چگونه فایل های خود را به کمک مرورگر رمز گذاری نماییم؟

چگونه فایل های خود را به کمک مرورگر رمز گذاری نماییم؟
  • 1395/9/29
  • زهرا معبودی
  • 0

برنامه های بسیاری وجود دارند که به شما این امکان را می دهند تا بتوانید بر روی فایل های خود رمز گذاری نمایید به عنوان مثال برای اسناد آفیس این امکان وجود دارد که از طریق آفیس سوئیت بر روی آن ها رمز دلخواه خود را لحاظ نمایید و یا برنامه Adobe Acrobat  و یا برنامه های دیگری هستند که می توانند فایل ها را با فرمت های خاص رمز گذاری نمایند. اغلب موارد رمز گذری به صورت زیب کردن فایل و ایجاد پسورد بر روی آن صورت می پذیرد. در صورتی که شما بر روی سیستمی کار می کنید که هیچ کدام از برنامه های فوق بر روی آن یافت نمی شود و امکان نصب آن ها نیز وجود ندارد، و همچنین به طور جدی به یک برنامه برای رمز گذاری فایل نیاز دارید، هیچ نگران نباشید زیرا قصد داریم به شما یک روش ساده و کاربردی را برای انجام این کار بیاموزیم.

یکی از روش های رمز گذاری برای انواع فایل ها استفاده از نرم افزار کاربردی و تحت وب ZipIt  است که به سادگی و بدون نیاز به هیچ نصبی بر روی مرورگر شما اجرا شده و به شما در رمز گذاری هر نوع فایلی کمک می نماید. با گویا آی تی همراه باشید تا شما را بیشتر با این برنامه کاربردی آشنا نماییم.

در ابتدا به وب سایت  ZipIt وارد شوید. و فایل مورد نظر خود را از بخش مشخص شده در تصویر زیر انتخاب نمایید.

zipit-io-select-file

پس از انتخاب و آپلود فایل برنامه به سرعت به شما اجازه رمز گذاری می دهد و به این منظور رمز دلخواه شما را به وسیله کادر زیر دریافت خواهد نمود.

zipit

پس از اتمام عملیات رمز گذاری از شما خواسته می شود تا فایل رمز گذاری شده را از وب سایت دانلود نمایید. توجه نمایید که در این حالت تنها نسخه آپلود شده رمز گذاری می شود و فایل اصلی موجود بر روی سیستم شما بدون تغییر باقی خواهد ماند. بنابراین فایل مورد نظر را بایستی پس از اتمام مراحل از سایت دانلود نمایید.

zipit-io-locked

فایل جدید با پسوند HTML  خواهد بود اما هیچ نگران نباشید. زیرا فایل شما همچنان مثل سابق بوده و هیچ تغییری نکرده است. برای استفاه از این فایل تنها کافی است بر روی آن دابل کلک نموده و یا آن را به داخل یک مرورگر بکشید. با انجام هر کدام از این دو روش یک کادر باز شده و از شما درخواست رمز خواهد نمود. پس از ورود رمز صحیح نسخه اصلی و بدون رمز فایل به منظور دانلود در اختیار شما خواهد بود.

zipit-io-unlock

وب سایت ZipIt  یک ابزار بسیار کاربردی و مفید برای زمان های است که به برنامه های متداول خود دسترسی ندارید و تنها ابزار در دسترس فعلی تان اینترنت می باشد.

نکته:از آن جا که شما نمی توانید بفهمید این برنامه از چه روشی برای رمز گذاری اسناد و فایل های شما استفاده می کند شاید بهتر باشد در مورد فایل های بسیار حساس و شخصی به آن اعتماد نکنید و یکی از راه های مرسوم را مورد استفاده قرار دهید. نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی درمیان بگذارید و در صورتی که ابزار هایی مفید و کاربردی دیگری را می شناسید آن را از طریق بخش نظرات به ما معرفی نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *