این ۱۰ مشکل رایج دیوایس های اندرویدی را اینگونه حل کنید

این ۱۰ مشکل رایج دیوایس های اندرویدی را اینگونه حل کنید
  • 1395/11/12
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر شما هم از کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی باشید احتمالا گاهی با گوشی‌های خود با مشکل مواجه شده اید.

بسیاری از کاربران این گوشی های هوشمند، و حتی تبلت هایی که از سیستم عامل محبوب اندروید استفاده می کنند، عموماً با مشکلاتی از قبیل پایین بودن عمر باطری، هشدارهای صوتی بی کیفیت، و روند رو به کاهش سرعت گوشی های خود، یا گاهی اشکال در برقراری ارتباط با  اینترنت، و یا خاموش شدن وسیله و.. مواجه هستند.

در این مقاله قصد داریم که رایج ترین نقطه ضعف‌های گوشی های هوشمند اندرویدی را  بررسی کنیم و برای هر کدام راه حلی ارائه کنیم.

خالی شدن باطری

شاید رایج ترین مشکلی که کاربران گوشی های اندوریدی با آن روبه رو هستند، خالی شدن سریع باطری آنها باشد.

عنوان گام اول برای برطرف کردن این مشکل، بهتر است بدانید که چرا گوشی شما، در زمان کمی از شارژ خالی می شود.

در حالت عادی وقتی وای فای، بلوتوث و مکان یاب گوشی شما، به صورت مدام روشن باشد، خود به خود باعث تضعیف باطری می شود.

البته علت‌های دیگری چون برنامه‌های بلا استفاده باز، بروز رسانی‌های خودکارِ برنامه‌ها و سیستم عامل، و قرار دادن باطری در محیط خیلی گرم، یا روشن گذاشتن صفحه نمایش در وقت های بیکاری، یا تنظیم روشنایی زیاد برای گوشی و.. از موارد کاهش طول عمر باطری می تواند باشد.

برای بر طرف کردن این علت ها تا حد امکان می توانید به نقیض آن‌ها عمل کنید، یعنی مثلا برنامه های بلا استفاده را در پشت زمینه گوشی ببندید و..

البته در منوی تنظیمات گوشی، روش هایی ساده برای افزایش ماندگاری باطری پیشنهاد شده است که از جمله آنها، اعمال تغییر در تنظیماات مکان یاب گوشی، و یا تغییر نور صفحه نمایش است.

در منوی setting  و بعد از انتخاب گزینه location، حالت battery- saving را انتخاب کنید.

اگر ماندگاری باطری برای شما، اولویت بیشتری از روشنایی صفحه نمایش دارد، می توانید میزان نور و روشنایی را از از منوی تنظیمات و بخش صفحه نمایش تغییر دهید.

البته نور آن را بیش از حد نورانی و یا در حد خودکار ( auto- brightness) قرار ندهید؛ راه میانه را انتخاب کنید که، شاخص تقریبا به مرکز نزدیک باشد و هم از هدر فتن باطری جلوگیری می شود.

البته اگر مدل گوشی اندرویدی شما هم از مدل های برتر مثل گالکسی اس ۵، و یا بالاتر باشد حالت های بیشتری را می توانید در منوی تنظیمات و گزینه باطری ببینید؛ و یا اینکه چه برنامه هایی بیشترین استفاده را از باطری داشته اند.

خالی شدن باطری

روند نزولی سرعت گوشی

وقتی که حجم اطلاعات در حافظه گوشی شما به حداکثر مقدار خود می‌رسد، و یا بعد از استفاده از هر برنامه آن‌ها را نمی بندیدید، به مرور با نزول سرعت گوشی خود هم مواجه می شوید.

اولین راهکار برای رفع مشکل این است که، حافظه گوشی خود را پر نگه ندارید، و یا اگر اطلاعاتی مثل عکس، فیلم، و.. دارید که مورد نیاز نیستند، می‌توانید آن‌ها را حذف کنید یا به حافظه دیگری، و یا به فضای مجازی ابر منتقل کنید؛ بعلاوه اینکه بعد از استفاده از هر برنامه آن را ببندید.

شما می توانید لیست برنامه های نصب شده بر روی گوشی و تبلت خود را، در منوی  settingو قسمت application یا برنامه ها ببینید.

اگر در بین این برنامه ها، اپلیکیشنی وجود دارد که به حافظه موقت آن نیاز ندارید، می توانید بعد از انتخاب برنامه و گزینه clear cache ، این حافظه را حذف کنید.

البته برنامه های رایگانی مثل App Cache و Clean Masterهم برای این موضوع، معرفی شده اند؛ که به طور رایگان می‌توانید از google play  دانلود کنید.

روند نزولی سرعت گوشی

عدم پشتیبانی موقت از ارتباطات بی سیم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که، بعد از روشن کردن وایفای، بلوتوث و ارتباط داده ای، بی هیچ علت خاصی با مشکلی مواجه شدید و به شبکه متصل نشده اید.

در اینجا ساده ترین روش، این است که به مدت ۳۰ ثانیه گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید و سپس دومرتبه از حالت پرواز خارج کنید، در اکثر موارد این روش، مشکل ارتباطی شما را حل می کند دوباره ارتباطات بی سیم برای گوشی قابل شناسایی است.

البته اگر مشکل ارتباطی شما با این ترفند برطرف نشد، دومرتبه تنظیمات مربوط به وایفای و یا بلوتوث را بررسی کنید و یا دوباره انجام دهید.

مشکلات اندروید

 عدم سرویس دهی مناسب پیام‌ها

گاهی با وجود داشتن آنتن گوشی و متصل بودن به شبکه تلفن همراه، باز هم پیام ها به مقصد نمی رسند؛ در این حال باید از طریق گزینه resend مجددا پیام را ارسال کنید.

و یا اینکه ارسال پیام، در نرم افزارهای پیام رسان با مشکل مواجه می شود؛ در این صورت برای اولین کار باید اتصال به اینترنت را چک کنید، و در صورتی که گوشی و یا تبلت شما به اینترنت متصل باشد، باز هم مجددا پیام را ارسال کنید؛ اما اگر باز هم مشکل برطرف نشد، گوشی خود را ریستارت کنید.

گرمای بیش از اندازه گوشی اندرویدی

در حالت عادی وقتی به مدت طولانی از وسیله اندوریدی خود استفاده می کنید، یا بدتر اینکه در حین شارژ شدن، باز هم  گوشی مشغول به کار است، و یا با نصب نرم افزارهایی مثل فیسبوک، و pokemon goکه بار زیادی را بر سخت افزار تحمیل می کنند؛ می توانند از عوامل داغ شدن گوشی باشند.

اگر در حین اجرای این نرم افزار ها متوجه داغ شدن غیرعادی گوشی خود شدید، برنامه را ببندید و اجازه دهید که حجم بار گوشی کم تر شود و استراحت کند.

مشکلات اندروید

اما اگر موارد استاندارد را رعایت کردید، و باز هم با این مشکل رو به رو شده اید، گوشی خود را به متخصص آن نشان دهید؛ احتمالا این مشکل از زمان ساخت آن وجود داشته است.

هنگ کردن برنامه ها

دلایل متعددی وجود دارد که برنامه ای با روال معمولی اجرا نشود، و یا حتی در حین اجرا قفل کند و یا از برنامه خارج شود و.. برای رفع این مشکل و به عنوان اولین کار بررسی کنید که آیا برنامه بروز رسانی شده است یا نه؛ اگر نیاز به بروز رسانی دارد آن را آپدیت کنید.

یا ممکن است برنامه به مدت طولانی در پشت زمینه گوشی بلا استفاده منتظر مانده باشد و همین امر سبب اختلال در کار کرد آن شده باشد؛ پس آن را ببندید و دو مرتبه اجرا کنید.

به این امر Force Close گفته می شود، یعنی با نگه داشتن دکمه اصلی یا home گوشی، لیست برنامه های باز بلا استفاده را می بینید، که باید آن ها را ببندید.

مشکلات اندروید

کند شدن صفحه نمایش و یا هنگ کردن آن

اگر شما هم از کاربرانی باشید که بدون هیچ دلیلی، صفحه نمایش جواب درستی و به موقعی به شما نمی دهد، باید بدانید اولین کاری که صفحه نمایش برای درست شدن به آن نیاز دارد، لمس نکردن آن است.

اگر با خاموش کردن صفحه و فرصت چند دقیقه‌ای به آن، باز هم مشکل پابرجاست، پس گوشی خود را خاموش کنید، و بعد از چند دقیقه کوتاه دو مرتبه آن را امتحان کنید.

مشکلات اندروید

قفل کردن Google Play Store

گاهی ممکن است اجرای این فروشگاه با مشکل مواجه شود؛در این صورت  فقط باید حافظه آن را پاک کنید.

از منوی Settings یا تنظیمات گزینه“All Applications” و یا همه برنامه ها را انتخاب کنید؛ در لیست برنامه های نصب شده وارد تنظیمات  Google Play Store شوید و بر روی “Storage” کلیک کرده و سپس حافظه آن را با  گزینه “Clear Cache” پاک کنید.

برای اعمال این مراحل در گوشی خود، گوشی را ریستارت کنید؛ الان دومرتبه فروشگاه گوگل را اجرا کنید، دیگر مشکلی وجود ندارد

مشکلات اندروید

 مشکل در دانلود کردن برنامه ها در فروشگاه گوگل

اگر با این مشکل مواجه شده اید پس باید به دنبال دو علت باشید.

اولین علت اینکه باز هم حافظه این برنامه دچار اختلال شده است و برای برطرف کردن آن باز هم باید مثل مشکل هشتم، حافظه آن را پاک کنید.

اگر با پاک کردن حافظه با زهم مشکل رفع نشد، یعنی اینکه تاریخچه این برنامه نیاز به پاک کردن دارد.

پس برنامه را اجرا کنید، در بالای صفحه بر روی منوی برنامه کلیک کنید، و گزینه setting را انتخاب کنید.

در اینجا برای حذف تاریخچه بر  روی گزینه  “Clear local search history” کلیک نمایید.

مشکلات اندروید

 نامرتب بودن آیکن‌ها در صفحه اصلی

اگر شما هم برای پیدا کردن برنامه موردنظر خود بین نرم افزارهای نصب شده، به مشکل برخوردید، باید به گوگل پلی مراجعه کنید.

به طور خودکار وقتی برنامه ای را از گوگل پلی دانلود می کنید آن را در صفحه اصلی قرار می دهد؛ به راحتی می توانید این چینش را تغییر دهید.

فروشگاه گ.گل پلی را اجرا کنید بر روی منوی آن یا همان سه خطی که د ربالا ی صفحه قرار دارد، کلیک کنید، و از زیر منوی باز شده، گزینه setting را انتخاب کنید و سپس، تیک گزینه

“Add icon to Home Screen ” را بردارید. از الان دیگر، برنامه های جدید نصب شده شما، به صفحه اول گوشی اضافه نمی شود.

نا مرتب بودن لیست مخاطبین

به طور خودکار وقتی شما حداقل یکبار به شخص و یا شرکتی و.. ایمیل می زنید، نام آن ها هم در کنار مخاطبین سیم کارت شما در لیست مخاطبین قرار می گیرد.

 این موضوع شاید باعث سردرگمی در پیدا کردن مخاطبین اصلی شما بشود؛ بنا بر ضرورت اگر بخواهید مخاطبین جیمیلی شما به لیستِ افراد، اضافه نشود، باید از منوی تنظیمات ( setting) ، در قسمت حساب ها یا  accounts ، بخش google  گزینه contacts را بیابید.

و گزینه مخاطبین جیمیلی را off کنید. الان در لیست مخاطبین گوشی، فقط مخاطبین تلفن و سیم کارت شما قرار می گیرد.

 نظر خود را در رابطه با این مطلب و راه حل های پیشنهادی با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *