آموزش اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

آموزش اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید
  • 1395/9/30
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر واقعاً می‌خواهید بازی Grand Turismo یا Castlevania را تجربه کنید، پلی استیشن قابل حمل سونی یعنی همان PSP گزینه‌ی خوبی برای انجام این کار است. اما اگر یک موبایل اندرویدی قدرتمند هم داشته باشید، دیگر این که بخواهید PSP را هم با خود همه جا ببرید یک بار اضافی به نظر می‌آید. قبل از این که تولید PSP متوقف شود، این پلتفرم دوران خوبی را سپری می‌کرد، و حالا اندروید می‌تواند پا جای پای آن بگذارد.

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

در حال حاضر هم شبیه‌سازهای PSP زیادی در طی سال‌های متمادی در گوگل پلی توسعه داده شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به PPSSPP اشاره کرد، ولی گزینه‌ای که من را شخصاً به همان تجربه‌ی قدیمی بازی‌های PSP برگرداند اپلیکیشن UltraPSP است که در حقیقت توسط UltraGameEmulators و بر مبنای PPSSPP طراحی شده است. این برنامه یکی از پایدارترین شبیه سازهای PSP است که تا به حال امتحان کرده‌ام. من از این اپلیکیشن بدون مشکل بر روی سامسونگ گلکسی S6، HTC 10، پیکسل و LG G5 استفاده نموده‌ام. به علاوه این برنامه رایگان است.

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

اگر فایل‌های ISO مربوط به بازی خود را دارید که هیچ، وگرنه باید یک اپلیکیشن مثل Easy Unrar، Unzip & Zip هم برای اکسترکت کردن فایل‌های RAR، ۷z، ZIP و غیره دانلود کنید.

مرحه ۱: دانلود رام بازی

زمانی که صحبت از دانلود رام می‌شود با توجه به قوانین کپی رایت و مشکلات مالکیت معنوی اوضاع کمی خاکستری می‌شود. به همین خاطر ما نمی‌توانیم لینک دانلود رام یا سایتی برای دانلود آن را قرار دهیم. فقط در همین حد بگوییم که می‌توانید سایت‌های Emuparadise و CoolROM را جستجو کنید.

زمانی که به هر شکلی مرجع دانلود خود را انتخاب کردید، وقت آن است تا بازی مورد علاقه‌ی‌تان را دانلود کنید. از نظر فنی شما باید یک کپی فیزیکی از بازی‌ای که می‌خواهید انجام دهید داشته باشید، پس مراقب باشید. توضیحات سایت را کامل بخوانید و حتماً بر روی لینک دانلود واقعی کلیک کنید. زمانی که دانلود شروع شد، باید آیکن فرآیند دانلود را در نوار وضعیت دستگاه خود ببینید، و همچنین می‌توانید میزان پیشرفت دانلود را هم از بخش نوتیفیکیشن‌ها بررسی نمایید.

هنگامی که دانلود فایل تمام شد، حتماً بررسی کنید که اندازه‌ی فایل دانلود شده با اندازه‌ی فایلی که در سایت قرار داده شده بود برابر باشد. بعد از این که از این نظر مطمئن شدید، به مرحله‌ی بعد بروید.

مرحله ۲: استخراج فایل بازی

پس از این که بازی را دانلود کردید، باید فایل فشرده‌ی آن را استخراج یا اکسترکت کنید تا به فایل ISO دست یابید.

۱. نرم‌افزاری مثل Easy Unrar را باز کنید.

۲. به سمت پایین اسکرول کرده و پوشه‌ی Download را لمس نمایید.

۳. فایل فشرده را لمس کنید تا کنار آن تیک بخورد.

۴. دکمه‌ی Extract را لمس کنید.

۵. در پنجره‌ی پاپ-آپ، دوباره فایل را لمس کنید تا مجدداً تیک بخورد.

۶. یک بار دیگر گزینه‌ی Extract را انتخاب کنید.

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

هنگامی که فرآیند اکسترکت شدن فایل تمام شد، داخل این فایل‌های استخراج شده بگردید تا ببینید فایل دیگری هم نیاز به اکسترکت شدن دارد یا نه. اگر یک فایل فشرده‌ی دیگر پیدا کردید، آن را هم اکسترکت کنید. پس از این که فایل ISO را دیدید، می‌توانید از Easy Unrar خارج شوید.

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

مرحله ۳: شروع بازی

بخش سخت کار تمام شده، و اکنون زمان بازی است! پس UltraPSP را باز کرده و علامت دسته‌ی بازی را لمس کنید، سپس گزینه‌ی Games را انتخاب نمایید. دکمه‌ی Home را لمس کرده و پوشه‌ی Download را باز کنید. به یاد داشته باشید که امکان نمایش انتخاب‌های شما در یک شبکه یا در قالب یک لیست وجود دارد.

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

در جعبه‌ی سبز بزرگ (پوشه‌ها)، عنوان بازی موردنظر خود را انتخاب کنید. مثلاً اسم این فایل برای من Monster Hunter Freedom Unite است.

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

اگر فقط یک فایل را استخراج کرده باشید، تنها یک تصویر کاور از عنوان بازی‌تان می‌بینید. وگرنه باید عنوان پوشه‌ی بازی را انتخاب کنید تا بتوانید تصویر کاور بازی را ببینید. پس از این که تصویر را دیدید، کافی است آن را لمس نمایید تا بازی شروع شود.

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

مرحله ۴: بازی کنید!

اکنون دیگر می‌توانید بنشینید و بازی کنید. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، بازی Monster Hunter Freedom Unite به خوبی در دستگاه من اجرا شده است. دکمه‌های کنترلی بر روی خود بازی قرار گرفته‌اند که در همه‌ی شبیه سازها به همین صورت است. کمی زمان می‌برد تا به آن عادت کنید، ولی اگر بخواهید می‌توانید برای بازی کردن از دسته‌ی PS4 استفاده نمایید.

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

برای این که عملکرد این شبیه ساز را بهتر ببینید، می‌توانید تصاویر زیر را که از اجرای همین بازی توسط همین شبیه ساز در دستگاه‌های اندرویدی دیگر است مشاهده کنید. همه‌ی بازی‌های PSP در UltraPSP کار نمی‌کنند و با این شبیه ساز سازگار نیست، اگر چنین موردی پیش آمد جای نگرانی نیست، می‌توانید اپلیکیشن دیگری را امتحان نمایید.

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

 اجرای بازی‌های PSP بر روی اندروید

به نظر می رسد که این آموزش خیلی از گیم خور ها را خوشحال کند. آیا شما نیز به عنوان یک پلیر قدرتمند به دنبال چنین آموزشی بوده اید؟ اگر پیش از این در این باره تجربه ای دارید حتما آن را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع: wonderhowto

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *