اطلاعات جدیدی از گوشی بلک‌بری Mercury با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY فاش شد

اطلاعات جدیدی از گوشی بلک‌بری Mercury با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY فاش شد
  • 1395/9/28
  • مقدم
  • 0

نزدیک به دو ماه از معرفی آخرین گوشی‌هوشمند بلک‌بری، پیش از خارج‌شدن از بازار گوشی‌های هوشمند می‌گذرد. با این‌حال، این سازنده کانادایی وعده داده بود که یک گوشی جدید با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY معرفی خواهد کرد و به تازگی، اطلاعات مربوط به یک گوشی جدید شرکت بلک‌بری فاش شده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

با اینکه شرکت بلک‌بری بر روی یک گوشی‌هوشمند جدید مشغول به کار است اما این محصول توسط بلک‌بری، عرضه نمی‌شود و شرکت‌ بلک‌بری به صورت مستقیم آن‌را به فروش نخواهد رساند. یک سازنده چینی گوشی‌هوشمند با نام تی‌سی‌ال، لایسنس برخی از کسب‌وکارهای مربوط به حوزه موبایل شرکت بلک‌بری را از این سازنده کانادایی خریداری کرده است و بنابراین، گوشی‌های آینده بلک‌بری توسط تی‌سی‌ال به فروش خواهد رسید.

در حقیقت، باید گفت که شرکت تی‌سی‌ال، مجوز استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی و خدمات نرم‌افزاری شرکت بلک‌بری را برعهده دارد و وظیفه توسعه، طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند بلک‌بری، اکنون توسط شرکت تی‌سی‌ال انجام می‌شود. این سازنده چینی، هم‌چنین خدمات پس از فروش محصولات برند “بلک‌بری” را نیز بر عهده گرفته است و شرکت بلک‌بری، نرم‌افزارهای امنیتی خود را برای محصولات جدید تی‌سی‌ال، توسعه می‌دهد.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، معرفی یک گوشی جدید با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY اولین محصولی است که بلک‌بری و تی‌سی‌ال با یک‌دیگر پس از امضای قرارداد، ارائه می‌دهند. این محصول توسط مدیر ارشد شرکت تی‌سی‌ال، چند روز پیش تایید شد و هم‌چنین، مشخص شد که گوشی جدید بلک‌بری در اوایل ماه ژانویه در نمایشگاه CES 2017 معرفی می‌شود.

unannounced-blackberry-device-spotted-online-it-could-be-the-qwerty-smartphone-511070-3

نام گوشی جدید بلک‌بری، ناشناخته است و هنوز نمی‌دانیم که شرکت سازنده، این محصول را در نهایت با چه اسمی به بازار عرضه می‌کند. با این‌حال، به‌تازگی یک گوشی جدید بلک‌بری با شماره مدل BBC100-1 در یک‌وب‌سایت فاش شده و می‌دانیم که این محصول، هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است.

اطلاعات بیشتری از گوشی جدید بلک‌بری با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY به همراه شماره مدل آن در این وب‌سایت، فاش نشده است اما انتظار داریم که تا چند هفته آینده، مشخصات‌فنی این محصول مشخص شود.

با این‌حال، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که گوشی جدید بلک‌بری از یک صفحه‌نمایش ۴٫۵ اینچی مجهز خواهد بود و تراشه اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام به آن قدرت می‌دهد. برای مالتی‌تسکینگ نیز، سه گیگابایت حافظه رم در اختیار خواهید داشت و یک باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپری نیز، وظیفه تامین انرژی در گوشی جدید بلک‌بری با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY را برعهده دارد.

شرکت بلک‌بری و تی‌سی‌ال، پیش‌تر نیز با یک‌دیگر در زمینه گوشی‌های هوشمند همکاری کرده‌اند و گوشی میان‌رده بلک‌بری DTEK50 و  گوشی رده‌بالای بلک‌بری DTEK60 در واقع، نسخه ری‌برند شده محصولات تی‌سی‌ال بوده است. در همین رابطه، باید گفت که گوشی بلک‌بری DTEK50، همان گوشی آلکاتل IDOL 4 است که پلت‌فرم امن شرکت بلک‌بری را با خود به همراه دارد و گوشی بلک‌بری DTEK60 براساس یکی از محصولات شرکت تی‌سی‌ال توسعه یافته است.

بلک‌بری به همکاری با تی‌سی‌ال امیدوار است و ادعا می‌کند که با “تخصص و دانش بلک‌بری و سیستم عرضه گسترده محصولات تی‌سی‌ال و دسترسی کاربران به آن‌ها”، محصولات جدید بلک‌بری همان چیزی خواهد بود که کاربران انتظار دارند و این همکاری، بازار محصولات بلک‌بری را گسترش می‌دهد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *