تمامی گوشی‌های هوشمند جدید بلک‌بری توسط شرکت TCL طراحی و ساخته خواهد شد

تمامی گوشی‌های هوشمند جدید بلک‌بری توسط شرکت TCL طراحی و ساخته خواهد شد
  • 1395/9/26
  • مقدم
  • 0

فروش گوشی‌های هوشمند بلک‌بری چندان بالا نبوده است و این موضوع در نهایت، باعث شد تا شرکت سازنده به طور کامل از بحث سخت‌افزار خارج شود. به همین جهت، شرکت بلک‌بری به‌تازگی اعلام کرده است که با تی‌سی‌ال (TCL) برای واگذاری لایسنس برخی از کسب‌وکارهای خود در حوزه مربوط به گوشی‌های هوشمند، وارد همکاری شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

شرکت بلک‌بری، هم‌اکنون، مجوز استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی و خدمات نرم‌افزاری خود را به همراه لوگو و نام “بلک‌بری” به شرکت تی‌سی‌ال واگذار کرده است. بنابراین، شرکت تی‌سی‌ال، هم‌اکنون وظیفه طراحی، توسعه و تولید و فروش محصولات بلک‌بری را بر عهده دارد و باید خدمات پس از فروش گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده از برند “بلک‌بری” را نیز برعهده بگیرد.

با این‌حال، شرکت بلک‌بری، هم‌چنان به ارائه نرم‌افزارهای امنیتی خود برای محصولات تی‌سی‌ال ادامه می‌دهد و شرکت تی‌سی‌ال نیز، یک تیم اختصاصی فروش را برای محصولات این سازنده به صورت جهانی، در نظر می‌گیرد. برای اطلاع، بد نیست بدانید که دو گوشی آخر شرکت بلک‌بری، در واقع نسخه ری‌برند یافته محصولات تی‌سی‌ال بود.

بلک‌بری DTEK50

گوشی میان‌رده بلک‌بری DTEK50، در واقع همان گوشی اندرویدی آلکاتل IDOL 4 است که تنها نرم‌افزار بلک‌بری در این محصول، به کار گرفته شده. گوشی رده‌بالای بلک‌بری DTEK60 نیز براساس گوشی تی‌سی‌ال ۹۵۰، توسعه یافته است. اعلامیه جدید شرکت بلک‌بری، اساساً اجازه می‌دهد تا همکاری‌های مشابه این سازنده با شرکت تی‌سی‌ال، افزایش یابد. در همین رابطه، رالف پینی، رئیس اجرایی شرکت بلک‌بری مدعی شده است:

توافق جدید شرکت بلک‌بری با تی‌سی‌ال، از یک گام کلیدی در استراتژی این شرکت با ارائه محصولاتی مجهز به نر‌م‌افزار و امنیت در یک پلت‌فرم که کاربران به استفاده از آن تمایل دارند و با آن‌، راحت‌تر هستند؛ حکایت می‌کند. شرکت تی‌سی‌ال، یک انتخاب بسیار مناسب و بدیهی برای برای لایسنس‌کردن برند بلک‌بری و نرم‌افزار آن به صورت جهانی است.

همکاری شرکت بلک‌بری با تی‌سی‌ال در سری “بلک‌بری DTEK” موفقیت‌آمیز بوده است و این شرکت، بلک‌بری را با طراحی سخت‌افزاری، توسعه و تولید آن‌ها تحت‌تاثیر قرار داده است. با تخصص و دانش شرکت بلک‌بری در زمینه مربوط به امنیت و نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند و هم‌چنین، سیستم گسترده عرضه محصولات تی‌سی‌ال و دسترسی کاربران به آن‌ها، می‌توان مطمئن بود که محصولات برند “بلک‌بری” که هم‌اکنون توسط تی‌سی‌ال، توسعه خواهد یافت و توزیع می‌شود؛ خواسته‌های کاربران را پوشش می‌دهد و بازار عرضه محصولات امن شرکت بلک‌بری را گسترش خواهد داد.

در همین‌حال، رئیس شرکت بلک‌بری، جان چن اعلام کرده است که این سازنده، یک گوشی‌هوشمند دیگر با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY عرضه خواهد کرد. در اعلامیه مربوط به همکاری شرکت بلک‌بری با تی‌سی‌ال اشاره‌ای به این مدل نشده است اما شایعات نشان می‌دهد که اسم‌رمز گوشی فیزیکی جدید این سازنده، “بلک‌بری Mercury” است.

بنابر اطلاعات فاش‌شده، بلک‌بری Mercury به تراشه اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی مجهز شده است و سه گیگابایت حافظه رم برای مالتی‌تسکینگ برای آن، در نظر گرفته شده است. صفحه‌نمایش ۴٫۵ اینچی گوشی جدید بلک‌بری با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY، از رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد و یک باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت برای تامین انرژی در این گوشی، جای گرفته است.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *