آموزش تنظیم تم تاریک و روشن در فوتوشاپ cc

آموزش تنظیم تم تاریک و روشن در فوتوشاپ cc
  • 1395/10/8
  • زهرا معبودی
  • 0

اپلیکیشن‌هایی که در بازه‌های زمانی طولانی از آن‌ها استفاده می‌کنیم می‌تواند منجر به صدمات بینایی شود. یکی از این اپ‌ها مرورگر است که تقریباً در همه‌ی اوقات روز و شب از آن استفاده می‌کنیم. همین مسئله می‌تواند در مورد فتوشاپ هم صادق باشد. اگر ابزاری وجود دارد که هر روز از آن استفاده می‌کنید، بهتر است آن برنامه یک تم خیلی روشن یا خیلی تیره نداشته باشد، چون هر کدام از این‌ها با توجه میزان نور موجود در اتاق می‌تواند باعث وارد شدن صدمه به چشم شود. فتوشاپ CC 2017 گزینه‌های خوبی برای انتخاب تم دارد. این تم‌ها از سیاه و خاکستری تیره شروع شده و به خاکستری روشن و تقریباً سفید می‌رسد. هدف از طراحی این تم‌ها نه برای زیبایی، بلکه برای جلوگیری از صدمه دیدن چشم می‌باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه روش تنظیم تم روشن یا تاریک را در فتوشاپ CC 2017 به شما بگوییم.

فتوشاپ را باز کرده و به منوی Edit>Preferences>Interface بروید. بخش Appearance که در بالای صفحه قرار دارد به شما اجازه می‌دهد تا رنگ تم را از بین سیاه، خاکستری تیره، خاکستری روشن و سفید انتخاب کنید. تم مورد نظر شما بلافاصله پس از انتخاب رنگ اعمال می‌شود، بنابراین نیازی به راه‌اندازی مجدد فتوشاپ نیست.

how-to-set-a-light-or-dark-theme-in-photoshop-cc

علاوه بر تغییر رنگ تم، می‌توانید رنگ Highlight را هم تغییر دهید. برای هر حالت رنگی تم یک رنگ پیشفرض هم برای Highlight انتخاب شده اما شما می‌توانید یک رنگ هایلایت آبی انتخاب کنید تا تشخیص آن برای‌تان ساده‌تر شود.

رنگ هایلایت زمانی دیده می‌شود که عنصری در فتوشاپ انتخاب شده باشد. مثلاً هنگامی که یک لایه یا گروهی از لایه‌ها انتخاب شده باشد این رنگ دیده می‌شود.

تم انتخابی شما در همه‌ی پنجره‌های فتوشاپ از جمله آن‌هایی که از منوی Window باز کردید و خود پنجره‌ی Preferences اعمال می‌گردد.

مجموعه‌ی آفیس ۲۰۱۶ مایکروسافت هم قابلیت مشابهی برای استفاده از تم‌های تیره دارد. شما می‌توانید رنگ پیشفرض یا یک تم خاکستری تاریک برای هر کدام از اپلیکیشن‌های این مجموعه انتخاب کنید.

نظرات و دیدگاه های خودر ا درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

منبع: addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *