عرضه گلکسی S8 سامسونگ با طراحی تمام صفحه در بهار سال آینده

عرضه گلکسی S8 سامسونگ با طراحی تمام صفحه در بهار سال آینده
  • 1395/9/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بر طبق آخرین گزارشات از منابع موثق، گوشی سامسونگ گلکسی S8 از صفحه نمایشی با طراحی تمام صفحه بهره خواهد برد.

گویا آی تی – یکی از بزرگترین سوالات سال ۲۰۱۷، این است که سامسونگ چطور می خواهد افتضاح گلکسی نوت ۷ را جمع کند و اعتبار مجددی برای شرکت به دست آورد. پاسخ ساده است. تنها راهی که سامسونگ می تواند از فاجعه نوت ۷ خلاص شود ارائه گوشی جدید با طراحی منحصر به فرد و عملکرد مناسب است که بر طبق گزارشی که از بلومبرگ منتشر شده، این اتفاق خواهد افتاد چرا که سامسونگ قصد دارد از صفحه نمایشی با طراحی تمام صفحه در گلکسی S8 استفاده کند.

در دنیای گوشی های هوشمند امروزی به هر گوشی که نگاه کنید در قسمت جلوی آن بخش شیشه ای قرار داده شده است که کاربران از طریق آن می توانند با گوشی ارتباط برقرار کنند اما دور این صفحه شیشه ای معمولا قاب تیره ای قرار دارد که قسمت هایی مثل جک هدفون، دوربین جلو، دکمه Home و سنسور های مختلف در آن تعبیه شده است و طبق شنیده ها سامسونگ قصد دارد در گلکسی S8 تمامی این موارد را حذف کند که در صورت وقوع این اتفاق، در نوع خود منحصر به فرد تلقی می شود. نمونه مشابهی که احتمالا سامسونگ گلکسی S8 تا حدی شبیه آن خواهد بود گوشی Mi Mix شیائومی است که به تازگی معرفی شده است.این گوشی از سنسورهای فراصوت برای سنسورهای خود استفاده میکند و جای دوربین سلفی را در گوشی تغییر داده و یک اسپیکر داخلی در صفحه قرار داده است.

گزارش بلومبرگ نشان می دهد که سامسونگ قصد دارد دکمه فیزیکی Home را از روی صفحه بردارد و این دکمه به صورت نرم افزاری به صفحه گوشی منتقل می شود. اما هنوز در مورد اینکه آیا استفاده از این دکمه مانند برخی گوشی ها به صورت لمس سه بعدی خواهد بود یا خیر خبری در دسترس نیست. در عین حال، کارشناسان بلومبرگ پیش بینی می کنند که اندازه گلکسی S8 احتمالا ما بین ۵٫۱ اینچ و ۵٫۵ اینچ باشد چرا که تجربه این اندازه ها در گلکسی S7 و S7 Edge موفق بوده است. بر خلاف گوشی هایی که سامسونگ در سالی که گذشت عرضه کرد به نظر می رسد تمامی گوشی های نسل آینده این کمپانی بی لبه باشند.

بر طبق شایعات موجود در بازار به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد از کوالکوم ۸۳۵ به عنوان پردازنده گلکسی S8 استفاده کند. کوالکوم ۸۳۵ از این جهت نیز جالب به نظر می رسد چرا که که مایکروسافت نیز از این مدل برای اجرای برنامه های ویندوز بر روی پردازنده های ARM استفاده کرده است. اما این بدان معنا نیست که گلکسی S8 قادر است فوتوشاپ اجرا کند اما می توان گفت که سخت افزار به کار رفته در آن توان انجام این کار را دارد.

در قسمت نرم افزاری نیز گفته می شود، گلکسی S8 از دستیار صوتی جدید استفاده خواهد کرد که شرکت مدعی است از تمامی دستیارهای صوتی که تاکنون وجود داشته است متفاوت تر است و به صورت هوشمندانه ای از هوش مصنوعی در آن استفاده شده است.

مورد دیگری که در مورد سامسونگ گلکسی S8 گفته می شود این است که شرکت قصد داردجک هدفون را حذف کرده و یک پورت USB-C جایگزین آن کند و در مورد رزولوشن تصویر این مدل هم اخبار حاکی از آن است که بدون تغییر نسبت به مدل های ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهد شد.
برآوردهای بلومبرگ حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد در بهار سال آینده گلکسی S8 را روانه بازار کند

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *