معرفی بهترین بازی های واقعیت مجازی

معرفی بهترین بازی های واقعیت مجازی
  • 1395/10/26
  • زهرا معبودی
  • 0

بازی های زیر مختص HTC Vive و Oculus Rift  هستند، اگر اهل بازی های VR هستید قطعا با این دو گجت آشنایید پس بازی های زیر را از دست ندهید

تا به حال به مقدار حال حاضر توجه به واقعیت مجازی نمی شد و در حال توسعه نبودند. بالاخره VR رسیده است (به دلیل قیمت بالای گجت ها کمی شروع کندی داشته اند) و با اینکه کمتر از یک سال از عرضه جهانی HTC Vive و Oculus Rift می گذرد بازی های عالی زیادی برایشان ساخته شده است. ما در این لیست تعدادی از مورد علاقه هایمان را برایتان آورده ایم.

Keep Talking and Nobody Explodes

Thumper

سازنده: Drool

لینک: سایت رسمی

سازگار با HTC Vive و Oculus Rift

Thumper

این بازی که به صورت معمولی هم بسیار جالب است در حالت واقعیت مجازی باز هم هیجان انگیز تر نیز می شود. از لحاظ فنی این بازی اصلا پیچیده نیست، باید با زدن بر روی صحنه ضربه بزنید و در گوشه ها اسلاید بخورید، اما این روال اولیه بازی است ولی رفته رفته سخت تر خواهد شد. این یک بازی ماجراجویی  روانگردان در فضایی باورنکردنی با خشونتی سنگین و طاقت فرسا می باشد. در حالت واقعیت مجازی هنوز سخت تر می شود که می خواهید از بازی دست بکشید، اما این کار را نکنید!

Obduction

سازنده: Cyan Inc.

لینک: هامبل استور

سازگار با Oculus Rift

Obduction

در بازی Obduction  جهانی با جزییات فراوان پیش رویتان قرار می گیرد و تجربه آن در واقعیت مجازی به شما این امکان را می دهد که جزییات کوچکی را که پیش از آن از آن ها چشم پوشی می کردید را لمس کنید. این بازی سرشار از پازل های محیطی و مدارکی که در جلو چشمانتان پنهان شده اند می باشد که به شما کمک می کند پرده از اسرار بازی بردارید. این بازی کاملا به اصول بازی Myst که توسط توسعه دهندگان همین بازی ساخته شده است وفادار مانده و در نسخه ی VR این موضوع دو چندان شده است. بازی حس و حال این را دارد که در جهان Myst در حال قدم زدن هستید به طور کاملا اختصاصی در این بازی می بایست برای اینکه چیزی را بهتر ببینید واقعا به صورت فیزیکی خم شوید هم از لذت آن نمی کاهد.

اما دلیل اینکه این بازی به این خوبی با حالت واقعیت مجازی سازگار است این است که در واقع طرح بازی Myst برای واقعیت مجازی داده شده بود. شما بین نقاط از پیش تعیین شده در بازی می جهید و سپس می توانید تمام چیز های اطرافتان را نگاه کرده و درک کنید. همچنین نیازی به تغییر مکانیک و سرعت عمل بازی برای سازگاری با VR نیست. اگر حالت تهوع به شما دست نمی دهد می توانید به اینور و آن ور بدوید!

Chronos

سازنده: Gunfire Games

لینک : سایت رسمی

سازگار با Oculus Rift

Chronos

Chronos  مثالی بارز از ژانر هایی است که به VR پورت شدند  و حین این کار نیز دست خوش تغییرات بزرگی شدند. این بازی که یک گیم پلی۱۵ ساعت دارد جهانی مرتبط و بسیار زیبا دارد و سیستم مبارزه آن نیز چالش بر انگیز است. این بازی نسبت به بازی های سبک یک نقش آفرینی مانند Dark Souls کمی ساده سازی شده است اما تجربه بازی کردن آن در VR لحظه به لحظه آن را سخت و چالش بر انگیز می کند. ازز میان بازی هایی که به صورت انحصاری برای Oculus Rift عرضه می شوند این عنوان از آن دسته است که اگر این گجت را خریداری کردید به هیچ وجه نمی بایست آن را از دست دهید.

Elite: Dangerous

سازنده :Frontier Developments

لینک:www.elitedangerous.com

سازگار با Oculus Rift و HTC Vive

Elite: Dangerous

اولین بازی تجاری ای که به صورت پیش فرض از VR پشتیبانی می کند این بازی است همچنین جزو بازی های مثال زدنی از تکنولوژی واقعیت مجازی تا به امروز است. در این بازی شما در کابین کشتی های فضایی اعم از کشتی های غول پیکر تا جنگنده های کوچک و چابک قرار می گیرد و نبرد های آن هم بسیار شدید هستند. این بازی شبیه این است که در بهترین جنگ ستارگان عمرتان در حال بازی کردن هستید. در بازی می توانید با چرخاندن سرتان سفینه دشمان را وقتی که از کنارتان عبور می کنند نگاه کنید. به پایین نگاه کنید و می توانید بدن  خلبان را ببینید و دست هایشان نیز دقیقا شبیه به دستان خودتان حرکت خواهد کرد البته اگر از دسته خلبانی استفاده می کنید این اتفاق برایتان رخ مید هد. در صورتی که کابین سفینه به اندازه کافی بزرگ باشد می توانید بلند شده و در آن قدم بزنید.

البته کل جذابیت این بازی به نبرد های آن نیست. مهم نیست که در بازی چه می کنید، در هر صورت این بازی جذابیت خود را دارد. هرگز دفعه اولی که به درون حلقه پیرامون یک سیاره پرواز می کنید را فراموش نخواهید کرد. میلیون ها خرده سنگ های فضایی در دید شما و پیرامون شما قرار دارند و نمی توانید دست از تماشا کردن آن ها بردارید. کهشکان به صورت دو بعدی به اندازه کافی جذاب است اما در واقعیت مجازی به اوج زیبایی خودر می رسد. پریدن از ستاره ای به ستاره دیگر و فرود آمدن هنگامی که درست در جلو چشمتان در حالی روی دادن هستند بسیار هیجان انگیز نشان می دهند. وقتی که از منظومه ای به منظومه دیگر می روید، حس می کنید که به پشت صندلی تان فشار داده شده اید و ستارگان از جانب تان رد می شوند.

مدل پرواز در این بازی جزییات بسیار زیادی دارد. سفینه حس سنگین بودن و واقع گرایانه دارد و نحوه هدایت آن بین هر مدل از سفینه تفاوت دارد. پرواز با سفینه Hauler که سفینه تجاری مبتدی است تجربه ای بسیار ساده تر از پرواز شدید در یک جنگنده Eagle یا Cobra  می باشد. در VR، این تفاوت در نحوه هدایت سفینه ها بسیار واضح تر است. حتما از هدفون هنگام بازی استفاده کنید زیرا نوع صدا پردازی در بازی در القای حس نقش اساسی دارد، مخصوصا در صدای موتور سفینه ها.

Keep Talking and Nobody Explodes

سازنده: Steel Crate Games

لینک : هامبل استور

سازگار با HTC Vive و Oculus Rift

Keep Talking and Nobody Explodes

این بازی در واقع یک بازی خانوادگی است که در آن شبیه ساز خنثی کردن بمب تعبیه شده است. دلیل اینکه به این بازی خانوادگی گفتیم این است که شرکت کنندگان در بازی نیازی به این ندارند که در بخشی از بازی نقشی ایفا کنند، در عوض می بایست دفترچه راهنمای خنثی کردن بمب که نسبتا قطور نیز می باشد را به صورت کامل مطالعه کنند (خودتان می بایست این دفترچه را پرینت بگیرید!) و سپس دستور العمل آن را به بازیکنی که می بایست بمب را خنثی کند اعلام کنند. تجربه آن با VR بهترین در نوع خود نیست اما اینکه خودتان در اتاقی با یک بمب ساعتی پیچیده حبس کنید بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

نظرتان در رابطه با این بازی ها چیست؟ آیا تجربه ای از اجرای آن ها داشته اید؟ به نظر شما بهترین بازی واقعیت مجازی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات گویا آی تی بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *