ممکن است یک آیپد Air 2 در هنگام تعمیر نسل چهارم تبلت‌های آیپد دریافت کنید!

ممکن است یک آیپد Air 2 در هنگام تعمیر نسل چهارم تبلت‌های آیپد دریافت کنید!
  • 1396/1/31
  • مقدم
  • 0

اگر یک مدل از نسل چهارم تبلت‌های آیپد را انتخاب نموده‌اید و برای سرویس یا تعمیر آن‎را به فروشگاه‌های اپل بدهید، ممکن است به جای تبلت قبلی خودتان، یک تبلت آیپد Air 2 بگیرد. آن‌طور که ادعا می‌شود، علت این موضوع به دلیل توقف تولید تبلت‌های نسل چهارمی آیپد باز می‌گردد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

وب‌سایت ۹to5Mac گزارش می‌دهد که شرکت اپل در واقع، تعدادی از مدل‌های نسل چهارم تبلت آیپد را با تبلت آیپد Air 2 جایگزین می‌کند و آن‌طور که عنوان شده است، به‌نظر می‎رسد که شرکت اپل در حال‌حاضر، موجودی تبلت‌های نسل چهارم آیپد بسیار کم است زیرا این محصول توقف تولیده شده. در یک یادداشت که توسط این وب‌سایت به‌دست آمده است، این جمله وجود دارد که صحت ادعای مذکور را تایید می‌کند: «از تاریخ ۳۰ مارس ممکن است مدل‌هایی از نسل چهارم تبلت‌های آیپد که نیاز به تعمیر دارند، با آیپد ایر ۲ جایگزین شود.»

با توجه به اینکه در یادداشت به‌دست‌ آمده به ۳۰ مارس به عنوان زمان جایگزینی نمونه‌های خراب تبلت آیپد (نسل چهارم) با تبلت جدیدتر آیپد ایر ۲ اشاره می‌شود، ممکن است برخی از مشتریان تا به‌حال به جای دریافت تبلت قدیمی‌تر خود، از طرف شرکت اپل یک تبلت iPad Air 2 گرفته باشند.

علاوه‌بر اینکه به جای تبلت قدیمی‌تر نسل چهارمی آیپد، یک تبلت جدید دریافت خواهید کرد؛ تبلت آیپد ایر ۲ را که دریافت می‌کنید، ممکن است حافظه داخلی بیشتری در مقایسه با تبلت قدیمی‌تر خودتان داشته باشد. برای اطلاع، نسل دوم تبلت‌های آیپد ایر شرکت اپل در دو مدل با ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه شده است و کاربران در هنگام خرید تبلت آیپد (نسل چهارم) تنها می‌توانستند تا بین دو نسخه آن با ۱۶ و ۶۴ گیگابایت حافظه انتخاب نمایند. به همین جهت، هنگامی‌که تبلت نسل چهارمی آیپد خود را برای سرویس و تعمیر به شرکت اپل بسپارید، یک تبلت آیپد ایر ۲ دریافت خواهید کرد که حافظه داخلی آن، دو برابر حافظه‌داخلی تبلت قدیمی شما است.

لازم به‌ذکر است که این تغییرات، شامل فروشگاه‌های رسمی شرکت اپل یا مراکز خدمات‌دهی مجاز می‌شود. برای اطلاع، تبلت آیپد (نسل چهارم) در سال ۲۰۱۲ عرضه شده است و میانگین قیمت آن در خرده‌فروشی‌ها نزدیک به ۳۷۰ دلار است. با این‌حال، تبلت آیپد ایر ۲، دو سال بعد در ماه اکتبر ۲۰۱۴ عرضه شده و قیمت پایه آن نیز در حدود ۳۹۹ دلار است.

هر دو تبلت از یک نمایشگر ۹٫۷ اینچی استفاده می‌کند و به دلیل استفاده از یک صفحه‌نمایش رتینا با چگالی پیکسلی ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶، تراکم پیکسلی نمایشگر به ۲۶۴ ppi می‌رسد. با اینکه تراکم پیکسلی مذکور کم‌تر از مقداری است که چشم انسان نتواند پیکسل‌ها را تشخیص دهد اما به دلیل چینش خاص پیکسل‌ها، تقریباً امکان مشاهده پیکسل‌ها در این دو تبلت غیرممکن خواهد بود.

تبلت آیپد ایر ۲ به یک باتری ۸۶۲۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و آیپد (نسل چهارم) نیز از یک باتری ۱۱۵۶۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. با این‌حال، ماندگاری شارژ باتری در هر دو مدل به دلیل تراشه بهینه‌تر تبلت آیپد ایر ۲، مشابه است و اختلاف چندانی بین آن‌ها وجود ندارد.

آیپد ایر ۲ از یک چیپ‌ست A8X شرکت اپل با پردازنده سه هسته‌ای استفاده می‌کند که فرکانس هسته‌های آن بر روی ۱٫۵ گیگاهرتز تنظیم شده است و در طرف مقابل، آیپد (نسل جهارم) با چیپ‌ست A6X همراه شده که از یک پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی، استفاده می‌کند. هم‌چنین، ضخامت آیپد ایر ۲ نسبت به آیپد (نسل چهارم) کم‌تر بوده و این تبلت، ۲۱۵ گرم از تبلت قدیمی نسل چهارم آیپد سبک‌تر است.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *