شرکت ژاپن دیسپلی، به دنبال تولید بخشی از پنل اولد آیفون‌های آینده اپل است

شرکت ژاپن دیسپلی، به دنبال تولید بخشی از پنل اولد آیفون‌های آینده اپل است
  • 1395/9/23
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ به مناسبت دهمین سالگرد معرفی آیفون، یک گوشی مجهز به پنل اولد معرفی خواهد کرد. با این‌حال، این سازنده به دنبال استفاده از پنل اولد در تمامی آیفون‌های خود است و برای این موضوع، به دنبال تامین‌کنندگانی خواهد بود که می‌توانند بخشی از پنل اولد لازم در آیفون ۲۰۱۸ این سازنده را تامین نمایند. در همین رابطه، شرکت ژاپن دیسپلی، به تازگی اعلام کرده است که سهام خود را از یک شرکت سازنده پنل اولد در ژاپن، افزایش می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

برای اطلاع، شرکت Joled که پنل اولد تولید می‌کند؛ از ادغام بخشی از کسب‌وکارهای سونی و پاناسونیک به منظور رقابت در برابر سازندگان کره‌ای و چینی ایجاد شده است.

شرکت ژاپن دیسپلی برای تامین بخشی از پنل‌های اولد آیفون ۲۰۱۸ شرکت اپل، نیاز به افزایش سهام خود از این شرکت دارد و به همین منظور، این سازنده به‌تازگی اعلام کرده است که سهم خود را از شرکت Joled، از ۱۵ درصد به بیش از ۵۰ درصد تا پایان سال ۲۰۱۷ می‌رساند. شرکت ژاپن دیسپلی با خرید بخشی از سهام یک شرکت دولتی از Joled، نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار باید هزینه بپردازد و جالب است که بدانید سهم سونی و پاناسونیک از این شرکت، تنها ۵ درصد است.

شرکت ژاپن دیسپلی در حال‌حاضر، پنل‌های ال‌سی‌دی بسیار با کیفیتی برای استفاده در گوشی‌های هوشمند، نمایشگرهای ماشین و هم‌چنین، رایانه‌های شخصی تولید می‌کند و شرکت Joled نیز به تولید پنل‌های اولد (دیود گسیل نور ارگانیک) مشهور است.

iphone oled

عرضه تمامی مدل‌های آیفون ۲۰۱۷ شرکت اپل با پنل اولد در حال‌حاضر، امکان‌پذیر نیست زیرا تامین پنل اولد با توجه به میزان فروش آیفون‌های شرکت اپل در سال آینده، غیرممکن است و به همین جهت، این موضوع به تاخیر در عرضه آیفون‌های جدید اپل می‌انجامد.

این موضوع، باعث شده تا شرکت اپل از پنل اولد در آیفون ۸ استفاده نماید و آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس بنابر شایعات، به پنل ال‌سی‌دی مجهز خواهد بود.

به همین جهت، شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ از سامسونگ برای تامین پنل‌های لازم برای استفاده در آیفون ۸ کمک خواهد گرفت و در سال ۲۰۱۸ نیز، چندین تامین‌کننده مختلف، تولید پنل‌های اولد برای استفاده در آیفون‌های شرکت اپل را برعهده می‌گیرند. در حال‌حاضر، نام سازندگانی از جمله ال‌جی دیسپلی، شارپ (که توسط فاکس‌کان خریداری شده است) و هم‌چنین، ژاپن دیسپلی برای تولید بخشی از پنل‌های اولد لازم برای استفاده در آیفون‌های ۲۰۱۸ شرکت اپل، بیش از سایر سازند‌ه‌ها جلب‌توجه می‌کند.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *