنین، اکنون نسخه آنلاک گوشی پرچم‌دار آلکاتل IDOL 4S نیز توسط این برنامه به خوبی پشتیبانی می‌شود.

اینکه شرکت آلکاتل، گوشی ویندوزی پرچم‌دار آلکاتل IDOL 4S را در سایر بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد یا عرضه آن‌را تنها به بازار ایالات متحده آمریکا محدود می‌کند؛ چندان مشخص نیست. با این‌حال، احتمال می‌دهیم که این سازنده، برای فروش گوشی پرچم‌دار ویندوزی خود در سایر بازارهای جهانی برنامه‌ریزی کرده است و نسخه آنلاک آلکاتل IDOL 4S، به همین جهت عرضه خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با مشخصات‌فنی نسخه ویندوزی آلکاتل IDOL 4S، باید گفت که این محصول به تراشه رده‌بالای اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام با چهار هسته پردازشی مجهز شده است. صفحه‌نمایش آمولد ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، یکی‌دیگر از مشخصاتی است که در این محصول جلب‌توجه می‌کند و برای مالتی‌تسکینگ، چهار گیگابایت حافظه رم برای آن در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی نیز، ۶۴ گیگابایتی است و می‌توانید آن‌را با یک کارت حافظه میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

idol-4s-hall

این محصول، هم‌چنین نزدیک به ۷ میلی‌متری ضخامت دارد و طراحی آن در مقایسه با گوشی‌های ویندوزی دیگر، بسیار بهتر است. برای ثبت تصاویر به کمک دوربین اصلی، یک شاتر ۲۱ مگاپیکسلی در آلکاتل IDOL 4S استفاده شده است که از تشخیص فاز به صورت خودکار، پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، برای تصویربرداری و فیلم‌برداری در محیط‌های کم‌نور، یک فلاش LED دوگانه با دو رنگ متفاوت، از دیگر مشخصاتی است که شرکت آلکاتل در گوشی ویندوزی پرچم‌دار خود، استفاده نموده.

دوربین اصلی می‌تواند با رزولوشن ۲۱۶۰p فیلم‌برداری نماید و برای ثبت تصاویر سلفی یا برقراری مکالمه‌های تصویری، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در این محصول گنجانده شده است. درگاه یواس‌بی Type-C به همراه یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری غیرقابل حذف، از دیگر قابلیت‌هایی است که در گوشی ویندوزی آلکاتل، جلب‌توجه می‌کند.

شرکت مایکروسافت در حال‌حاضر، گوشی پرچم‌دار ویندوزی شایسته‌ای برای رقابت با محصولات دیگر، در بازار ندارد و گوشی‌های لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال، قدیمی شده‌اند. به همین جهت، امیدواریم که گوشی‌ سرفیس فون مایکروسافت، مشخصات سخت‌افزاری قابل‌رقابتی در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده، داشته باشد.

 البته، ذکر این موضوع لازم به نظر می‌رسد که مایکروسافت، پیش‌تر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۱۶، چندان بر روی تجارت گوشی‌های هوشمند خود  وقت نمی‌گذارد و در سال ۲۰۱۷، کاربران را شگفت‌زده خواهد کرد. با این‌حال و با توجه به سهم اندک پلت‌فرم ویندوزفون (و ویندوز ۱۰ موبایل) از بازار گوشی‌های هوشمند، امیدواریم که محصولات ویندوزی در آینده، به صورت جهانی عرضه شود و عرضه آن‌ها به یک کشور یا اپراتور ارتباطی، محدود نشود.

منبع: mspoweruser

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *