آموزش کاهش نور نمایشگر آیفون ( کمتر از مینیمم پیشفرض آن )

آموزش کاهش نور نمایشگر آیفون ( کمتر از مینیمم پیشفرض آن )
  • 1395/12/18
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر شما هم به کار کردن با گوشی خود در شب ها خو کرده اید مطمئنا صبح ها با چشمانی خسته و قرمز از خواب بیدار می شوید! البته اگر شب قبل خوابی در کار بوده باشد. اما این مشکل یک دلیل اساسی دارد و آن هم میزان فضای شفاف و روشن صفحه گوشی شما است. حتی اگر نور را به حداقل ممکن هم برسانید گاهی شفافیت صفحه نمایش گوشی آزار دهنده است. اما اگر کمی تنظیمات را دست کاری کنید می توانید این میزان را تا حد دلخواهی کاهش دهید و از پیشفرض آن را کمتر کنید. با گویا آی تی همراه باشید تا این ترفند را یاد بگیرید.

ابتدا به بخش Settings یا تنظیمات آیفون خود بروید.

در تنظیمات به دنبال مسیر General>Accessibility>Zoom  باشید و به بخش زوم برسید.

در بخش زوم باید آن را فعال یا Enable کنید.

در ادامه بخش Zoom Region را برای Full Screen Zoom ست کنید.

حالا می توانید گزینه Zoom Filter را مشاهده و لمس کنید.

برای این ویژگی حالت Low Light را انتخاب کنید.

با انجام کارهای بالا فیلتری برای تنظیم میزان نور ایجاد می شود. علاوه بر این می توانید با کمک قابلیت Control Center این میزان نور را کم و زیاد کنید.

کاهش نور آیفون

نکته جالب در باره این قابلیت این است که شما می توانید این ویژگی را با یک میانبر در اختیار داشته باشید. به این صورت هر وقت که نیاز داشتید که حالت نور نمایشگر را به حداقل برسانید، از میانبری که ایجاد کرده اید استفاده کنید و نیازی نباشد که بخش تنظیمات و مسیر یاد شده در بالا را دائما طی کنید.

هنگامی که می خواهید به تنظیمات دسترسی داشته باشید، دکمه هوم را سه بار لمس کنید. بعد از آن Settings را انتخاب کنید و به مسیر General>Accessibility>Accessibility Shortcut بروید و زوم را انتخاب کنید. حالا می توانید شورت کات خود را ایجاد کنید و از آن استفاده کنید.

بدین صورت می توانید تا حد ممکن نور را کم کنید تا چشم تان احساس ناراحتی نکند. گفتنی است که می توانید این ویژگی را هر وقت که بخواهید به حالت اولیه باز گردانید. دیدگاه ها و تجربیات ارزشمند خود را در این راستا با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نیز نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *