تشخیص انواع گیاهان و درختان با اپلیکیشن متفاوت Leafsnap

تشخیص انواع گیاهان و درختان با اپلیکیشن متفاوت Leafsnap
  • 1395/10/19
  • زهرا معبودی
  • 0

اپلیکیشن ها توانسته اند حسابی پیشرفت کنند و سطوح خود را ارتقا دهند. واژه هوشمند بودن واقعا بجاست که برای برخی سرویس ها بکار گرفته می شود. تا پیش از این نرم افزارهای تشخیص چهره به امنیت بیشتر شما کمک می کردند تا جایی که استفاده از آن ها در گوشی ها و لپ تاپ ها، به وفور مشاهده شده است. اما حالا اپلیکیشن های هوشمند پا را یک سطح فراتر نهاده اند و وارد عرصه ای جدید از تشخیص شده اند.

Leafsnap

برای نمونه امروز گویا ای تی قصد دارد به معرفی ابزاری به نام Leafsnap  بپردازد که قادر است گیاهان و درختان را به خوبی تشخیص دهد. Leafsnap در واقع پروژه ای مشترک بین دانشگاه دانشگاه کلمبیا، دانشگاه مریلند و موسسه اسمیتسونیان مستقر در ایالات متحده است. نرم افزار مورد نظر در واقع بر اساس تشخیص از طریق دوربین کار خود را انجام می دهد.

این نرم افزار با دریافت تصاویر واضح از درختان، گل ها، میوه ها، دانه ها، دمبرگ و پوست، از طریق دوربین جلویی گوشی ها، دریافتی های خود را گرفته و آن ها را آنالیز می کند. در حال حاضر این نرم افزار برای تشخیص درختان  نیویورک و واشنگتن محدود شده و به نظر می رسد که در آینده ای نه چندان دور روانه بازار جهانی شود.

Leafsnap

این نرم افزار هم اکنون در نسخه ios طراحی شده است. به گفته اهالی درگیر در طراحی و توسعه این اپلیکیشن، Leafsnap ابزاری جذاب برای افرادی است که به مطالعه زیست بوم می پردازند. همچنین دانش اموزان می توانند با Leafsnap کلکسیونی رایگان از درختان و گیاهان بر روی تبلت و یا گوشی خود داشته باشند.

Leafsnap

Leafsnap نرم افزاری است که به عنوان یک برنامه کاربردی در تمام بخش های زندگی می تواند به کار آید البته این نرم افزار در دست توسعه قرار دارد اما به نظر می آید که Leafsnap به عنوان یک ابزار پایه، ایده ای برای توسعه دیگر ابعاد جهان شناختی و جانوران و گیاهان باشد.

این نرم افزار از یک قابلیت ارزشمند دیگر نیز بهره مند است. Geocoding یا مختصات دهی جغرافیایی در واقع به شما کمک خواهد کرد که زیست بوم گونه های مختلف را ثبت و تشخیص دهید.

Leafsnap

توسعه این دست برنامه ها می تواند به زندگی روزمره ما انسان ها جهت دهد. با استفاده از این برنامه مردم می توانند اطلاعات خود را بالا ببرند و شناخت بهتری از جهان اطراف خود کسب کنند. حالا که مردم با استفاده از بازی های بی ارزش، ساعت ها وقت ارزشمند خود را در بازی های سرگرم کننده تلف می کنند آیا جا ندارد که راهی ایجاد شود که کمی به جهان اطراف خود دقت کنند و از دستاورد های جهان هستی نیز کمی به ذوق آیند؟

Leafsnap

این گونه اپلیکیشن ها در صورتی که به اطلاعات تکمیلی نیز، مجهز شوند می تواند در سلامتی و جلوگیری از خطرات احتمالی نیز بسیار موثر باشند. به عنوان مثال کوهنوردان اغلب با گیاهان کوهی روبرو می شوند که تمایل دارند آن ها را بچشند و از آن ها اطلاعات کسب کنند. بسیاری از کوهنورد ها به دلیل ترس از سمی بودن گیاهان این تجربه را از خود می گیرند اما وجود چنین برنامه هایی می تواند تا حد زیادی آنان را از شک رها کند.

این گونه اطلاعات برای افرادی که به قارچ علاقه دارند اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که قارچ های سمی و غیر سمی به وفور در کنار هم رشد یافته اند و این می تواند به خطر بیشتری برای افراد نا آگاه و یا افرادی که دانش ناقصی دارند، داشته باشد.

به هر حال ما منتظر توسعه هر چه سریع تر و تکمیل این نرم افزار هستیم. نظر شما در رابطه با این اپلیکیشن ارزشمند چیست؟ این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *