چگونه تماس های مزاحم را در iOS و ویندوز فون مسدود کنیم؟

چگونه تماس های مزاحم را در iOS و ویندوز فون مسدود کنیم؟
  • 1395/10/1
  • زهرا معبودی
  • 0

دلایل بسیاری وجود دارند که شما ممکن است تمایل پیدا کنید یک تماس خاص را مسدود نمایید. روز گذشته به بررسی روش ها و ابزار های مختلف برای مسدود کردن تماس در اسمارت فون های اندرویدی پرداختیم و امروز قصد داریم در این مطلب روش مسدود کردن تماس در سیستم عامل iOS و همچنین ویندوز فون ها را بررسی نماییم. با گویا آی تی همراه باشید.

نکته: پیش از شروع لازم می دانیم به این موضوع اشاره کنیم که در سیستم عامل iOS در صورتی که یکی از سه حالت، پیام متنی، تماس صوتی و یا تماس تصویری را برای یک فرد خاص مسدود نمایید، دو قابلیت دیگر نیز به صورت خودکار مسدود خواهند شد.

مسدود کردن تماس در گوشی های آیفون

برای مسدود کردن یک شماره در گوشی های آیفون ۴ حالت ممکن است اتفاق بیفتد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم نمود:

  • گاهی شما قصد دارید فردی را که با شما تماس گرفته است مسدود نمایید. برای این منظور لازم است ابتدا به برنامه Phone وارد شده و سپس سربرگ Recent را انتخاب نمایید. شماره مورد نظر را پیدا نموده و بر روی دایره کنار آن کلیک نمایید. در صفحه جدید به سمت پایی اسکرول نمایید. پس از مشاهده گزینه Block This Caller آن را انتخاب نمایید.
  • در صورت تمایل به مسدود نمودن یکی ار مخاطبین خود بایستی در ابتدا مسیر زیر را دنبال نمایید:

Settings > Phone > Call Blocking & Identification > Block Contact

در این بخش با لیست مخاطبین خود مواجه خواهید شد که می توانید مخاطب و یا مخاطبین مورد نظر خود را انتخاب نموده و در لیست سیاه قرار دهید.

همچنین می توانید از مسیر Settings > Messages > Blocked > Add New. نیز این کار را انجام دهید.

block-a-call-on-ios

  • ممکن است فردی که قصد مسدود نمودن او را دارد پیش از این یک پیام برای شما ارسال نموده باشد. در صورتی که شماره این شخص در لیست مخاطبین شما وجود ندارد، در نسخه ۱۰ سیستم عامل iOS بایستی ابتدا شخص مورد نظر را به لیست مخاطبین بیافزایید و سپس به روش گفته شده در بالا عمل نمایید. اما در نسخه های پایین تر این سیستم عامل تنها با لمس دایره کنار شماره و طی کردن مسیر Block This Caller > Block Contact قادر به مسدود نمودن شخص مورد نظر خواهید بود.
  • همچنین در صورتی که شخص مورد نظر از طریق Face Time برای شما ایجاد مزاحمت می نمایید می توانید با این روش وی را مسدود سازید. به اپلیکیشن مربوطه وارد شوید، آخرین گفتگوی خود با شخص مورد نظر را باز نموده و بر روی دایره کنار آن کلیک نمایید. در صفحه باز شده گزینه Block This Caller را انتخاب نمایید. در صورتی که این شخص در لیست مخاطبین شما نیز موجود است می توانید از مسیر Settings > FaceTime > Blocked > Add New و سپس انتخاب مخاطب مورد نظر اقدام به مسدود نمودن فرد مورد نظر نمایید.

مسدود کردن تماس در ویندوز فون ها

call-block-windows-phone

در صورتی که قصد مسدود نمودن یک تماس در اسمارت فون های ویندوزی را دارید لازم است با مراجعه به بخش تنظیمات و سپس Call+SMS Filter این کار را انجام دهید. در این بخش بایستی در ابتدا شرایط مربوط به حفظ حریم خصوصی  (Terms of Use and Privacy Policy)  را بپذیرید و سپس گزینه  Block Calls را در حالت فعال قرار دهید. پس از انجام این مراحل تنها کافی است به اپلیکیشن Phone  مراجعه نموده و با المس و نگه داشتن انگشت خود بر روی شماره مورد نظر ، از منوی باز شده گزینه Block Number و بعد از آن OK را انتخاب کنید.

امیدواریم این ترفند های کاربردی برای شما مفید باشند، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش نظرات با ما و دیگر کاربران مجله اینترنتی گویا آی تی در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *