شرکت اپل به رایانه‌های رومیزی iMac متعهد خواهد بود

شرکت اپل به رایانه‌های رومیزی iMac متعهد خواهد بود
  • 1395/9/30
  • مقدم
  • 0

مدت زمان زیادی از عرضه آخرین نسل از رایانه‌های رومیزی iMac توسط شرکت اپل، گذشته است و این موضوع باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها برای کنارگذاشتن آن‌ها از چشم‌انداز آینده شرکت سازنده، افزایش یابد. با این‌حال، رئیس شرکت اپل به‌تازگی اعلام کرده است که این سازنده، هم‌چنان در بازار رایانه‌های رومیزی حضور خواهد داشت و برنامه‌ای برای خارج‌شدن از این بازار ندارد. برای جزئیات بیشتر، در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

تیم‌ کوک در همین رابطه، مدعی است که بازار رایانه‌های رومیزی برای شرکت اپل از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا کاربران به آن‌ها علاقه‌مند هستند و این موضوع، باعث می‌شود تا شرکت اپل به فعالیت خود در این بازار ادامه دهد. وی، هم‌چنین از عملکرد خیره‌کننده صفحه‌نمایش مدل‌های موجود از رایانه‌های رومیزی iMac صحبت کرد و مدعی شد که تا کنون، هیچ شرکتی مشابه آن‌را تولید نکرده است.

 در ادامه، صحبت‌های رئیس شرکت اپل آمده است:

رایانه‌های رومیزی برای شرکت اپل، بسیار استراتژیک است. رایانه‌های رومیزی دسکتاپ در مقایسه با نوت‌بوک‌ها، منحصر به فرد هستند و این، بدین خاطر است که در یک رایانه رومیزی، قدرت سخت‌افزاری بیشتری وجود دارد؛ صفحه‌نمایش،‌ اندازه بزرگ‌تری دارد؛ حافظه داخلی و هم‌چنین، حافظه رم، بیشتر است؛ ورودی و خروجی‎ها، تنوع بیشتری دارد و رایانه‌های رومیزی، هم‌چنین عملکرد سریع‌تری دارند.

بنابراین، دلایل بسیار مختلفی وجود دارد که چرا رایانه‎های رومیزی برای مردم، مهم است و در برخی موارد، استفاده از رایانه‌های رومیزی برای آن‌ها به یک ضرورت تبدیل می‌شود.

نسل فعلی iMac شرکت اپل، بهترین رایانه رومیزی است که توسط این سازنده طراحی شده و صفحه‌نمایش خیره‌کننده ۵K رتینای آن، بهترین نمایشگری است که در بین رایانه‌های رومیزی به کار گرفته شده.

(گزارش‌های منتشرشده) توسط رسانه‌ها، این سوال را افزایش داده است که آیا شرکت اپل به بازار رایانه‌های رومیزی متعهد خواهد ماند یا خیر. اگر شکی درباره شرکت اپل ندارید، اجازه بدهید واضح بگویم: شرکت اپل، رایانه‌های رومیزی عالی در چشم‌انداز آینده خود دارد. (بنابراین) کسی نباید در این رابطه نگران باشد.

iMac

در صحبت‌های رسمی تیم‌کوک، وی به زمان عرضه مدل‌های جدید iMac اشاره‌ای نداشته است اما اگر شایعات گذشته را به عنوان صحیح در نظر بگیریم، انتظار داریم که شرکت اپل در سال آینده میلادی از تعدادی از رایانه‌های رومیزی iMac جدید خود با مشخصات‌فنی بهتر رونمایی کند.

پیش‌تر در وب‌سایت گویا آی‌تی خواندید که مک‌های جدید شرکت اپل به تراشه گرافیکی AMD مجهز خواهد بود. بنابر اطلاعات به‌دست‌آمده در آخرین نسخه آزمایشی از سیستم‌عامل مک Sierra شرکت اپل، به تراشه گرافیکی AMD اشاره شده است و می‌توان این موضوع را به نوعی، تاییدیه‌ای مبنی بر عرضه مدل‌های جدید iMac در سال آینده عنوان کرد.

در رابطه با نسخه جدید رایانه‌های رومیزی شرکت اپل، هم‌چنین اعلام شده است که این محصولات به صفحه‌نمایش با رزولوشن ۵K رتینا مجهز خواهد بود و پردازنده‌های کبی‌لیک شرکت اینتل، به آن‌ها قدرت می‌دهد. از دیگر مشخصات احتمالی رایانه‌های جدید iMac شرکت اپل، می‌توان به نوار لمسی، تاچ آی‌دی و پورت‌های یواس‌بی Type-C تاندر بولت ۳ اشاره کرد.

در کنار این تغییرات، هم‌چنین انتظار داریم که نسخه جدید رایانه‌های رومیزی iMac شرکت اپل، به حافظه رم بیشتری در مقایسه با نسل گذشته خود مجهز شده باشد.

منبع: Neowin

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *