نقد و بررسی گسترش‌دهنده شبکه بی‌سیم TP-LINK TL-WA850RE

نقد و بررسی گسترش‌دهنده شبکه بی‌سیم TP-LINK TL-WA850RE
  • 1395/11/12
  • مقدم
  • 0

ریپیتر بی‌سیم (هم‌چنین، توسعه‌دهنده محدوده بی‌سیم نیز نامیده می‌شود) سیگنال را از یک روتر بی‌سیم یا یک اکسس‌پوینت بی‌سیم دریافت می‌کند و این سیگنال را به منظور ایجاد یک شبکه دوم پخش می‌کند. به همین جهت، شرکت‌های توسعه‌دهنده مودم‌های ADSL و بی‌سیم، گسترش‌دهنده‌هایی را نیز عرضه می‌کنند و این گسترش‌دهنده در مکان‌هایی که سیگنال‌های دریافتی از یک روتر ضعیف است، نصب می‌شوند. امروز در گویا آی‌تی تصمیم داریم تا گسترش‌دهنده شبکه بی‌سیم TP-LINK TL-WA850RE را بررسی نماییم. در ادامه مطلب، همراه ما باشید.

گسترش‌دهنده دیواری WA850RE تی‌پی لینک به منظور گسترش دامنه پوشش سیگنال و بهبود قدرت سیگنال‌های دریافتی از یک روتر بی‌سیم به منظور از بین‌بردن “نقاط کور” طراحی شده است. این گسترش‌دهنده، کاربر پسند است و برای خانه‌های بزرگ و ادارات که یک روتر بی‌سیم جوابگو نیست، کاربرد دارد. علاوه‌براین، گسترش‌دهنده بی‌سیم TL-WA850RE هم‌چنین می‌تواند به عنوان یک آداپتور شبکه بی‌سیم مورد استفاده قرار بگیرد تا به دستگاه‌های سیمی نظیر تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی به منظور دریافت سیگنال‌های وای‌فای کمک نماید.

گسترش‌دهنده دیواری WA850RE از استاندارهای بی‌سیم IEEE 802.11b، IEEE 802.11g و IEEE 802.11n پشتیبانی می‌کند و رابط آن، یک درگاه Ethernet 10/100 مگابیت بر ثانیه است. هم‌چنین، این توسعه‌دهنده محدوده بی‌سیم دو بانده است و با اتصال به پریز برق، فضای نسبتاً کمی را اشغال می‌کند.

گسترش‌دهنده محدوده بی‌سیم با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه

TP-LINK TL-WA850RE

 همان‌طور که گفته شد، گسترش‌دهنده‌ها می‌توانند برد پوشش شبکه‌های بی‌سیم موجود را به طور قابل‌توجهی افزایش دهند؛ با افزایش تعداد آن‌ها، محدوده بیشتری پوشش داده خواهد شد. به دلیل پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲٫۱۱n، سرعت شبکه‌ بی‌سیم ایجاد شده توسط این توسعه‌دهنده ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است که برای مشاهده ویدیوهای آنلاین با کیفیت اچ‌دی، استریم آهنگ و هم‌چنین، اجرای بازی‌ها به صورت آنلاین ایده‌ال خواهد بود.

راه‌اندازی توسعه‌دهنده WA850RE تی‌پی لینک به کمک دکمه تعبیه شده برای آن به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود و پس از فشردن این دکمه، گسترش‌دهنده به سرعت با روتر اصلی شما با فشردن هم‌زمان دکمه WPS آن جفت خواهد شد. در صورتی‌که روتر شما دکمه WPS ندارد، می‌توانید با حالت “نصب سریع” از طریق رابط‌کاربری مبتنی بر مرورگر وب، شبکه مدنظر خود را به منظور تقویت برد آن توسط توسعه‌دهنده انتخاب نمایید. پس از اتصال توسعه‌دهنده به روتر شما، اطلاعات واردشده توسط شما ثبت خواهد شد و می‌توانید در صورت تمایل به منظور بهبود برد پوشش، جابه‌جا شوید. مراحل نصب به سرعت صورت می‌گیرد و از این بابت، خیال‌تان راحت باشد!

البته با اینکه اتصال از طریق رابط‌کاربری مبتنی بر مرورگر وب مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد اما کنترل بیشتری بر روی تنظیمات توسعه‌دهنده خواهید داشت. هم‌چنین، این امکان تعبیه شده است تا زمانی‌که توسعه‌دهنده کانفیگ شد، بتوانید یک فایل با پسوند txt از تنظیمات خروجی بگیرید و زمانی‌که ناچار به ریست‌کردن توسعه‌دهنده شوید، می‌توانید این فایل را مجدداً وارد نمایید.

TP-LINK TL-WA850RE

پس از اینکه توسعه‌دهنده به روتر شما متصل شد و توسعه‌دهنده برای استفاده آماده شده باشد، کاربران می‌توانند دستگاه‌های سیمی خود را نظیر پخش‌کننده‌های بلوری، کنسول‌های بازی و تلویزیون‌های هوشمند را به توسعه‌دهنده از طریق درگاه Ethernet متصل نمایند. در نتیجه، این دستگاه‌ها می‌توانند به طور غیرمستقیم به روتر اصلی شما متصل شوند و به همین جهت، دسترسی به اینترنت در این محصولات امکان‌پذیر خواهد شد. البته درگاه Ethernet از سرعت گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی نمی‌کند؛ به هرحال، این مورد احتمالاً تاثیری در سرعت دریافتی نخواهد داشت! حداقل در ایران که این‌طور است!

چراغ سیگنال هوشمند!

TP-LINK TL-WA850RE

پنج چراغ سیگنال به منظور قدرت سیگنال‌های دریافتی توسط توسعه‌دهنده از روتر در گسترش‌دهنده شبکه بی‌سیم WA850RE وجود دارد. این چراغ‌ها به شما کمک خواهد کرد تا محل مناسب را به منظور دریافت بهترین برد و کارآیی شناسایی نماید. به‌منظور بررسی عملکرد توسعه‌دهنده تی‌پی‌ لینک WA850RE، این گسترش‌دهنده در راه پله یک ساختمان با فاصله پنج متری از روتر قرار داده شده است و علی‌رغم وجود دیوار و موانعی که راه سیگنال‌های روتر را مسدود می‌کند، چهار چراغ از پنج چراغ روشن مانده بود. عملکرد این توسعه‌دهنده در مقایسه با بسیاری از محصولات هم‌قیمت خود، بهتر است. البته ضعف‌هایی نیز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تمایل به قطع اتصال به توسعه‌دهنده در صورت حرکت بین گسترش‌دهنده و روتر اشاره کرد.

برای اطلاع، قدرت سینگال‌دهی این توسعه‌دهنده تنها تا ۷۵ فوت (تقریباً ۲۳ متر) جوابگو است و بیشتر از این فاصله، قدرت سیگنال‌دهی به حدی افت می‌کند که عطایش را به لقایش خواهید بخشید!

نظر نهایی

شکی وجود ندارد که توسعه‌ دهنده TL-WA850RE محصولی شیک و جذاب است و به دلیل طراحی آن به محیط اطرافش شبیه است. به همین جهت، چندان متوجه حضور این توسعه‌دهنده بر روی پریز برق نمی‌شوید. به عنوان یک محصول با ابعاد کوچک و جمع‌وجور (۱۱۰ در ۶۵ در ۷۵ میلی‌متر)، توسعه‌دهنده TL-WA850RE قدرت خوبی به عنوان یک محصول از این نوع دارد. با این‌حال، مشکلاتی نیز وجود دارد که در بالا بدان پرداخته شد. با صرف‌نظر از این موضوع، خرید توسعه‌دهنده TL-WA850RE را به شما توصیه می‌کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *