آموزش تنظیم رنگ بر اساس کد RGB در WORD

آموزش تنظیم رنگ بر اساس کد RGB در WORD
  • 1395/10/3
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید، برنامه های آفیس هر ۳ سال یک بار بروز رسانی می شود. قابلیت های این سرویس هر سری بیشتر و بهتر می شود. گاهی اوقات این تغییرات انقدر کلیدی هستند که نیاز ما را به ترکیب نرم افزار ها مرتفع می کنند. فرض کنید، در نرم افزار word در حال نوشتن یک مقاله مهم هستید به طوری که لازم است قالب بندی جذابی برای آن ایجاد کنید.

در این نرم افزار و دیگر نرم افزارهای موجود در آفیس امکان ایجاد قالب بندی به خوبی وجود دارد. البته قالب بندی هایی وجود دارد که از رنگ های پیش فرض استفاده شده اما اگر بخواهید قالب بندی خاص خود را انتخاب کنید باید مقادیر rgb رنگ ها را تعیین کنید.

در صورتی که مقدار rgb رنگ خود را داشته باشید می توانید آن را رنگ را دقیقا وارد فرمت بندی خود کنید. برای این کار کافی است ابتدا از سرویس، pixlr.com ، مقدار RGB رنگ مورد نظرتان را پیدا کنید.

در ادامه متن خود را بنویسید. هنگام انتخاب رنگ برای نوشته خود، روی باکس رنگ ها در بخش HOME کلیک کنید. اگر رنگ مورد نظرتان در صفحه ابتدایی رنگ های پیشنهادی است از آن استفاده کنید.

در غیر اینصورت، روی گزینه More Colors کلیک کنید تا وارد بخش تنظیم دستی رنگ دلخواه شوید:

تنظیم رنگ آفیس

در این قسمت سه گزینه برای قرار دادن مقادیر R و G و B وجود دارد. شما می توانید از این بخش، به سادگی استفاده کنید و رنگ دلخواه خود را بسازید.

 تنظیم رنگ WORD

البته اگر بخواهید به غیر از استاندارد و مدل RGB برای کد دهی استفاده کنید، می توانید این موضوع را در نرم افزار تنظیم کنید و سیستم کد دهی تان را تغییر دهید.

نکته بعدی هم این است که بدون تعیین کد رنگ ها نیز می توانید از این سرویس استفاده کرده و ماوس خود را در میان پالت رنگی بالای بخش تنظیم کد، حرکت دهید و تنوع رنگ ها را مشاهده کنید.

هر بار که ماوس روی رنگ خاصی نگهداشته شود، آن رنگ را می توانید به طور دقیق تر و در فضای بیشتری در پایین مشاهده کنید. جالب است که مقدار نگ نیز در این بخش نشان داده می شود.

نظر شما در مورد این آموزش چیست؟ آیا تا کنون به این سرویس نیاز داشته اید؟ روش های پیشنهادی شما برای تعیین کد رنگ و تنظیم قالب بندی های جذاب در ورد چیست؟ تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *