حمله‌ی هکرهای Anonymous به وب تاریک

حمله‌ی هکرهای Anonymous به وب تاریک
  • 1395/11/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بازدیدکنندگان بیش از ده هزار وب‌سایت شبکه‌ی Tor صبح امروز با پیامی به این مضمون مواجه می‌شدند: ”سلام، Freedom Hosting II، شما هک شده‌اید.“ این گروه از هکرها که خود را به گروه معروف Anonymous نسبت می‌دهند سرورهای مختلفی را در سرویس Freedom Hosting II هک کرده‌اند؛ این سرویس محبوب میزبان وب‌سایت‌هایی است که تنها از طریق مرورگر Tor امکان دسترسی به آنها میسر است. حدودا ۶ ساعت بعد از اعلان اولیه، تمام وب‌سایت‌هایی که توسط این سرویس میزبانی می‌شوند همچنان آفلاین‌اند.

گویا آی تی – در پیام هکرها این طور آمده که حاضرند در ازای دریافت ۰٫۱ بیت‌کوین یا به عبارتی ۱۰۰ دلار، داده‌های سرقت شده از سرورها را به Freedom Hosting II برگردانند، هر چند معلوم نیست که این پیشنهاد جدی باشد.

ضمنا هکرها ادعا می‌کنند که نیمی از داده‌های ذخیره شده روی سرورها مربوط به تصاویر و ویدئوهای اعمال منافی عفت با کودکان است. البته بررسی صحت این ادعا بدون مشاهده‌ی داده‌ها امکان‌پذیر نیست اما این گفته با اخبار و اطلاعات قبلی به دست آمده از شرکت‌های میزبان وب تاریک هماهنگ است. نسخه‌ی اولیه‌ی سرویس Freedom Hosting در سال ۲۰۱۳ از سوی مجریان قانون توقیف شد و پرونده‌های متعددی برای تعقیب عاملان اعمال منافی عفت با کودکان به جریان انداخته شد. در آن زمان این سرویس تقریبا نیمی از وب‌سایت‌هایی که دسترسی به آنها تنها از طریق Tor میسر بود را میزبانی می‌کرد؛ از این وب‌سایت‌ها با عنوان Dark Web یا وب‌ تاریک یاد می‌شود.

طبق اظهارات «سارا جیمی لوئیس»، سرویس Freedom Hosting II از جد قبلی خود کوچک‌تر است. ظاهرا این سرویس تنها ۲۰ درصد از وب تاریک را در خود جای داده که مشتمل بر مواردی مثل خدمات دلالی بیت‌کوین، فریب‌های Ponzi (شبیه شبکه‌های هرمی) و انجمن‌های هک است. کنید.
لوئیز به وب‌سایت The Verge این طور می‌گوید: ”متاسفانه این حمله موجب پاک شدن بسیاری از وب‌سایت‌های شخصی، وبلاگ‌‌های سیاسی و انجمن گفتگو شده است. البته وجه خوش‌بینانه‌ی اتفاق هم این است که بسیاری از محتویات بد و بی‌ارزش هم حذف شده‌اند.“

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *