آموزش افزایش و کاهش سرعت پخش پادکست در آیفون

آموزش افزایش و کاهش سرعت پخش پادکست در آیفون
  • 1395/9/24
  • زهرا معبودی
  • 0

همه‌ی ما پادکست‌های مورد علاقمه‌مان را داریم، اما همیشه وقت نمی‌کنیم که به آن‌ها گوش دهیم. با این وجود اگر سرعت پادکست‌ها را ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر کنید، با راندمان بیشتری می‌توانید به پادکست‌ها گوش دهید.

اپلیکیشن Podcasts که با دستگاه‌های iOS عرضه می‌شود امکان افزایش سرعت پخش پادکست‌ها با ۱.۵ یا ۲ برابر سرعت عادی را فراهم می‌کند. علاوه بر این اگر احساس می‌کنید که پادکستی خیلی سریع است و محتوای آن را به خوبی نمی‌فهمید، می‌توانید سرعت پخش را بر روی ۰.۵ برابر قرار دهید.

افزایش و کاهش سرعت پخش پادکست

اگر به صفحه‌ی پخش پادکست بروید، در بخش پایین سمت چپ اپلیکیشن در کنار کنترل‌های پخش دکمه‌ی کوچکی را می‌بینید. این دکمه برای کنترل سرعت پخش است که به صورت پیشفرض ۱x می‌باشد.

افزایش و کاهش سرعت پخش پادکست

اگر یک بار آن را لمس کنید، سرعت پخش به ۱.۵ برابر حالت عادی می‌رسد.

افزایش و کاهش سرعت پخش پادکست

اگر یک بار دیگر آن را لمس کنید، سرعت به ۲ برابر حالت عادی می‌رسد.

افزایش و کاهش سرعت پخش پادکست

و اگر یک بار دیگر این دکمه را لمس کنید، سرعت پخش به نصف حالت عادی می‌رسد.

افزایش و کاهش سرعت پخش پادکست

 

و در نهایت اگر یک بار دیگر آن را لمس کنید، سرعت پخش به حالت عادی باز می‌گردد.

بین همه‌ی این گزینه‌ها به نظر می‌رسد که حالت ۱٫۵x مناسب‌ترین سرعت برای گوش دادن به پادکست و فهمیدن محتوای آن باشد. ۲x معمولاً کمی سریع است و شنیدن را سخت می‌کند. و ۰٫۵x هم خیلی کند است و احساسی مثل گیجی دارد.

البته هر دفعه که پادکست جدیدی را پخش کنید، سرعت به طور پیشفرض بر روی ۱x است، پس هر دفعه باید سرعت پخش را مجدداً تنظیم نمایید. خوشبختانه تنظیم و استفاده از این قابلیت به سادگی چند لمس است.

شما به عنوان یک کاربر اندرویدی یا ios در چه زمان هایی به چنین تنظیماتی نیاز دارید؟ آیا روش دیگری را تا کنون برای این کار گزیده اید؟ نظر خود را با گویا آی تی در میان گذاشته و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی، به افزایش آمادگی و آگاهی کاربران در کاربرد دستگاه های هوشمند کمک کنید.

منبع: howtogeek.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *