چگونه می‌توانیم آپدیت Windows 10 Creators را دریافت کنیم؟

چگونه می‌توانیم آپدیت Windows 10 Creators را دریافت کنیم؟
  • 1396/1/20
  • زهرا معبودی
  • 0

مایکروسافت از روز ۱۱ آوریل انتشار آپدیت سازندگان (Creators Update) ویندوز ۱۰ را شروع کرده است، اما چند ماه طول می‌کشد تا همه بتوانند آن را دریافت کنند. اگر نمی‌خواهید صبر کنید، همین حالا می‌توانید آپدیت مذکور را از خود مایکروسافت دریافت نمایید.

Windows 10  Creators

استفاده از Update Assistant مایکروسافت

مایکروسافت ابزار Update Assistant را به عنوان بخشی از انتشار آپدیت سازندگان ارائه کرده است. شما می‌توانید این ابزار را دانلود کرده و حتی اگر این آپدیت هنوز برای دستگاه شما منتشر نشده باشد، آن را به صورت دستی دریافت نمایید. علاوه بر این به کمک این ابزار می‌توانید آپدیت سازندگان را یک هفته زودتر یعنی در تاریخ ۵ آوریل دانلود کنید. در وبلاگ مایکروسافت گفته شده که این ابزار برای آن دسته از کاربران حرفه‌ای است که از گواهی رسمی یا نسخه‌ی Genuine ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند.

برای شروع کار ابزار Update Assistant را از وبسایت مایکروسافت دانلود و اجرا کنید. با این کار به شما گفته می‌شود که کامپیوترتان به آخرین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ مجهز نیست.

اگر با شماره‌های بیلد ویندوز ۱۰ آشنا نباشید این پیغام کمی ناواضح است. اگر از آپدیت سالیانه (Anniversary Update) ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، پیغام به شما می‌گوید که نسخه‌ی فعلی‌تان ۱۴۳۹۳ است. این ابزار به شما پیشنهاد می‌کند تا از نسخه‌ی ۱۵۰۶۳ استفاده کنید که در واقع همان نسخه‌ی پایدار آپدیت سازندگان می‌باشد.

Windows 10  Creators

بر روی دکمه‌ی Update Now کلیک کنید تا برنامه دانلود و نصب آپدیت سازندگان را آغاز کند. در حین این فرآیند اگر بخواهید می‌توانید به کارهای معمولی خود بپردازید و حتی این پنجره را کمینه کنید. با این کار برنامه در ناحیه‌ی اعلان‌ها باقی می‌ماند اما به دانلود خود ادامه می‌دهد.

Windows 10  Creators

اگر این کار را انجام دهید، در واقع دارید این آپدیت را قبل از این که مایکروسافت آن را برای دستگاه شما حاضر کند دریافت می‌کنید، پس ممکن است با مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری مختلفی مواجه شوید. اگر بعد از نصب آپدیت مشکلی وجود دارد، می‌توانید سیستم را به آپدیت سالیانه برگردانید و تا ارائه‌ی رسمی این آپدیت صبر کنید. مایکروسافت به تدریج آپدیت‌ها را در عرض چند ماه منتشر می‌کند تا شرکت بتواند مشکلات را پیدا و برطرف کند.

دریافت آپدیت‌های جدید با Insider Previews

Windows 10  Creators

اگر از یکی از بیلدهای Insider Previews ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، اکنون زمان آن است تا آن را کنار بگذارید. اگر هنوز در «حلقه‌ی سریع» (Fast Ring) هستید، مایکروسافت به زودی شما را به سمت نسخه‌های ناپایدار آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ روانه می‌کند. بنابراین برای استفاده از نسخه‌ی پایدار آپدیت سازندگان، بهتر است به سمت «حلقه‌ی کند» (Slow Ring) و «پیش‌نمایش انتشار» (Release Preview) بروید و حتی فعلاً بیلدهای Insider Preview را ترک کنید. برای تعیین تنظیمات مربوط به Insider Preview در آپدیت سازندگان به مسیر Settings > Update & Security > Windows Insider Program بروید.

با این حال اگر می‌خواهید دفعه‌ی بعد آپدیت‌ها را زودتر بگیرید، برای آزمایش پیش از انتشار این ویژگی‌ها می‌توانید Insider Previews را فعال کنید. بخش Release Preview به طور خاص فوق العاده بهتر است، چون از حلقه‌های سریع و کند پایدارتر می‌باشد و در عین حال بدون نیاز به انتظار آپدیت‌های جدید را به دست شما می‌رساند.

با این مقاله توانستید بروزرسانی Windows 10  Creators  را دریافت و آن را اعمال کنید. اگر در بین دوستان خود کسی را می شناسید که از این ویندوز استفاده می کند می توانید مطالب مربوط به ویندوز ۱۰ را در گویا آی تی روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید و مقالات ارزشمند را به دست آن ها برسانید. همچنین می توانید در انتهای این مقاله نظر ارزشمند خود را برای ما بنویسید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *