گوشی میان‌رده وایو Phone A معرفی شد؛ رقابت در بازار ژاپن، داغ‌تر خواهد شد!

گوشی میان‌رده وایو Phone A معرفی شد؛ رقابت در بازار ژاپن، داغ‌تر خواهد شد!
  • 1396/1/6
  • مقدم
  • 0

شرکت وایو یکی از سازندگانی است که تصمیم گرفت بر روی یک محصول مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل سرمایه‌گذاری نماید و به همین جهت، محصولی را به نام Phone Biz به صورت رسمی معرفی کرد. با توجه به اینکه امید چندانی به موفقیت مجدد سیستم‌عامل ویندوز موبایل وجود ندارد و حتی شرکت مایکروسافت، خود از موفقیت این سیستم‌عامل ناامید شده است؛ شرکت وایو تصمیم گرفت تا گوشی‌هوشمند جدیدی را با سیستم‌عامل محبوب و پرطرفدار اندروید با نام وایو Phone A معرفی نماید. سیستم‌عاملی که کاربران ژاپنی را مجاب خواهد کرد تا محصول جدید وایو را برای خریداری حتماً مدنظر داشته باشند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

البته پیش از پرداختن به مشخصات‌فنی Phone A باید اشاره کرد که موفقیت یک شرکت با عرضه یک گوشی‌ میان‌رده با مشخصات سخت‌افزاری قدیمی (همانند کاری که شرکت سونی تصمیم به انجام آن‌ با عرضه اکسپریا XA1، اکسپریا XA1 اولترا و اکسپریا L1 گرفته است) در بازار به اشباع رسیده محصولات اندرویدی، تضمین نخواهد شد. با این‌حال، شرکت وایو تصمیم گرفته است تا علی‌رغم مشخصات سخت‌افزار نسبتاً قدیمی گوشی‌هوشمندش، این مدل را با برچسب قیمتی مناسبی ارائه دهد؛ شاید بدین وسیله بتواند بخشی از فروش گوشی‌های میان‌رده را در بازار ژاپن به محصولات خود اختصاص دهد.

گوشی وایو Phone A از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی LCD فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۱۷ کوالکام به همراه سه گیگابایت حافظه رم برای این مدل در نظر گرفته شده است. ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی با اینکه شاید چندان بالا نباشد، برای گوشی میان‌رده جدید Vaio در نظر گرفته شده است و می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را در صورت تمایل با استفاده از یک کارت حافظه میکرو SD تا ۶۴ گیگابایت افزایش دهید.

وایو Phone A

یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی در بدنه پشتی گوشی جای گرفته است و علاوه‌براین، یک بلندگو نیز گوشی میان‌رده جدید وایو Phone A را همراهی می‌کند. باتریی ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت، GPS، درگاه میکرو یواس‌بی برای انتقال اطلاعات با استفاده از کابل یا شارژ گوشی، پشتیبانی از ۴G LTE، بلوتوث و وای‌فای، دیگر مشخصات‌فنی اعلام شده برای گوشی جدید وایو را تشکیل می‌دهد.

قیمت گوشی جدید وایو Phone A در حال‌حاضر، مشخص نشده است اما انتظار می‌رود که این گوشی با قیمتی بسیار نزدیک به مدل ویندوزی خود یعنی Phone Biz عرضه شود. برای اطلاع، باید اشاره کرد که گوشی Phone Biz با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل مایکروسافت در ابتدا با قیمت ۴۵۰ دلار به بازار عرضه شده بود اما مدتی بعد قیمت آن با همه‌ی تخفیف‌هایی که برای فروش Phone Biz در نظر گرفته شده بود، به ۲۹۰ دلار کاهش یافت. به همین جهت، باید منتظر عرضه Phone A با قیمتی نزدیک به ۲۵۰ دلار باشیم.

نسخه اندرویدی گوشی Phone A در ۳۰ مارس پیش‌فروش خواهد شد و عرضه رسمی در ۷ آوریل در ژاپن آغاز می‌شود. ممکن است در آینده، شرکت وایو محصولات دیگری را با سیستم‌عامل اندروید ارائه دهد و به همین جهت، بعید می‌دانیم که شرکت وایو در آینده تمایلی به بازگشت به سیستم‌عامل ویندوز فون داشته باشد. با توجه به اینکه تمرکز شرکت Vaio در زمینه گوشی‌های هوشمند بر روی بازار ژاپن معطوف شده است، به‌نظر می‌رسد که وایو به رقیب اصلی شرکت سونی در بازار ژاپن تبدیل خواهد شد. البته در حال‌حاضر، این سازنده محصول قابل رقابتی را ارائه نکرده است اما در آینده در صورت عرضه یک گوشی‌هوشمند پرچم‌دار، شرکت سونی به چالش کشیده خواهد شد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *