چگونه در بازی کلش رویال ( Clash Royale ) حرفه ای‌تر شویم؟

چگونه در بازی کلش رویال ( Clash Royale ) حرفه ای‌تر شویم؟
  • 1395/11/27
  • زهرا معبودی
  • 0

شرکت سوپرسل  یک بازی استراتژی به اسم Clash Royale را وارد باز کرده که البته در اوایل عرضه این بازی از استقبال خوبی برخوردار نبود. بعد از این، کلش اف کلنز را به دست کاربران رساند که بدین صورت از استقبال حداکثری روبرو شد. اما با تحریم های بعدی برای ایرانیان، کاربران به این بازی یعنی Clash Royale روی آورده اند. اگرمحیط آن را ببینید متوجه می شوید که از بازی های جذاب شرکت خودش یعنی Clash Of Clans و Boom   Beach  و Hay Day مشتق شد است، و حتی بعضی از شخصیت هایی که در آف کلنز هم بودند اینجا وجود دارند.

این بازی شاهکار که نمونه توسعه یافته ای برای آف کلنز هم محسوب می شود، در مدت کمی که از زمان انتشارش تا الان می‌گذرد، توانسته است طرفداران زیادی را برای خودش پیدا کند.

البته در اوایل نشر این بازی، می توانستید آن را فقط بر روی سیستم های iOS ببینید، ولی امروزه بر روی همه وسایل هوشمند اندرویدی قابل نصب است.

Clash Royale

روند کار این بازی آنلاین به این صورت است که، با بدست آوردن اکسیر، کارتی به شما تعلق می گیرد که می توانید با آن سربازان خود را انتخاب کنید، و آن‌ها را برای خراب کردن قلعه های دشمن به جلو بفرستید.

به خاطر اینکه این بازی به تازگی منتشر شده است، بهتر است اطلاعات کاملی درباره روند بازی داشته باشید؛ با ما در آموزش این بازی همراه باشید.

نیروهایتان را درست انتخاب کنید.

عموماً برای بهترین یارگیری، نباید نیروهای صرفا قوی را انتخاب کنید که نیاز باشد بیشترین انرژی از اکسیرتان را به آن ها بدهید؛ می توانید مجموعه متعادلی از همه نیروها را در ارتش خود داشته باشید. برای اینکار می توانید از نیروهایی که اکسیر کمی نیاز دارند و درعوض سرعت بیشتری هم دارند در کنار دیگر نیروهایتان، برخوردار شوید.

آرامش خود را حفظ کنید.

شما  در هر شرایط ضمن حمله به دشمن، باید بتوانید از قلمرو خودتان هم دفاع کنید؛ پس آرامش و تمرکز خود را در هر شرایطی حتی وقتی که یکی از برج هایتان از بین رفته و دشمن برای شما شکلک می فرستد، حفظ کنید تا با فکر باز تری بتوانید حمله کنید؛ یادتان نرود، بهترین دفاع، حمله است.

Clash Royale

مدیریت متفاوت در وقت های باقی مانده

گاهی که وقت کمی از جنگ باقی مانده است، باید بتوانید از داشته های خود در این زمان محافظت کنید و هم چنین مقداری نیرو برای نابود کردن قلعه های دشمن به جلو بفرستید؛ پس همه نیروها را در وقت باقی مانده به خط جلوی جنگ نفرستید.

ترفندهای استفاده از کارت ها

باید بدانید که تنها حمله‌های خوب و جنگی نیست که می تواند شما را پیروز نبرد کند، یکی از فاکتور های مهم برای برنده شدن در این بازی رقابتی، مدیریت کارتهایتان است، که در اصل تکمیل کننده طرح های حمله شماست.

مطمئنا شرایطی پیش خواهد آمد که همیشه از کارت‌های خوب و یا بهترین استراتژی برخوردار نباشید، همان طور که این اتفاق برای رقیب تان خواهد افتاد؛ پس باید بتوانید از ترفندهایی که رقیب تان نمی‌داند استفاده کنید.

همان طور که قبلا هم گفته شد، حتما نباید صرفا فقط از بازیکنان پرهزینه یا برعکس فقط از کم هزینه استفاده کنید، کاملا برعکس؛ باید بتوانید همه نیروها را در مجموعه ارتش خود داشته باشید. اگر الان بیشتر دوست دارید که در لاک دفاعی فرو بروید بهتر است از نیروهای قوی، که بهتر می‌توانند آسیب ها را تحمل کنند استفاده کنید، و یا اگر قصد دارید که حمله ای را برای تخریب قلعه های دشمن، تدارک ببینید بهتر است که از نیروی های سریع و هجومی خود که در حمله های هوایی هم توانمند هستند استفاده کنید.

Clash Royale

پس کارتهای خود را بر اساس استراتژی هایی که در نظر دارید بردارید؛ در این صورت با درصد بسیار زیادی می توانید تعادل را در موقعیت های مختلف نبرد حفظ کنید و بالطبع هم درصد برنده شدنتان را بیشتر می کنید.

بخاطر محیط رقابتی این بازی باید بتوانید سریع تصمیم‌ بگیرید که حرکت را به لاک دفاعی یا فاز هجومی تغییر دهید، پس از قبل، نسبت به امکانات و شرایطی که دارید بهتر فکر و برنامه ریزی کنید؛ و اگر از عکس العمل کمی در نبرد برخوردارید، بدانید که درصد موفقیت تان هم  کم خواهد بود. در ادامه به چند راهکار کاربردی برای اتخاد بهترین عکس العمل ها اشاره خواهیم کرد:

وقتی عدد اکسیر شما ۱۰ شد، آن موقع نیروهای خود را به سوی دشمن بفرستید.

برای اینکه در حین حمله بتوانید دفاع خوبی هم از نیروهایتان داشته باشید بهتر این است که اول غول خود (جاینت) را بفرستید و پشت سر او، اسکلت را روانه کنید تا در حین حمله و پیشروی جاینت، اسکلت با بمب انداختنش برروی نیروهای دشمن بتواند از جاینت هم دفاع کند.

Clash Royale

وقتی یکی از قلعه ها و برج های دشمن را نابود می‌کنید، وقت خوبی است که تمرکز خود را از دست ندهید و پیروزی خود را استمرار دهید و از آن دفاع کنید. اگر یکی از بازیکنان حرفه ای باشید در این مواقع، که وارد فاز دفاعی شده اید باید این مهم را بیشتر رعایت کنید و دقت بیشتری در هدف گیری هایتان داته باشید.

سعی کنید به موقعیت کنوکی برج هایتان بیشتر دقت کنید؛ اگر قرار است برج شما به زودی به وسیله تیروکمان های دشمن، یا بمب آتشی نابود شود، چرا انرژی خود و نیروهایتان را اینجا بکار بگیرید؟! پس دست از این برج و این حرکت ضعیف برددارید و نیروهای هجومی خود را برای حمله به یکی از برج های دشمن سازماندهی دوباره کنید.

به یاد داشته باشید که همیشه نباید به دفاع از برج هایتان مشغول باشید چرا که برج های شما همیشه هم به مراقبت ویژه نیاز ندارند و آسیب ها را تا حدودی می توانند از خودشان دفع کنند، مثلا وقتی گوبلین در آشیانه خودش، بخواهد به سمت برج شما حمله بکند، هیچ نیرویی در این موقعیت برای دفاع از برج قرار ندهید، چون آسیبی که برج در این موقعیت می بینید بسیار کم و جبران پذیر است.

بهترین رقیب برای نیروهای هجومی تان مثل غول، شوالیه و.. نیروهای ریز نقش و کوچک دشمن هستند که می توانند حساسیت های زیادی را بر روی افرادی که توان تخریب بالایی دارند، تحمیل کنند.

پس این موضوع را رعایت کنید و برای کاهش احتمال شکست تان، دسترسی آن ها را به برج های خود محدود کنید.

Clash Royale

قبل از گفتن این ترفند بهتر است اصل یک بازی جوانمردانه را در هر شرایطی در نظر بگیرید.

گاهی اوقات برای شما پیش میآید که برجک رقیب را نابود کرده اید، در این صورت میتوانید از طریق شکلک هایی که در پایین صفحه تان قرار دارد شکلک خنده بفرستید، برای اینکه بتوانید از شدت تأثیر این کار مطمئن شوید خودتان را به جای بازیکن رقیبتان در نظر بگیرید، ببینید از چه چیزی الان ناراحت و عصبانی می شوید یا باعث می شود که تمرکزتان را از دست بدهید.

کدام کارت را باید توسعه داد؟

در روند بازی وقتی به دوستانتان هم کمک می کنید و صندوقچه طلایی را به دست می آورید، و بعد به سطوح بالاتر بازی می رسید، می توانید به نسبت صندوقچه ها نیرووهای خود را هم ارتقا و توسعه بدهید.

اما این سوال وجود دارد که کدام سطح کدام یکی از این نیروها را ارتقا دهم؟ برای این کار جواب ما را بشنوید:

در نظر داشته باشید که اگر پول بیشتری دارید و می توانید طلای بیشتری هم بخرید پس بهتر و بیشتر هم می توانید نیروها و سربازان خود را قدرتمند تر بکنید.

اما جدا از مسئله پول، انتخاب کارتها و تعویض آن به نیروهای دیگر، می تواند اولویت شما را بهتر مشخص کند، مثلا تمرکز بیشتر روی نیروهای هجومی داشته باشید و ..

یا می توانید نیروهایی را خیلی کم از آن ها استفاده می کنید را ارتقا دهید چرا که قدرت مجموعه شما خیلی بیشار از قبل خواهد شد، و می توانید از راهکارهای متنوع تری نسبت به قبل استفاده کنید.

Clash Royale

فایده جواهرات و صندوقچه ها..

با خرید جواهر و صندوقچه ها، شما می توانید بازیکنان بیشتری را بروز کنید و.. اما قبل از خرید این طلاها در نظر داشته باشید که به مرور که بازی به جلو می‌رود‌، خود به خود صندوقچه ها برای شما هم باز می شود و نیازی به خرید همیشگی آن نیست، ولی اگر الان طلاها را نیاز دارید، می توانید با الماس ها آن ها را هم بدست آورید. مثلا یکی از راه های بدست آوردن الماس، دیدن تلویزیون در بازی است، که ۵ الماس به دارایی های شما اضافه می شود.

از قبل اطلاعاتی پیدا کنید که چه موقع صندوق ها باز میشوند، و قتی که می خواهید بخوابید و نمی خواهید به اینترنت وصل شوید، می توانید صندوق های بزرگ خود را که از ۸ تا ۱۲ ساعت می توانند باز بمانند، باز کنید. در این صورت وقت زیادی هم از شما گرفته نمی شود.

میانبر‌های موجود در بازی

بهتر است بدانید که سوپرسل، هنوز هیچ میانبری را برای سریع تر شدن روند بازی اش معرفی نکرده است پس اگر کسی پیشنهاد گرفتن اطلاعات از شما و دادن الماس کرد، توجهی نکنید، زیرا به احتمال زیاد با کلاهبرداری روبه رو هستید و این امر گاهی باعث می‌شود که حساب کاربریتان هم مسدود شود.

از بین دو بازی محبوب کلش رویال و کلش آو کلنز کدام یک را انتخاب می کنید؟

در ست است که این دو بازی هر دو ساخت شرکت سوپرسل هستند، اما این شرکت گفته است که از دو تیم متفاوت برای ساخت این بازی ها استفاده کرده است؛ اما با هم شباهت ها و تفاوتهای فراوانی هم دارند.

Clash Royale

مثلا اگر با هر دو بازی کار کرده باشید می بییند که هر دو از گرافیک شبیه به همی بهره برده اند، و حتی در حین بازی می توان راهکارها و استراتژی های شبیه به هم آن ها را هم بیشتر احساس کرد. بعضی از شخصیت های مبارز و هجومی بازی آوکلنز مثل غول، بربریان و.. در این بازی هم حضور دارد اما شیوه ها و نوع جریان بازی ها با هم متفاوت هستند.

در آو کلنز، نیروی رقیب شما می توانست فقط با نیروی دفاعی شما بجنگد و اگر نتیوی دفاعی شما بیرون از زمین باشد می تواند به راحتی وارد زمین شما بشود و البته این موضوع برای شما هم همین طور بود، اما در بازی رویال هر حریفی که با او برخورد داشته باشید و آنرا رقیب تان انتخاب می‌کند چه هجومی و چه دفاعی، باید با او مبارزه کنید.

شکست در این بازی به معنای از دست دادن برجک اصلی و یا نابود شدن هر ۳ برجکی است که باید در طول بازی از آن دفاع کنید؛ حالا اگر رقیب شما هم با این شرایط رو به رو بود بعد از ۳ دقیقه بازیکنی که قلعه یا برجک بیشتری برایش باقی مانده بود، نسبت به حریف خود برنده خواهت شد.

Clash Royale

پس در این شرایط باید بتوانید تا جایی که امکان دارد از حمله استفاده کنید چون چیزی برای دفاع ندارید و یا خیلی کم است، پس از ۳ دقیقه اگر باز هم تعداد برجک ها مساوی شدند، مسابقه به دور ۴ دقیقه ای می کشد، و اگر با زهم روند حملهها و.. تاثیری بر روی تعداد برجک ها نداشت و آن‌ها یکسان باشند، بازی مساوی ادامه می‌یابد.

البته در حین این مسابقه جذاب، با داشتن اکسیر کافی می‌توانید نیروهای خود را هم تغییر دهید و برای موقعیت اصلی که در نظر دارید استفاده کنید، اما در نظر داشته باشید که تعویض بازیکن و قرار گیری اش در جانی مناسب چند ثانیه زمان می برد.

تعادل کارتها؛ استراتژی موفق

اگر قبل از رویال، بازی وار کرافت (War Craft) را انجام داده باشید، می دیدید که برای رسیدن به موفقیت باید کارتها را مناسب و متعادل انتخاب می کردید. تجربه نشان داده است که اگر تمام بازیکنان یک تیم همگی از نیروهای قوی و پر مصرف باشند، باز هم پیروزی شان ۱۰۰ درصد تضمین نمی‌شود و حتی گاهی در مقابل نیروهای کم هزینه هم شکست خورده اند.

پس باید مجموعه خود را از نیروهای بالانس انتخاب کنید تا بهتر بتوانند همدیگر را پشتیبانی کنند، البته بازیکن هم باید بتواند روش خوبی را پیاده کند.

Clash Royale

وقتی طلای کافی بدست آوردید می توانید ترکیب نیروهای خود را هم تغییر دهید. البته صنوقچه بعد از باز شدن، می توانند طلا را در اختیارتان قرار دهد، عموما بازشدن هر صندوقچه به نسبت اندازه اش از۳ ساعت تا ۱۲ ساعت طول می کشد.

می توانید این زمان را با بدست آوردن صندوق های گنج و بعد الماس، کمتر هم کرد؛ همانطور هم که گفته شد، می‌توانید چند ساعت قبل از اینکه بخواهید بازی کنید و نمی‌خواهید به بازی وصل شوید، صندوق‌ها را باز کنید.

یعضی از بازیکنان به خاظر کم طاقتی، با پول رایج خودشان الماس خریداری می کنند که این کار بی فایده به نظر می رسد، چرا که بعد از گذشت یک روز می توانند یک یا دو صندوق را باز کنند و با آن ها می توانند که یک یا دو نیروی خود را بروز کنند.

در حین بازی می توانید از تجربیات دیگر بازیکنان حرفه ای هم بهره بگیرید و دلایل شکست و برنده شدن آن‌ها را هم بشنوید، و صد البته یک گزینه خوب که رویال در اختیارتان قرار می دهد، عضو یک قبیله شدن است؛ در این قبیله که یکی از فاکتورهای اصلی بازی هم محسوب می شود، می‌توانید به دیگر اعضا کمک کنید، و حتی از کارت‌های شخصی خود به آن هم هدیه دهید، البته این کمک های سخاوتمندانه از چشم رویال دور نمی ماند و در عوض آنها به شما سکه جایزه می دهد.

که می‌دانید با این سکه ها می توانید همه کارت هایتان را یکباره باز کنید و این پیغام هر از چندگاهی در صفحه آخر و در سمت راست برای شما نشان داده می شود.

ویژگی های منحصر به فرد این بازی شاهکار

شاید اگر قبل از رویال، بازی های که برای نابود کردن و دفاع از برج و .. ساخته شده اند را دنبال کرده باشید، می دیدید که مقداری از وقت اصلی خود را هم باید برای آماده شدن بازیکنانتان صرف می کردید.

در حالی که در این بازی با اتلاف وقتی رو به رو نیستید و نیروهایتان همیشه یا در حال حمله و یا در حال دفاع از برجک‌ها هستند و می‌توانید این بازی را بدون کاهش هیجان سپری کنید.

Clash Royale

یکی دیگر از ویژگی های خوب این بازی، نداشتن استرس و تنش در حین انجام آن است، دلیلش بخاطر این موضوع است که فقط بازیکنانی که در شرایط خاص برایشان زمان سنج در نظر گرفته می شود و یا حتی باید نیروهایشان را با شرایط خاصی پیاده کنند، شاید این تنش برایشان وجود داشته باشد.

یکی از جذابیت دو چندان این بازی بخاطر پیش بینی نکردن عکس العمل های بازیکنان است، تا جایی هر حریف برای شروع بازی فقط از شگرد خاص خودش استفاده می کند و همین امر اتفاقات دور از انتظاری را برای هر حریف پیش می آورد.

خیلی کم اتفاق می افتد که دو حریف در شرایط نابرابری مقابل هم قرار بگیرند، مثلا اینکه یک نفر طلا، الماس و یا سکه بیشتری برای تعویض کارت و.. داشته باشد و قدرتمند تر به نظر برسد؛اما شرکت سازنده بازی برای حذف کامل نا عدالتی باید مقداری بیشتر روی این موضوع کار کند.

طبق نظرات کاربران و طرفداران بازی، محیط گرافیکی بازی واقعا بی عیب و نقص طراحی شده است، و حتی در شرایطی که واقعا ادامه بازی سخت تر و گیج کننده تر شده است، به بهترین وجه می توان روی نیروهای خود مدیریت و کنترل را اعمال کرد، البته در لیست این مزایا موسیقی جالب و هماهنگ آن را هم فراموش نکنید.

نتیجه گیری:

همیشه برای وقت خود برنامه ریزی کنید، به خصوص هنگامی که می‌خواهید این بازی را شروع کنید، شاید گرافیک عالی آن، مدیریت آسان نیروها، و محیط هیجان انگیز و بدون تنش آن، ( که به درستی محیطی متفاوت را ایجاد کرده است)، به شما اجازه ندهد که به روال برنامه ریزیتان توجه کنید و دست از بازی بکشید؛ پس به فرهنگ بازی و فضای مجازی متعهد باشید و زیاد خود را به آن وابسته نکنید. دیدگاه ها و تجربیات خود را از این بازی در بخش نظرات همین مطلب در گویا آی تی بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *