گوشی شیائومی می ۶ پلاس با نمایشگر بزرگ‌تر و پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ به‌زودی عرضه می‌شود

گوشی شیائومی می ۶ پلاس با نمایشگر بزرگ‌تر و پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ به‌زودی عرضه می‌شود
  • 1396/1/31
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که به تازگی اعلام شد، شرکت شیائومی از گوشی پرچم‌دار جدید خود با نام Mi 6 رونمایی کرده است و مقایسه مشخصات‌فنی آن با گوشی‌های پرچم‌دار دیگر بازار از جمله ال‌جی جی ۶، گلکسی اس ۸ و هوآوی پی ۱۰ از برتری گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۶ به دلیل قیمت کم‌تر آن (قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی پرچم‌دار، تقریباً نصف قیمت گوشی‌های سازندگان دیگر است) حکایت دارد.

با این‌حال، برخی از کاربران به دنبال نسخه بزرگ‌تری از گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می ۶ هستند و اطلاعات منتشر شده، نشان می‌دهد که این مدل با نام شیائومی می ۶ پلاس تا دو ماه آینده عرضه خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

در شایعات گذشته، پیرامون عرضه شیائومی می ۶ پلاس به عنوان نسخه بزرگ‌تر گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می ۶ شنیده‌ایم و این مدل، هم‌چنین به تازگی در چین مجوز دریافت کرده است. براساس یک پیش‌بینی، شرکت شیائومی نسخه بزرگ‌تر گوشی پرچم‌دار جدید خود را تا دو ماه آینده به بازار عرضه می‌کند.

هنوز مشخص نیست که هدف شرکت شیائومی از تاخیر در عرضه شیائومی می ۶ پلاس چه بوده است اما شرکت‌ها معمولاً ترجیح می‌دهند تا مدل‌های مختلف از گوشی پرچم‌دار جدید خود را به طور هم‌زمان ارائه دهند؛ در رابطه با هوآوی پی ۱۰، نسخه بزرگ‌تری از آن با نام هوآوی پی ۱۰ پلاس عرضه شده است و شرکت سامسونگ به همراه گلکسی اس ۸، نسخه ۶٫۲ اینچی آن‌را با نام گلکسی اس ۸ پلاس به کاربران پیشنهاد می‌دهد که همانند مدل استاندارد از یک طراحی بدون حاشیه استفاده می‌کند.

مدل پلاس از فبلت شیائومی می ۶ پلاس (هرچند، سخت است که با توجه به عرضه گلکسی اس ۸ با نمایشگر ۵٫۸ اینچی و ال‌جی جی ۶ با نمایشگر ۵٫۷ اینچی به عنوان یک گوشی پرچم‌دار، آن‌را فبلت بدانیم!) با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. هرچند، کاربران می‌توانند در صورت تمایل، بین دو نسخه از آن با ۶۴ گیگابایت حافظه و ۱۲۸ گیگابایت حافظه انتخاب نمایند و کاربرانی که به دنبال پرداخت هزینه قابل‌توجهی نیستند؛ مدل ۶۴ گیگابایتی شیائومی می ۶ پلاس، انتخاب مناسبی برای آن‌ها خواهد بود زیرا پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن کم‌تر از ۵۰۰ دلار باشد.

شیائومی می ۶ پلاس در مقایسه با می ۶ از یک نمایشگر بزرگ‌تر استفاده می‌کند اما طراحی آن با مدل استاندارد گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی، تفاوتی ندارد. آن‌طور که پیداست احتمالاً شرکت شیائومی، می ۶ پلاس را با یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی Full HD ارائه دهد؛ هرچند در برخی از شایعات، به عرضه این مدل با نمایشگر Quad HD اشاره شده است اما اطلاعات دقیق به‌دست آمده از شیائومی می ۶ پلاس، از عرضه آن با یک نمایشگر با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خبر می‌دهد.

مانند مدل استاندارد، شیائومی می ۶ پلاس به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با یک پردازنده هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی مجهز خواهد بود و واحد گرافیکی آدرنو ۵۴۰ برای آن در نظر گرفته شده است. علاوه‌براین، شیائومی می ۶ پلاس از یک دوربین دوگانه استفاده می‌کند که دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX362 سونی برای آن در نظر گرفته شده است و یک شاتر ۸ مگاپیسکلی به عنوان دوربین سلفی در حاشیه بالای دستگاه جای گرفته.

سیستم‌عامل اندروید نوقا با پوسته MIUI 8 از جمله دیگر قابلیت‌هایی است که انتظار داریم، گوشی ۵٫۷ اینچی شیائومی می ۶ پلاس به آن مجهز شده باشد. ظرفیت باتری برخلاف باتری ۳۳۵۰ میلی‌آمپری در نظر گرفته شده برای مدل استاندارد، ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود که با توجه به عدم افزایش رزولوشن نمایشگر و مشخصات‌ سخت‌افزاری مشابه، ماندگاری بیشتری را این فبلت به ارمغان می‌آورد.

سنسور تشخیص اثرانگشت به احتمال زیاد در حاشیه پایین دستگاه جای گرفته است و دو دکمه لمسی خازنی نیز در کنار آن برای بازگشت و مشاهده برنامه‌های در حال اجرا در نظر گرفته شده است. شیائومی می ۶ پلاس همانند برادر کوچک‌تر خود، فاقد جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون است و قیمت در نظر گرفته شده برای این فبلت ۵٫۷ اینچی با مشخصات سخت‌افزاری از جمله ۱۲۸ گیگابایت حافظه، شش گیگابایت رم و بدنه سرامیکی (مطابق با شایعات پیشین پیرامون قیمت احتمالی شیائومی می ۶ و شیائومی می ۶ پلاس) بیشتر از ۵۳۰ دلار خواهد بود. مدل پایه نیز با قیمتی بیشتر از نسخه رده‌بالای شیائومی می ۶ با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه می‌شود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *