چگونه Android 6.0 را در کنار ویندوز بر روی Pc نصب کنیم؟

چگونه Android 6.0 را در کنار ویندوز بر روی Pc نصب کنیم؟
  • 1395/9/29
  • زهرا معبودی
  • 1

سیستم عامل اندروید در نسخه ۶٫۰ (مارشمالو) بسیار محبوب و پر طرفدار است. در صورتی که شما هم از طرفداران این سیستم عامل محبوب هستید می توانید آن را در کنار ویندوز بر روی سیستم خود داشته باشید. در این آموزش قصد داریم نحوه نصب اندروید مارشمالو در کامپیوتر را به شما بیاموزیم پس با گویا آی تی همراه باشید.

هشدار: انجام این کار نیاز به مهارت های نیمه حرفه ای و نیمه تخصصی دارد و در صورتی که در زمینه نصب سیستم عامل ها و دریاو های ذخیره سازی هیچ تجربه ای ندارید توصیه می کنیم هرگز این کار را امتحان نکنید زیرا عواقب آن و مسئولیت از دست رفتن اطلاعات بر عهده خودتان خواهد بود.

پیشنیازها برای انجام این کار:

در اولین مرحله بایستی فلش خود را با FAT32  فرمت نمایید.

this-39-android-tablet-wants-to-run-apps-windows-style

سپس کلید ویندوز را فشرده و به منوی استارت وارد شوید. در این منو و از بخش سرچ عبارت partition  را جستجو نمایید. گزینه Create and format hard drive partitions را از میان نتایج جستجو برگزیده و آن را اجرا نمایید. (این نام ممکن است در نسخه های مختلف ویندوز متفاوت باشد بنابراین احتمال وجود نام های مشابه را هم بدهید.)

درایوی که تمایل دارید بر روی آن سیستم عامل اندرویدد مارشمالو را نصب کنید، انتخاب نمایید. بهتر است در ابتدای کار یک نسخه پشتیبان از این درایو تهیه نمایید تا در صورت بروز هر گونه مشکل اطلاعات آن از دست نرود. سپس بر روی درایو مورد نظر خود راست کلیک کرده و گزینه Shrink Volume… را انتخاب نمایید.

this-39-android-tablet-wants-to-run-apps-windows-style

سایز دلخواه خود را بر مبنای مگابایت وارد نموده و پس از آن گزینه Shrink  را انتخاب نمایید.

پس از انجام مراحل بالا لازم است نرم افزار  UNetbootin را اجرا نمایید و  Disk image را انتخاب کنید. بر روی آیکون  (…) کلیک کرده و آدرس فایل  gparted-live-0xxxxi686.iso که  پیش از این دانلود کرده ‌اید را به برنامه بدهید.  در قسمت مشخص شده بعدی آدرس درایو فلش را انتخاب نمایید و سپس روی دکمه OK کلیک کنیدو در منوی بعدی نیز Yes را برگزینید تا عملیات کپی نمودن فایل iso بر روی درایو فلش انجام پذیرد.

this-39-android-tablet-wants-to-run-apps-windows-style

پس از اتمام مراحل فوق لازم است سیستم را ریستارت نمایید و سپس کلید های مورد نظر را برای ورود به بخش بوت سیستم بفشارید.(این کلید در سیستم های مختلف متفاوت می باشد و باید بدانید سیستم شما با توجه به سخت افزارش چه دکمه هایی را برای ورود به بخش بوت مورد استفاده قرار می دهد.) در این بخش شما تعیین می نمایید که سیستم با چه سخت افزاری (هارد، فلش، سی دی رام) بالا بیاید. در این بخش لازم است درایو فلش مورد نظر خود راانتخاب نمایید و وارد محیط بوت شوید.

در منوی باز شده ی جدید،گزینه GParted را انتخاب کنید و کلید Enter را بفشارید. اگر باز هم صفحه جدیدی باز نشد، این کار را ادامه دهید تا GParted اجرا شود. نرم‌افزار GParted به صورت یک صفحه باز شونده در روی صفحه ظاهر می شود.

در این صفحه از منوی GParted قسمت Device، درایو مورد نظر برای نصب را انتخاب کنید.

this-39-android-tablet-wants-to-run-apps-windows-style

سپس بر روی گزینه  unallocated partition  راست کلیک نموده و new  را انتخاب کنید.

this-39-android-tablet-wants-to-run-apps-windows-style

در قسمت file system ، گزینه ext4 را انتخاب کنید و add را بزنید.

this-39-android-tablet-wants-to-run-apps-windows-style

در این پنجره و پنجره بعدی تنها کافی است دکمه ی apply  را بفشارید. (در اولین پنجره apply  در منوی بالا قرار گرفته است.)

this-39-android-tablet-wants-to-run-apps-windows-style

پس از اتمام مراحل درایو فلش خود را از دستگاه جدا نموده و سیستم را یک بار دیگر ریستارت نمایید، تا وارد محیط ویندوز شوید.

مجددا برنامه UNetbootin  را اجرا نمایید.

بار دیگر بایستی مراحل قبلی را انجام دهید. به این منظور لازم است Disk image را انتخاب نموده و برروی آیکون (…)  کلیک کنید اما این بار بایستی آدرس فایل android-x86-6.0-20151202.iso را که پیش از این دانلود نموده اید به برنامه بدهید. در بخش بعدی هم مجددا آدرس درایو فلش را انتخاب کرده و دکمه OK را انتخاب کنید.

فلش را به سیستم متصل نموده و مجددا سیستم را ریستارت کنید و از منوی بوت دوبار درایو فلش را انتخاب نمایید.

این بار منوی Android-x86 ظاهر خواهد شد. به کمک کلید های جهت ‌نما، گزینه Installation را انتخاب کنید و کلید Enter را فشار دهید. بر روی Do Not Format کلیک کنید. در پنجره‌ های بعدی تمامی عملیات‌ را با Ok یا yes تایید نمایید. به جز منوی زیر که حتما باید NO را انتخاب کنید.

this-39-android-tablet-wants-to-run-apps-windows-style

در انتهای مراحل درایو فلش را بار دیگر از سیستم جدا نموده و در آخرین منو گزینه Reboot  را انتخاب نمایید.

پس از بالا آمدن سیستم یک منوی انتخابی به شما نمایش داده می شود که از آن می توانید سیستم عامل مورد نظر خود (ویندوز و یا اندروید نسخه مارشمالو) را انتخاب نموده و به آن وارد شوید.

this-39-android-tablet-wants-to-run-apps-windows-style

تمام شد! به همین سادگی توانستید بر روی سیستم خود اندروید محبوب مارشمالو را نیز نصب نمایید.

امیدواریم این آموزش جذاب برای شما مفید و موثر واقع شود. نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز نحوه انجام این کار را بیاموزید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    چرا برای من منوی انتخابی رو نشون نمیده
    ویندوزم هم ۱۰ هست و مستقیم وارد ویندوز میشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *