سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ S به‌طور رسمی معرفی شد؛ تلاش مایکروسافت برای ضربه‌فنی کروم‌بوک‌ها!

سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ S به‌طور رسمی معرفی شد؛ تلاش مایکروسافت برای ضربه‌فنی کروم‌بوک‌ها!
  • 1396/2/13
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که انتظار می‎رفت، شرکت مایکروسافت امروز از نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز با نام Windows 10 S رونمایی کرده است. در نگاه کلی، باید گفت که ویندوز ۱۰ S برای استفاده آموزشی و اهداف آموزشی، توسعه یافته است و قابلیت‌های آن به اجرای برنامه‌های موجود در فروشگاه ویندوز استور محدود می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با اسم‌رمز ویندوز ۱۰ Cloud توسعه یافته است و همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تنها می‌تواند برنامه‌هایی را اجرا نماید که بر روی فروشگاه ویندوز استور نصب شده است. مایکروسافت، این موضوع را به عنوان یک قابلیت امنیتی ضروری توصیف کرده است زیرا کاربر پیش از نصب یک برنامه، از امنیت برنامه اطمینان می‌داند و اطمینان می‌یابد که برنامه ایمن است زیرا مایکروسافت، برنامه‌های فروشگاه ویندوز استور را تایید می‌کند و انتشار یک برنامه در این فروشگاه با سخت‌گیری‌های ردموندی‌ها برای تایید امنیت آن، همراه است.

زمانی‌که کاربر برای نصب یک برنامه ۳۲ بیتی به صورت غیر مستقیم در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ S اقدام نماید، هشداری مبنی بر محدودبودن کاربران به برنامه‌های موجود در فروشگاه ویندوز استور نمایش داده است و در صورتی‌که کاربران هم‌چنان به نصب یک برنامه به روش غیر مستقیم از فروشگاه ویندوز استور اصرار نمایند، می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مجوز لازم برای ارتقای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ S دریافت نمایند و سیستم‌عامل رایانه‌ آن‌ها به ویندوز ۱۰ پرو ارتقا خواهد یافت.

راه‌اندازی و استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ S بسیار آسان است و تری میرسون، مسئول توسعه‌دهنده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به این موضوع به عنوان یک قابلیت ضروری برای ساده‌نمودن فرآیند آموزش اشاره دارد. هم‌چنین، اعلام شده است که عملکرد سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ S در هنگام استفاده (چه در ابتدای نصب آن و چه پس از مدتی) یکسان است و این سیستم‌عامل تجربه قابل‌قبولی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تری میرسون هم‌چنین اعلام کرده است که ویندوز ۱۰ S در تابستان امسال منتشر خواهد شد؛ زمانی‌که “دانشجویان و دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شوند”. هم‌چنین، شرکت‌های ایسر، ایسوس، دل، فوجیستو، HP، سامسونگ و توشیبا از جمله سازندگانی هستند که با مایکروسافت برای عرضه محصولات جدید با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ S همکاری خواهند داشت. قیمت این محصولات از ۱۸۹ دلار شروع می‌شود و به‌زودی، شاهد معرفی آن‌ها توسط شرکت سازنده خواهیم بود.

مایکروسافت، نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را به عنوان یک راه‌حل کامل برای رفع مشکلات آموزشی عنوان می‌کند و ویندوز ۱۰ S برای افرادی که به دنبال استفاده آموزشی باشند، این فرآیند را ساده‌تر خواهد نمود. به همین جهت، مسلم است که هدف مایکروسافت از توسعه نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، رقابت با سیستم‌عامل کروم بوده؛ هرچند، مطمئن نیستیم که محدود نگه‌داشتن کاربران به برنامه‌های نه‌چندان زیاد فروشگاه ویندوز استور بتواند مایکروسافت را در این رقابت یاری دهد. این در حالی است که شرکت گوگل، تجربه برنامه‌های اندرویدی را بر روی سیستم‌عامل کروم امکان‌پذیر نموده و تعداد برنامه‌های موجود در فروشگاه گوگل پلی استور به مراتب بیشتر از ویندوز استور است.

هنوز مشخص نیست که ویندوز ۱۰ S چگونه می‌تواند کاربران را برای استفاده‌ی آموزشی مجاب نماید؛ با این‌حال، مایکروسافت اعلام کرده است که برخی از مدارس برای استفاده آموزشی، آماده می‌شوند تا از محصولات جدید مجهز به ویندوز ۱۰ S به جای سیستم‌عامل کروم استفاده نمایند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *