تصویر نسخه جدید گوشی مقرون به صرفه اکسپریا XA سونی فاش شد

تصویر نسخه جدید گوشی مقرون به صرفه اکسپریا XA سونی فاش شد
  • 1395/9/25
  • مقدم
  • 1

شرکت سونی در ماه فوریه سال جاری میلادی، از گوشی خوش‌قیمت اکسپریا XA با حاشیه‌های بسیار کم در اطراف صفحه‌نمایش رونمایی کرد (البته اگر از حاشیه‌های بالا و پایین، فاکتور بگیرید!) و به‌نظر می‌رسد که این سازنده، برای معرفی نسل بعدی گوشی اکسپریا XA با یک طراحی بهبودیافته، آماده می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

طراحی محصولات سونی اگرچه به تکرار افتاده است اما در مقایسه با طراحی بسیار از گوشی‌های هوشمند سازندگان دیگر، جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد. به همین جهت، شرکت سونی در نسل جدید گوشی اکسپریا XA، از یک طراحی با انحنای بیشتر استفاده کرده است و به دلیل تغییرات صورت‌گرفته در طراحی این گوشی، طراحی آن مدرن‌تر به‌نظر می‌رسد.

آنچه که در تصویر تازه منتشرشده جلب‌توجه می‌کند، یک دکمه کوچک پاور گرد که به امضای سونی در محصولات قدیمی‌ترش مشهور است و دکمه‌های تنظیم صدا در بالای دکمه پاور، جای گرفته. شرکت سونی، هم‌چنین برای نسل دوم گوشی اکسپریا XA از یک دکمه اختصاصی برای عکاسی استفاده کرده است که جالب خواهد بود.

اکسپریا XA

علاوه‌براین، نسخه جدید اکسپریا XA، هم‌چنان به یک جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا مجهز خواهد بود و به‌نظر می‌رسد که شرکت سونی، برنامه‌ای برای حذف آن از گوشی‌های میان‌رده جدید خود ندارد. تا به‌حال، اطلاعات زیادی از مشخصات‌فنی این محصول، منتشر نشده است اما به‌نظر می‌رسد که نسل دوم گوشی اکسپریا XA به یک صفحه‌نمایش تقریباً ۵ اینچی مجهز خواهد بود و ضخامتی نزدیک به ۷٫۹ میلی‌متر دارد.

یکی از ایراداتی که به اغلب گوشی‌های میان‌رده سونی وارد می‌شود، عدم‌استفاده از یک حسگر اثرانگشت در آن‌ها است. شرکت سونی در حالی از حسگر اثرانگشت در برخی از گوشی‌های میان‌رده خود استفاده نمی‌کند که سازندگان چینی، این ویژگی را به یک استاندارد برای تمامی گوشی‌های هوشمند از جمله تعدادی از محصولات‌شان با قیمت کم‌تر از ۱۰۰ دلار، تبدیل کرده‌اند و عرضه نسخه جدید اکسپریا XA بدون حسگر اثرانگشت، کاربران را چندان برای خرید این محصول جذب نمی‌کند.

هم‌چنین، باید گفت که با توجه به نسل قبلی گوشی اکسپریا XA، انتظار داریم که شرکت سونی از یک صفحه‌نمایش فول اچ‌دی در این گوشی میان‌رده استفاده نماید و صفحه‌نمایش اچ‌دی را به فراموشی بسپارد. در رابطه با تراشه نیز، در صورتی‌که شرکت سونی به استفاده از تراشه‌های مدیاتک ادامه دهد؛ به احتمال زیاد، نسل دوم گوشی اکسپریا XA با تراشه‌ای مشابه با نسل گذشته خود عرضه خواهد شد یا شرکت سونی، به استفاده از یک تراشه جدید از سری “هلیو پی” روی می‌آورد.

افزایش مقدار حافظه رم، بهبود در بخش عکاسی، استفاده از یک باتری با ظرفیت بیشتر و درگاه یواس‌بی Type-C از دیگر مشخصاتی است که انتظار داریم گوشی جدید اکسپریا XA سونی به آن‌ها مجهز شود. هم‌چنین با توجه به عرضه اندروید نوقا ۷٫۰، انتظار داریم که شرکت سونی، نسخه جدید اکسپریا XA را با این سیستم‌عامل به صورت پیش‌فرض ارائه دهد.

برای اطلاع، نسل اول این محصول از یک تراشه هلیو پی ۱۰ مدیاتک استفاده می‌کند و به دو گیگابایت حافظه رم، مجهز شده است. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، یک باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، از دیگر مشخصاتی است که گوشی اکسپریا XA (مدل ۲۰۱۶) آن‌ها را با خود یدک می‌کشد.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *