راهنمای خرید فلش مموری

راهنمای خرید فلش مموری
  • 1395/10/20
  • زهرا معبودی
  • 1

با گسترش ارتباطات و استفاده کاربران از شبکه های کامپیوتری و همچنین به دلیل عدم دسترسی سریع و مناسب به شبکه اینترنت همواره نیاز به یک حافظه سریع، کوچک و قابل حمل که قادر به حمل حجم بسیار زیادی از اطلاعات مورد نیاز ما باشد احساس می شود. فلش مموری ها با سرعت بالا، حجم های مناسب و وزن کم یکی از مناسب ترین ابزار ها برای به همراه داشتن اطلاعات به حساب می آیند. موضوعی که در این میان به شدت به چشم می آید، تنوع بیش از حد این محصول است که می تواند باعث سردرگمی خریداران شود. در راهنمای خرید امروز مجله اینترنتی گویا آی تی قصد داریم به بررسی دقیق نکات لازم برای خرید یک فلش مموری اشاره نماییم. با گویا آی تی و راهنمای خرید فلش مموری همراه باشید.

این روزها حافظه های کوچک قابل حمل یا فلش مموری ها ( USB Flash Memory/Flash Drive ) در ظرفیت های مختلف با کارایی ها و اشکال متفاوتی همانند هارد های اینترنال و اکسترنال تولید می شوند، لذا در نظر داشته باشید که برای تهیه حافظه قابل حمل کوچک می بایست که به یک سری از نکات توجه کنید. در ادامه در این خصوص بحث خواهیم کرد.

نکاتی که در زمان خرید فلش مموری باید به آن توجه نمایید:

موارد بسیار زیادی هستند که در زمان خرید یک فلش مموری و با توجه به نیاز و نوع مصرف شما از آن باید مورد توجه قرار گیرند. مواردی مانند نوع اطلاعات ذخیره شده بر روی فلش، حجم مورد نظر، قابلیت هایی چون ضد آب و یا ضد ضربه بودن و… بایستی در زمان خرید فلش مموری مورد توجه قرار گیرند.

ظرفیت

felash-hellp-gride

اصلی ترین فاکتوری که در میزان هزینه پرداختی شما برای فلش مموری تاثیر گذار است، حجم ذخیره سازی آن می باشد. از این رو توجه به نوع داده ای که قصد دارید در فلش مموری خود ذخیره نمایید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و شما با توجه به حجم داده مصرفی خود می توانید یکی از انواع پر مصرف ۴،۸، ۱۶ و یا ۳۲ گیگابایتی را انتخاب نمایید. در صورتی که محدودیتی در زمینه هزینه ندارید توصیه ما به شما خرید نوع ۳۲ گیگابایتی است که می تواند خیال شما را از کم نیاوردن فضا در اغلب موارد راحت نماید.

دوام و استحکام

فلش مموری های USB با توجه به ابعاد و نوع فناوری تولید بیشتر از سایر حافظه های قابل حمل در معرض آسیب دیدگی قرار دارند از این رو در زمان خرید توجه به مواردی چون جنس بدنه، نوع اجزاء داخلی و استحکام و مقاومت برد می تواند از اهمیت بسیار بالای برخوردار باشد. کانکتور و رابط USB نیز باید به قدری مقاوم و مستحکم باشد تا به مدارات داخلی آسیب نرساند و باعث شل شدن آن ها نشود. همیشه به هنگام خرید دقت نمایید تا فلش درایوی را انتخاب نمایید که از چیپست حافظه NAND ساخته شده باشد که به نسبت چیپ های دیگر از مقاومت بالاتری برخوردار است.

علاوه بر این ها انتخاب فلش مموری هایی با روکشی از جنس فلز، آلمینیوم آنودایز و یا مواد پلاستیکی مقاوم می تواند به محافظت در برابر ضربه کمک نماید. مقاوم بودن در برابر ضربه، نفوذ آب و خش خوردگی از انواع محافظت های فیزیکی هستند که در ساخت بعضی از فلش مموری ها به کار برده شده است و استحکام فلش در برابر خرابی را تا حد زیادی بالا برده است. این نوع فلش مموری های با دوام تر معمولا قیمت بالاتری نسبت به فلش های معمولی دارند.

سرعت انتقال اطلاعات

در صورتی که فلش مموری یک ابزار پرکاربرد و روزمره برای شماست و همچنین فایل هایی که قصد انتقال آن را دارید حجم هایی بیش از چند کیلو بایت دارند، لازم است از فلش مموری هایی با سرعت انتقال بالاتر استفاده نمایید. اغلب فلش مموری های ارزان قیمت سرعت انتقالی در حدود  ۱MB در ثانیه دارند. در حالی که فلش مموری هایی با استاندار USB 3.0 با سرعت انتقال حداکثر ۶۴۰Mbps  و استاندارد USB 2.0 داده را با سرعت حداکثر ۴۸۰Mps  می توانید با قیمت هایی کمی بالاتر تهیه نمایید. توجه به این نکته ضروری است که  فلش مموری های سازگار با استاندارد USB 3.0، با استاندارد USB 2.0 نیز سازگاری دارند. همچنین بایستی دقت نمایید تا سیستم و لپ تاپ شما قادر به پشتیبانی از این استاندارد باشد.

همچنین در نظر داشته باشید که در صورتیکه از فلش جهت ضبط و ذخیره سازی فیلم و موزیک از منابعی مانند گیرنده های تلویزیون دیجیتال استفاده می کنید، بسیار اهمیت دارد که فلش مموری دارای بالاترین سرعت ذخیره سازی ممکن باشد. در غیر این صورت ممکن است بعد از ضبط فیلم یا موزیک متوجه شوید که فیلم یا موزیک ضبط شده هر چند ثانیه یکبار دچار سکته شده است.

فرم ظاهری فلش مموری

felash-hellp-gride

فلش مموری ها در طرح ها، رنگ ها و با اندازه های متفاوتی مناسب با سلایق و رده های سنی مختلف تولید می شوند. در این میان توجه به این نکته اهمیت دارد که الب فلش های دارای ظاهر فانتزی و جذاب از مواردی چون مقاومت در برابر آب و ضربه بی بهره اند. البته شاید برخی از انواع فلش مموری ها وجود داشته باشند که همه این ویژگی ها را در کنار هم داشته باشند. اما در اغلب موارد این گونه نخواهد بود.

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب ظاهر فلش باید مورد توجه قرار گیرد، نوع استفاده از آن است. به عنوان مثال در شرایطی که شما قصد دارید از فلش خود به منظور پخش موزیک با پنل اتومبیل بهره بگیرید، استفاده از انواع کوچک و جمع و جور می تواند باعث شود تا شما بتوانید از ضربه و یا آسیب های دیگر خود داری نمایید.

برند های برتر فلش مموری

felash-hellp-gride

توصیه ما این است که هنگام تهیه فلش مموری به برند یا تولید کننده اهمیت بدهید. برندهای مطرح همواره سعی می کنند تا با تولیدات با کیفیت نام نیک خود را حفظ کنند.

کیفیت یک فلش مموری از جوانب مختلفی بررسی می شود. تولیدکنندگان بزرگ فلش مموری در مرحله اول ساخت، نکات تخصصی فنی را در نظر می گیرند و این باعث شده که محصولی مناسب با کیفیت ساخت بالا تولید شود. از این تولیدکنندگان مطرح می توان به برند های PNY، Patriot Memory ،ADATA ،Kingston ،Centon ،Corsair ،Transcend ،Hewlett-Packard ،SanDisk ،OCZ Technology و … را نام برد.

با پیشرفت تکنولوژی، انواع فلش مموری با برندهای متعدد وارد بازار می شوند. پس بهتر است برای اینکه سردرگم نشویم تنها برندهای محدودی را در نظر گرفته و از میان آن ها فلش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

تکنولوژی جدید، فلش های با دو رابط USB و MicroUSB

felash-hellp-gride

یکی از جدیدترین فناوری های تولید فلش مموری، وجود دو پورت در یک فلش است. این پورت ها که شامل یک رابط USB و یک رابط MicroUSB می باشد می تواند علاوه بر اتصال به کامپیوتر، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی به شما دراتصال بی واسطه فلش مموری به تلفن هوشمند اندرویدی تان کمک نماید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این راهنمای خرید با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *