رونمایی از مدل مفهومی آیفون ۸

رونمایی از مدل مفهومی آیفون ۸
  • 1395/10/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گوشی مفهومی جدید آیفون ۸ بسیار باریک بوده و دارای ویژگی هایی از جمله نوار لمسی است.

گویا آی تی – گوشی مفهومی جدید آیفون ۸ به صورت اینترنتی رونمایی شد، به طوری که بسیاری از ویژگی های خود — به ویژه نوار لمسی– را به حد نهایت رسانده است.

شروع به کار این نوار لمسی بر روی مدل جدید ۲۰۱۶ MacBook Pro بود. مثل همیشه، با ورود این فناوری به لپ تاپ جدید اپل، کارشناسان این پرسش را مطرح کردند که آیا این صفحه نمایش باریک به محصولات دیگر این شرکت نیز راه پیدا خواهد کرد. البته به نظر می رسید آشکارترین محصول مورد نظر آنها iMac باشد. اما در بین محصولات اپل آیفون کمترین احتمال را دارد. اما چرا؟ به این دلیل که این دستگاه دارای یک صفحه لمسی بزرگ در نمای جلوی خود است. با این وجود، طراحان مفهومی این موضوع را بهانه مناسبی برای قرار ندادن نوار لمسی بر روی آیفون محسوب نمی کنند و این نوار لمسی را بر روی گوشی آیفون ۸ آینده طراحی کرده اند.
آیفون 8
غیر از نوار لمسی، که واضح است برای این گوشی مناسب نیست، گوشی مفهومی آیفون ۸ با یک سری از ویژگی های مناسب عرضه خواهد شد. برای مثال، این گوشی کابل Thunderbolt 3 را جایگزین Lightning کرده است، به طوری که این کار شارژ سریع تر و سرعت انتقال ۴۰ گیگابیت در ثانیه را فرآهم می کند. این دستگاه حتی دارای شارژ بی سیم است، قابلیتی که به نظر می رسد اپل هیچ وقت در گوشی های هوشمند خود قرار نخواهد داد.

این نوار لمسی یک ویژگی مشترک با MacBook Pro جدید دارد، و آن ادغام کردن قابلیت Touch ID در سخت افزار آن است. اگرچه این کار جالب به نظر می رسد، اما آیا داشتن یک دکمه Home به همراه Touch ID مناسب تر نیست؟ البته شما این اختیار را دارید که کاملاً با من مخالفت کنید.

صفحه نمایش آن، که طراح مفهومی توضیح زیادی درباره آن ارائه نکرده، تقریباً می توان گفت که هیچ فریمی ندارد. ویژگی قابل توجه دیگر این محصول آیفون فضای زیاد در بالا و پایین صفحه نمایش است. اگرچه هنوز نمای نامناسبی به آن نداده است، اما وقتی تمام تولید کنندگان عمده در حال حذف این ویژگی هستند، پس چرا اپل این کار را نمی کند؟

نتیجه گیری
هنوز مشخص نیست که آیا آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود یا سال بعد از آن. برخی گزارش ها حاکی از آن است که اپل ممکن است چرخه عرضه منظم خود را به طور کلی کنار بگذارد، و عرضه های عمده سالیانه خود را ترجیح دهد. اگر این درست باشد، ممکن است این شرکت هرگز آپدیت های “S” را منتشر نکند و مستقیماً به عرضه های اصلی بپردازد.
همه چیز در طی یک سال آینده مشخص خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *