چگونه اعداد را در نرم افزار Word فارسی سازی کنیم؟

چگونه اعداد را در نرم افزار Word فارسی سازی کنیم؟
  • 1395/11/26
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر از کاربران ویندوز باشید احتمالا برای ساختن سندهایتان زیاد با مایکروسافت آفیس و نرم افزار word آن کار کرده باشید.

نرم افزار وُرد، به علت اینکه زبان فارسی را پشتیبانی می کند مورد توجه بسیاری از کاربران ایرانی قرار گرفته است، برای نوشتن فارسی در این نرم افزار، فقط کافیست که از قبل یکی از زبان های ویندوزتان را فارسی کنید، برای این کار:

به کنترل پنل بروید و در قسمت Region and Language که تنظیمات مربوط به زبان سیستم است، در زبانه کیبورد آن، زبان persian را اضافه کنید.

Word فارسی سازی

اما یکی از مشکلاتی که کاربران بعد از فارسی کردن سیستم با آن مواجه می شوند، هنگامی است که می خواهند اعداد فارسی را وارد کنند؛ به طور پیش فرض ورد زبان سیستم را برای زبان اعدادش در نظر نمی گیرد مگر اینکه در خود تنظیماتش این را برایش تعریف کنید؛ پس قبل از ناامید شدن از تایپ اعداد فارسی در ورد، بهتر است که این کار را یاد بگیرید.

قبل از شروع کار به نسخه مایکروسافت آفیس خود نگاهی بیندازید، چرا که نسخه ۲۰۰۳ (که الان باید منسوخ هم شده باشد) از طریق گزینه های دیگری شما را به هدف تان می رساند ولی اگر از نسخه ۲۰۰۷ و یا بالاتر استفاده می کنید، می توانید گام به گام با ما مراحل را انجام دهید:

  • اولین کار اینکه نرم افزار word را اجرا کنید، و برای شخصی سازی تنظیمات ورد به قسمتword option بروید؛ برای این کار در منوهای اصلی، روی گزینه file کلیک و سپس در زیر منوهای آن، options را انتخاب کنید.

Word فارسی سازی

  • الان در صفحه word option، بر روی زبانه Advanced کلیک کنید تا تمام چیزهایی را که در ورد می توانید ویرایش کنید ببینید.

در بین زیر لیست های آن، به دنبال شاخه Show Document Content بگردید.

در این قسمت Numeral چند زیر گزینه وجود دارد:

  • Arabic : اگر این گزینه انتخاب باشد، همیشه زبان وورد اعدادتان، به صورت عربی خواهد بود.
  • Hindi: همیشه زبان هندی خواهد بود.
  • Context: زبان اعداد را بنا بر زبان محتوا انتخاب می کند.
  • Systemic: زبان اعداد همان زبان سیستم شما خواهد بود.

اعداد زبان هندی با فارسی مشترک است، این گزینه را انتخاب کنید و سپس دکمه ok را کلیک کنید؛ بعد از تغییر دادن به راحتی اعداد فارسی تایپ می شوند.

Word فارسی سازی

بدین صورت می توانید مشکل اعداد فارسی را حل کنید. برخی اوقات در خلال متن فارسی، اعداد انگلیسی وجه زیادی به متن نمی دهد که این موضوع بیشتر در مورد متون دانشگاهی و پایان نامه ها حساسیت بیشتری دارد. حالا که مشکل خود را با این مقاله حل کردید دیدگاه خود را در بخش نظرات گویا آی تی نوشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *