آشنایی بیشتر با بهترین گوشی‌های اندرویدی نوکیا در سال ۲۰۱۷

آشنایی بیشتر با بهترین گوشی‌های اندرویدی نوکیا در سال ۲۰۱۷
  • 1396/1/21
  • مقدم
  • 0

تجارت موبایل شرکت نوکیا که هم‌اکنون در اختیار شرکت تازه متولد شده HMD Global است، تصمیم گرفته تا این‌بار در بازار گوشی‌های هوشمند با جدیت بیشتری حضور داشته باشد و به همین منظور، نوکیا از سه گوشی اندرویدی نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ در نیمه اول سال ۲۰۱۷ رونمایی کرده است. علاوه‌براین، انتظار داریم که این سازنده فنلاندی برای نیمه دوم سال جاری میلادی، دو گوشی اندرویدی میان‌رده نوکیا ۷، نوکیا ۸ و گوشی پرچم‌‌دار نوکیا ۹ را ارائه دهد.

با اینکه تمامی گوشی‌های هوشمند نوکیا در زمینه سخت‌افزار به کار گرفته شده در آن‌ها با یک‌دیگر تفاوت‌هایی دارند و هم‌چنین، قیمت برخی مدل‌ها بیشتر است؛ باید اشاره کرد که این مدل‌ها همگی با سیستم‌عامل اندروید نوقا ارائه می‌شوند و شرکت نوکیا وعده داده است که محصولات خود را برای دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه سیستم‌عامل اندروید، آپدیت خواهد نمود. در ادامه با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید تا با مشخصات‎فنی و قیمت گوشی‌های اندرویدی نوکیا و هم‌چنین، محصولاتی که این شرکت در آینده به بازار عرضه خواهد کرد؛ بیشتر آشنا شویم.

نوکیا ۳

به عنوان یک گوشی ارزان‌قیمت ۱۵۰ دلاری، نمی‌توان نوکیا ۳ را یک محصول کاملاً ضعیف و بدون ارزش خرید عنوان نمود. با این‌حال در بازه قیمتی مذکور، گزینه‌های بهتری نیز وجو دارد که توسط سازندگان چینی ارائه داده شده است و حتی شرکت آلکاتل، محصول ۱۰۰ دلاری را نیز ارائه داده است که با نوکیا ۳ رقابت می‌کند.

فریم فلزی و طراحی نزدیک به گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر شرکت سونی، از عواملی است که نوکیا ۳ را به یک گوشی مناسب در این بازه‌قیمتی مبدل می‌سازد؛ هرچند همان‌طور که گفته شد، نوکیا ۳ رقابت بسیار دشواری را در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی دیگر که توسط هوآوی، شیائومی و میزو به بازار عرضه می‌شوند، در پیش دارد. البته، تنها شرکت هوآوی است که گوشی‌های هوشمند اندرویدی خود را به صورت گسترده عرضه می‌کند و بیشتر تمرکز دو شرکت دیگر بر روی بازار چین مطعوف شده است.

مشخصات‌فنی نوکیا ۳
سیستم‌عامل: اندروید نوقا ۷٫۰
تراشه: MTK 6737 مدیاتک با چهار هسته پردازشی ۱٫۳ گیگاهرتزی
رم: دو گیگابایت
نمایشگر: ۵ اینچی IPS LCD (اچ‌دی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۹)
دوربین: ۸ مگاپیکسلی / ۸ مگاپیکسلی (دوربین سلفی)
باتری: ۲۶۵۰ میلی‌آمپر ساعت
حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت (قابل افزایش با استفاده از یک کارت میکرو SD)

 

نوکیا ۵

یکی‌دیگر از گوشی‌های هوشمند اندرویدی نوکیا که توسط این شرکت در نمایشگاه MWC 2017 از آن رونمایی شده است. این مدل در واقع‌، نسخه ضعیف‌تر شده نوکیا ۶ به شمار می‌رود که از مشخصات‌فنی بسیار نزدیک به نوکیا ۶ استفاده می‌کند اما اندازه صفحه‌نمایش، در حدود ۰٫۳ اینچ در نوکیا ۵ در مقایسه با قدرت‌مندترین گوشی اندرویدی موجود شرکت نوکیا کاهش یافته است و هم‌چنین، شرکت نوکیا از یک نمایشگر با رزولوشن HD به جای Full HD استفاده کرده است. به همین جهت، نوکیا ۵ را نمی‌توان یک گوشی میان‌رده کاملاً مناسب ارزیابی نمود و در مواردی، می‌توانست از مشخصات سخت‌افزاری بهتری استفاده نماید.

مشخصات‌فنی نوکیا ۵
سیستم‌عامل: اندروید نوقا ۷٫۰
تراشه: اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام
رم: دو گیگابایت
نمایشگر: ۵٫۲ اینچی IPS LCD (اچ‌دی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۹)
دوربین: ۱۳ مگاپیکسلی / ۸ مگاپیکسلی (دوربین سلفی)
باتری: ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت (قابل افزایش با استفاده از یک کارت میکرو SD)

 

نوکیا ۶

این مدل را می‌توان به عنوان بهترین گوشی‌ اندرویدی که شرکت نوکیا به تازگی از آن رونمایی کرده است، به شمار آورد. با اینکه عملکرد نوکیا ۶ در زمینه عکاسی، خارق‌العاده است اما مشخصات سخت‌افزاری آن چندان جلب‌توجه نمی‌کند. نوکیا این مدل را با قیمت ۲۵۰ دلار به بازار عرضه نموده است و با توجه به برچسب قیمتی نوکیا ۶، شرکت سازنده می‌توانست به جای تراشه ضعیف اسنپدراگون ۴۳۰، این مدل را با یک چیپ‌ست قدرت‌مندتر از سری ۶۰۰ اسنپدراگون عرضه نماید. اگر پردازنده ضعیف آن‌را در نظر نگیریم، نوکیا ۶ یکی از بهترین انتخاب‌هایی خواهد بود که می‌توانید در این بازه قیمتی داشته باشید؛ به خصوص آنکه اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده با عملکردی بسیار خوب در زمینه عکاسی باشید.

مشخصات‌فنی نوکیا ۶
سیستم‌عامل: اندروید نوقا ۷٫۰
تراشه: اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام
رم: سه گیگابایت
نمایشگر: ۵٫۵ اینچی IPS LCD (فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۹)
دوربین: ۱۶ مگاپیکسلی / ۸ مگاپیکسلی (دوربین سلفی)
باتری: ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت (قابل افزایش با استفاده از یک کارت میکرو SD)

 

نوکیا ۷ و نوکیا ۸

اگر شایعات گذشته را پیرامون گوشی‌های اندرویدی نوکیا که در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهند شد، دنبال کرده باشید؛ احتمالاً می‌دانید که شرکت نوکیا در حال توسعه دو گوشی‌هوشمند اندرویدی با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام است. این دو مدل به نام‌های نوکیا ۷ و نوکیا ۸ شناخته می‌شوند و اطلاعات فاش‌شده پیرامون آن‌ها حاکی از این موضوع است که مدل ارزان‌قیمت‌تر یعنی نوکیا ۷ به نمایشگر Full HD و مدل بزرگ‌تر یعنی نوکیا ۸ به نمایشگر ۵٫۷ اینچی Quad HD مجهز خواهد بود.

در واقع هدف نوکیا از عرضه نوکیا ۸ با یک نمایشگر Quad HD، مناسب‎ نگه‌داشتن تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش است؛ زیرا نوکیا ۸ در مقایسه با نوکیا ۷ از یک نمایشگر بزرگ‌تر استفاده می‌کند و با اینکه چندان در شایعات به آن پرداخته نشده است، احتمال دارد نوکیا ۷ به نمایشگری ۵٫۲ اینچی همانند نوکیا ۵ مجهز باشد.

نوکیا ۷ و نوکیا ۸ بنابر شایعات با دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با لنزهای کارل زایس عرضه خواهد شد و ممکن است نوکیا در سه ماهه سوم یا سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، آن‌ها را به بازار عرضه نماید. قیمت مدل پایه نوکیا ۸ نزدیک به ۵۷۹ دلار است و برای مدل رده‌بالای آن، برچسب قیمتی ۶۵۲ دلاری در نظر گرفته شده است.

مشخصات‌فنی نوکیا ۷ و نوکیا ۸
سیستم‌عامل: اندروید نوقا ۷٫۰
تراشه: اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام
رم: سه و چهار گیگابایت
نمایشگر: ۵٫۲ اینچی IPS LCD (فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۹) و ۵٫۷ اینچی IPS LCD (Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل)
دوربین: ۲۳ مگاپیکسلی / ۸ مگاپیکسلی (دوربین سلفی)
باتری:
حافظه داخلی: ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت (قابل افزایش با استفاده از یک کارت میکرو SD)

 

نوکیا ۹

گوشی پرچم‌دار نوکیا که این سازنده فنلاندی از آن در اواخر سال ۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، نوکیا  ۹ به نمایشگر ۵٫۵ اینچی OLED با رزولوشن Quad HD (1440 در ۲۵۶۰ پیکسل) مجهز شده است و البته طراحی آن، هیچ شباهتی به گلکسی اس ۸ یا ال‌جی جی ۶ به دلیل استفاده از یک نمایشگر با نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ ندارد. اطلاعات منتشر شده، حاکی از این موضوع است که نوکیا ۹ به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز خواهد بود و مدل رده‌بالای آن با شش گیگابایت رم عرضه می‌شود.

فناوری صوتی OZO Audio و سنسور تشخیص عنبیه چشم به همراه سنسور تشخیص اثرانگشت، از جمله دیگر مواردی است که تا بدین لحظه پیرامون نوکیا ۹ می‌دانیم. گمان می‌رود که این گوشی به یک دوربین دوتایی با لنزهایی کارل زایس مجهز باشد و هم‌چنین، یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

مشخصات‌فنی نوکیا ۹

سیستم‌عامل: اندروید نوقا ۷٫۰
تراشه: اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام
رم: چهار و شش گیگابایت
نمایشگر: ۵٫۵ اینچی OLED (Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۹)
دوربین: ۲۲ مگاپیکسلی / ۱۲ مگاپیکسلی (دوربین سلفی)
باتری:
حافظه داخلی: ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت (قابل افزایش با استفاده از یک کارت میکرو SD)

 

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *