آموزش روت کردن OnePlus 3 یا ۳T و نصب TWRP Recovery

آموزش روت کردن OnePlus 3 یا ۳T و نصب TWRP Recovery
  • 1396/1/26
  • زهرا معبودی
  • 0

تلفن‌های هوشمند OnePlus 3 و ۳T دو تا از تغییر پذیرترین دستگاه‌های سال ۲۰۱۶ بودند. علاوه بر این قیمت این تلفن‌ها هم بسیار معقولانه تعیین شده بود. از موارد دیگری که باعث محبوبیت بی‌نظیر این موبایل‌ها شد می‌توانیم به بوت لودر قابل آنلاک شدن، انتشار مرتب منبع هسته و روت پذیری بسیار ساده‌ی آن‌ها اشاره کنیم.

روت کردن دستگاه‌های اندرویدی دروازه‌ای از امکانات شخصی سازی، اپلیکیشن‌های جدید و تغییرات در نرم‌افزار را به روی شما باز می‌کند و تجربه‌ی کاربری‌تان را ارتقا می‌بخشد. OnePlus 3 و ۳T جامعه‌ی توسعه‌ی تقریباً بزرگی دارند، بنابراین انتخاب روش‌های مختلف روت در این دستگاه نسبت به اکثر تلفن‌های دیگر برتری دارد. پس اگر آماده‌اید تا نگاهی به روش‌ها و ترفندهای موجود برای روت کردن این دستگاه بیاندازید، با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا چند مورد از بهترین‌های آن را با هم بررسی کنیم.

نیازمندی‌ها:

 

  • موبایل OnePlus 3 یا OnePlus 3T
  • ویندوز، مک یا لینوکس
  • نصب ADB و Fastboot
  • کابل داده‌ی USB
  • فعال سازی Developer options

مرحله ۱ – فعال سازی Unlocking OEM و ریبوت کردن به حالت بوت لودر

قبل از این بتوانیم تغییرات مورد نظر خود را در OnePlus 3 یا OnePlus 3T انجام دهیم، باید بوت لودر دستگاه را آنلاک کنید، در غیر این صورت با خطا مواجه خواهید شد. قبل از انجام این کار باید گزینه‌ی خاصی که در فهرست Settings دستگاه قرار دارد را فعال کنید.

پس از انتهای بخش تنظیمات به فهرست Developer options بروید و گزینه‌ی OEM unlocking را فعال نمایید. سپس دستگاه را به حالت Bootloader Mode ببرید.

برای انجام این کار ابتدا دستگاه را به طور کامل خاموش کنید. زمانی که موبایل خاموش شد، دکمه‌های پاور و افزایش صدا را به مدت ده ثانیه نگه دارید تا فهرست بوت لودر ظاهر شود. سپس دکمه‌ها را رها کنید.

مرحله ۲ – آنلاک کردن بوت لودر

زمانی که دستگاه در حالت بوت لودر قرار گرفت، آن را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید، سپس از روی کامپیوتر یک پنجره‌ی Command Prompt یا Terminal باز نمایید. حالا باید مسیر فعلی خط فرمان را به پوشه‌ی platform-tools که در داخل محل نصب ADB و Fastboot قرار دارد تغییر دهید. برای انجام این کار می‌توانید از دستور cd <folder location> استفاده کنید که در این جا folder location آدرس همان پوشه است.

این پوشه در ویندوز معمولاً در مسیر C:Program Files (x86)Androidandroid-sdkplatform-tools وجود دارد. در مک و لینوکس بستگی دارد که کاربر در هنگام نصب برنامه پوشه‌ی ADB را کجا استخراج کرده باشند. اگر به خاطر ندارید، در سیستم به دنبال پوشه‌ی platform-tools بگردید.

حالا که در مسیر درست قرار گرفتید، دستور زیر را تایپ کنید:

fastboot flashing unlock

 روت کردن OnePlus 3 یا 3T

بعد از این که دستور مذکور را تایپ کردید اینتر بزنید. حالا باید یک پیغام تایید بر روی موبایل خود ببینید. برای انتخاب گزینه‌ی Yes از دکمه‌های افزایش و کاهش صدا استفاده کنید، سپس برای تایید دکمه‌ی پاور را فشار دهید. این دستور بوت لودر دستگاه شما را آنلاک و همه‌ی اطلاعاتتان را پاک می‌کند. با آنلاک کردن بوت لودر، اکنون می‌توانید ایمیج مورد نظر خود را روی گوشی فلش کنید.

مرحله ۳ – فلش کردن TWRP

حالا باید TWRP را به پارتیشن ریکاوری دستگاه فلش کنیم. با این کار منوی پیشفرض ریکاوری اندروید با منویی که تقریباً امکان انجام هر کاری را برای ما میسر می‌کند جایگزین می‌شود. پس آخرین نسخه‌ی TWRP را با استفاده از یکی از لینک‌های زیر دانلود کنید:

بعد از دانلود ایمیج مناسب برای دستگاه، دستور زیر را در Command Prompt یا Terminal تایپ کنید، سپس یک نویسه‌ی فاصله به انتهای آن اضافه نمایید، اما اینتر نزنید.

fastboot flash recovery

اکنون پوشه‌ای که TWRP در آن قرار دارد را باز کنید، سپس فایل IMG را بگیرید و درون محیط خط فرمان بکشید؛ با این کار نام فایل و آدرس کامل آن در خط فرمان شما قرار می‌گیرد. حالا اینتر بزنید و منتشر فلش شدن کامل دستگاه بمانید.

 روت کردن OnePlus 3 یا 3T

مرحله ۴ – ریبوت به TWRP و انجام عملیات روت

این مرحله احتمالاً مهم‌ترین مرحله است، پس آن را با دقت انجام دهید. برای این که دستگاه را درست روت کنید، حتماً بعد از این که TWRP با موفقیت فلش شد، به محیط TWRP ریبوت کرده و آخرین نسخه‌ی SuperSU ZIP را هم فلش نمایید.

برای انجام این کار ابتدا SuperSU را از لینک زیر دانلود کرده و آن را در کامپیوتر ذخیره کنید:

بعد از این که وارد TWRP شدید، برای تایید مجوز انجام ویرایشات باید فلش موجود در صفحه را سوایپ کنید.

 روت کردن OnePlus 3 یا 3T

از منوی اصلی TWRP گزینه‌ی Advanced را انتخاب کنید، سپس از صفحه‌ی بعدی ADB Sideload را لمس نمایید. زمانی که این کار را انجام دادید، اسلایدر پایین صفحه را سوایپ کنید تا فرآیند slideloading آغاز شود.

 روت کردن OnePlus 3 یا 3T

 روت کردن OnePlus 3 یا 3T

در پنجره‌ی Command Prompt یا Terminal کامپیوتر دستور زیر را تایپ کرده، دوباره یک نویسه‌ی فاصله به انتهای آن بیافزایید اما اینتر نزنید.

adb sideload

سپس فایل SuperSU ZIP را از پوشه‌ی دانلودهای خود بکشید و درون این پنجره رها کنید. با این کار مسیر کامل فایل SuperSU ZIP در خط فرمان قرار می‌گیرد. اکنون می‌توانید اینتر بزنید.

 روت کردن OnePlus 3 یا 3T

همان طور که بر روی گوشی خود می‌بینید، دستگاه شروع به فلش کردن SuperSU ZIP می‌کند. زمانی که این کار تمام شد، برای خاتمه بخشیدن به آن گزینه‌ی Reboot System را انتخاب کنید. با این کار احتمالاً موبایل‌تان چند بار ریبوت می‌شود، و بوت شدن سیستم بعد از عملیات روت هم کمی طول می‌کشد که طبیعی است.

مرحله ۵ – انجام تنظیمات اولیه و تایید روت

زمانی که فرآیند ریبوت با موفقیت کامل شد، دستگاه را بالا بیاورید و تنظیمات آن را انجام دهید. اکنون می‌بینید که SuperSU هم در کنار همه‌ی اپلیکیشن‌های پیشفرض دستگاه قرار گرفته است. اگر آن را باز کنید و برنامه به شما نگوید SU binary not installed، دستگاه با موفقیت روت شده است.

 روت کردن OnePlus 3 یا 3T

 روت کردن OnePlus 3 یا 3T

 

تبریک می‌گوییم. حالا می‌توانید از امکانات و توئیک‌های متنوعی که فقط برای دستگاه‌های روت شده در دسترس بود استفاده کنید. این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید و در صورت تمایل تجربیات حین روت کردن را با گویا آی تی در میان بگذارید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *