چگونه رویاهای ذهنی خود را به واقعیت تبدیل کنیم؟

چگونه رویاهای ذهنی خود را به واقعیت تبدیل کنیم؟
  • 1395/9/24
  • زهرا معبودی
  • 0

همه ما چیزهایی در سر می پرورانیم، آروزهایی داریم و رویاهایی در سر می پرورانیم. بدین طریق روزگار خود را سپری می کنیم اما هر فرد هوشیاری می داند که این رویا پردازی های خام نمی تواند جایگاه او را به خودی خود تغییر دهید. برای اینکه رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید باید گام هایی بردارید و روی هدف خود کار کنید. گویا آی تی در جهت بهبود زندگی تک تک شما کاربران سعی دارد با آموزه هایی در این حوزه به ارتقای زندگی شخصی تان کمک کند. برای رسیدن به رویا و آرزوهایتان، چند راه کار عملی و منطقی وجود دارد که می تواند شما را در رسیدن به هدف هایتان، یاری دهد.

کشف موقعیت های طلایی

  این موضوع را با سخنی از مارک تواین شروع می کنیم که می گوید: «برای رسیدن به هدف باید شروع کرد. برای شروع کردن باید کارهای پیچیده و دشوار را به چند کار آسان و کوچک تبدیل کرد. آنگاه برای انجام اولین کار آماده شد.»
وقتی که هدف شما مشخص شد باید برای رسیدن به آن چندین ایستگاه داشته باشید و موقعیت سنجی درستی داشته باشید. بدون پیمودن مسیر و موقعیت های درست نمی توانید به هدف و آرزوی خود برسید پس این موقعیت ها را در نظر داشته باشید:

رسیذن به آرزو

موقعیت کنونی تان کجاست؟

گاهی تعیین و شناخت موقعیت کنونی می تواند کلیه آرزوهای شما را به صورت منطقی، خط باطل بکشد. در مورد پاسخ این سوال واقع نگر باشید. موقعیت کنونی تان را مشخص کنید چرا که باید با مسیر دهی درست به هدف خود برسید.

وضعیت شما در رویارویی با موفقیت تان چگونه است؟

مشخص کنید که زمانی که رویای تان به وقوع پیوست موقعیت آینده شما کجاست؟ در چه حالت و وضعیتی قرار خواهید داشت؟

۳. موقعیت های مسیر پیش رو

شاید مهم تر از دو سوال اول، این سوال میانی است که به شما کمک می کند موقعیت های مسیر موفقیت خود را تعیین کنید. در طی کردن این مسیر باید بیش از هر چیز به خود صبوری بیاموزید. این مسیر باید به درستی مرز بندی و مرحله بندی شود تا بتوانید با آرامش کامل آن را سپری کنید و به هدف و رویای خود دست پیدا کنید

اما در این مرحله انجام کارهای حیاتی زیر را فراموش نکنید

دقت مضاعف در کارها

اگر می خواهید بفهمید که آیا رویای شما یک رویای کاذب یا رویای واقعی است می توانید به اعمال روزانه خود دقت کنید. در چنین صورتی می توانید به راحتی از مسیری که طی می کنید و آنچه برای آینده آرزو دارید واقعی نگر تر بوده و اطمینان بیشتری داشته باشید.

جان راسکین در باره اطلاع از هدف و مسیر می گوید: «آنچه فکر می‌کنیم، می‌دانیم و باور داریم، نقش ناچیزی در تعیین نتیجه دارد. نتیجه اصلی را کارهایی که انجام می‌دهیم تعیین می‌کند.»

حالا ما به شما می گوییم که برای رسیدن به اهداف خود باید:

رسیذن به آرزو

اقدام کنید!

آنچه در سر می پرورانید باید نمودی عملی و فیزیکی نیز داشته باشد. خیلی ها خیلی چیزها در سر می پرورانند اما در حقیقت در عمل، عده بسیار کمی مرد میدان هستند. باید در مسیر موفقیت چیزهای زیادی تست کنید تا عمل درست را شناسایی کنید. اینکه دست روی دست بگذارید و در عالم هپروت سیر کنید، موقعیت شما را تغییر نخواهد داد.

هر روز کاری سازنده در قبال هدفتان کنید

همین امروز را باید غنیمت بشمرید. اینکه امروز برای هدفتان کاری نکنید و آن را به روزهای بعدی موکول کنید هرگز شما را به موفقیت نمی رساند. اگر بخواهید منتظر وفق شدن شرایط باشید مطمئن باشید آن روز نخواهد رسید چرا که همیشه مشکلاتی وجود دارد که شما به عنوان یک انسان انتخاب گر و فعال باید با آن ها مبارزه کنید. اصلا این موانع به این دلیل پر رنگ هستند که شما هدفی دارید و باید از آن ها عبور کنید.

امروز و هر روز دیگر به این توجه داشته باشید که با چه کاری می توانید در هدفتان یک گام به موفقیت نزدیک شوید؟ این کار را امروز و هر روز انجام دهید.

اگر در مسیر و خود تردید یا دودلی دارید باید با دقت دوباره امور را بررسی کنید چرا که هر ندانم چه کاری، یا تردید به درازا کشیدن مسیر هدف مبدل خواهد شد.

مدال های المپیک حاصل یک اتفاق ناگهانی نیستند. افرادی که مدال دار هستند روزانه تلاش کرده اند و با تمرینات سخت و برنامه های غذایی متفاوت به این آرزوی خود رسیده اند. اگر آرزوی شما را به جای مدال مورد نظر بگذاریم، تمرینات روزانه شما شامل چه چیزهایی خواهد بود؟

امکان سنجی کرده و از موهبت ها استفاده کنید

اگر امکانات کافی برای رسیدن به آرزوی تان را دارید می توانید به سادگی از این فرصت استفاده کنید، و در جهت مسیر موفقیت با گام هایی استوار قدم بردارید. اما اینکه چه امکاناتی لازم دارید و با چه امکاناتی باید پیش بروید، نیاز به کمی مطالعه و نیاز سنجی هدف دارد. افراد و ابزارها و حتی روحیه شما، بخشی بزرگ از امکاناتی به شمار می آید که شما می توانید از آن برای پیشرفت استفاده کنید. لیستی از امکانات خود تهیه کنید و به درستی از آن ها استفاده کنید.

رسیذن به آرزو

کارهای ضروری را با دقت بیشتر و کارهای غیر ضروری را حذف کنید

وقتی که مسیر هدفتان مشخص شد، و امکانات نیز شناسایی شدند، حالا شما یک مسیر و یک رویا دارید. نباید هر کاری که قبلا انجام می دادید را دوباره تکرار کنید. بیشتر تمرکز شما باید روی یک سری کارها باشد که مطمئن هستید به نتیجه خواهید رسید. کارهای غیر ضروی و بی اثر را از برنامه حذف کنید. هر چیزی که تلاش های رسیدن به اهداف تان را زیر سوال می برد یا آن ها را تضعیف می کند را خط قرمز بکشید و با انرژی و اطمینان فقط کارهای مفید را انجام دهید. باید به این باور برسید که کلیه انرژی شما برای یک سری کارها برنامه ریزی باید شود و نیاید این منبع و امکان به هدر رود.

مواجه با مشکلات و دست و پنجه نرم کردن با آن ها

چیزی که ابتدای تعیین مسیر هدف باید بارها به خودتان بگویید این است که مشکلات همیشه هستند و سر راه ما ظاهر می شوند و نباید دست از تلاش خود برداریم. باید بر مشکلات غلبه کرد. شکست هایتان را با آغوش باز بپذیرید و از آن پله ای برای موفقیت خود استفاده کنید.

اصلا بروز مشکلات به این معنی است که مسیری که در پیش داریم، در حال پیشرفت است! باور کنید که آرزو ها با مسیر یابی و اقدامات درست، قطعا دست یافتنی خواهند بود.

البته ما منکر تلاش ذهنی در رسیدن به اهداف خود نیستیم اما فراموش نکنید که، تلاش ذهنی در کنار تلاش فیزیکی می تواند نتیجه ای شگفت انگیز داشته باشد.

آیا شما به عنوان یک فرد موفق تا کنون برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کرده اید؟ واقعا چه چیزی آرزوی قلبی تان بوده و به آن دست پیدا کرده اید؟ برای این که پیشرفت کنید چه کار کردید و چه گونه مسیر خود را تعیین کردید؟ تجربیات ارزنده خود را در اختیار کاربران و بازدید کنندگان این مطلب قرار دهید . همچنین برای افزایش بهبود زندگی هم نوعان خود، این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *