چگونه در ویندوز ۱۰ چیدمان کیبورد را از طریق یک میانبر تغییر دهیم؟

چگونه در ویندوز ۱۰ چیدمان کیبورد را از طریق یک میانبر تغییر دهیم؟
  • 1395/10/11
  • زهرا معبودی
  • 0

مدت‌هاست که ویندوز امکان استفاده از چیدمان‌های مختلف کیبورد را فراهم کرده است. اگر در دو زبان مختلف مثلاً انگلیسی و فارسی تایپ می‌کنید، برای استفاده از آن باید چیدمان کیبورد خود را تغییر دهید. البته ساده‌ترین روش برای تغییر چیدمان کیبورد استفاده از میانبرهای خود کیبورد است. ویندوز ۱۰ این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با استفاده از یک میانبر کیبوردی بین زبان‌های مختلفی که اضافه کرده‌اید جابجا شوید. این ویژگی مختص به نوار زبان است ولی حتی اگر خود نوار زبان را فعال کرده باشید، این بخش به صورت پیشفرض فعال نمی‌شود. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا روش فعال سازی میانبر کیبورد برای تغییر زبان را در ویندوز ۱۰ بررسی کنیم.

 

اول از همه ابتدا مطمئن شوید که حداقل دو چیدمان کیبورد مختلف وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید که چیدمان‌های کیبورد با زبان‌های ورودی فرق دارند. Control Panel را باز کرده و به مسیر Control Panel > Clock, Language, and Region > Language بروید و از نوار کناری بر روی Advanced settings کلیک کنید.

 

control-panel-language

 

در پنجره‌ی Advanced settings به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش Switching input methods برسید. حالا بر روی Change language bar hot keys کلیک نمایید.

 

language-advanced-settings

 

اکنون پنجره‌ی Text services and Input Languages باز می‌شود. از این جا می‌توانید میانبر مربوط به تغییر زبان و در زیر آن هم چیدمان‌های مختلفی که اضافه کرده‌اید را ببینید.

 

یک چیدمان را انتخاب کرده و بر روی Change Key Sequence… کلیک کنید. تیک گزینه‌ی Enable Key Sequence را بزنید و میانبر مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای انتخاب این میانبر می‌توانید از یک کلید عملکردی مثل Ctrl یا Ctrl+Shift یا Left Alt+Shift در کنار یک عدد استفاده نمایید. یک میانبر کیبورد را انتخاب کرده، بر روی OK و سپس Apply کلیک کنید.

 

keyboard-layout-shortcut

 

اکنون تنها کاری که برای تغییر چیدمان کیبورد باید بکنید این است که کلیدهای ترکیبی‌ای که مشخص کردید را فشار دهید.

 

اگر به دنبال روشی برای تغییر میانبر کیبوردی هستید که برای عوض کردن زبان ورودی استفاده می‌شود، می‌توانید این کار را از طریق همان پنجره انجام دهید. یعنی بر روی Between input languages کلیک کرده و سپس Change Key Sequence را انتخاب کنید. حالا از بین حالت‌های از پیش تعریف شده یک میانبر دیگر انتخاب نمایید.

 

between-input-languages

 

گزینه‌هایی که به عنوان میانبر کیبورد برای تغییر زبان ورودی به کار می‌رود محدود می‌باشد و بهتر است از همان حالت پیشفرض استفاده کنید.

نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *