چگونه یک Tweet را در Twitter ریپورت کنیم؟

چگونه یک  Tweet را در Twitter ریپورت کنیم؟
  • 1396/2/17
  • زهرا معبودی
  • 0

ریپورت کردن در شبکه های اجتماعی بیشتر بخاطر توجه بیشتر شبکه های اجتماعی به فعالیت برخی از کاربران است که این فعالیت ها به هر نوعی خارج از قوانین عرفی و جمعی است. عموما در شبکه های اجتماعی برای حذف یک کاربر، از ریپورت استفاده می شود. مثلا در فیس بوک برای حذف یک پیج می بایست، افراد زیادی فرد را گزارش یا ریپورت کنند و برای این کار خود هم دلیل مشترکی داشته باشند. در چنین حالتی فیس بوک بدون چون و چرا پیج مورد نظر را حذف می کند! این موضوع برای توییتر و البته سایر شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد.

چگونه یک  Tweet را در Twitter ریپورت کنیم؟

تصور کنید که در حال گشت زنی در میان توییت ها هستید. برای اینکه با یک توییت غیر اخلاقی یا خارج از بیس عرف و قانون برخورد کنید می توانید آن را ریپورت کنید. در این آموزش گویا آی تی این موضوع مهم را مد نظر قرار داده است. بنابراین با ما همراه باشید.

ابتدا به سراغ توییتی بروید که می خواهید آن را ریپورت کنید. البته دقت کنید که مثالی که ما استفاده می کنیم، محتوای ریپورت شدنی ندارد بلکه فقط می خواهیم آموزش خود را با آن کامل کنیم! به ریز جزییات توجه نداشته باشید و آموزش و روش ریپورت کردن را یاد بگیرید.

 inoffensive

با باز شدن صفحه و توییتی که می خواهید آن را ریپورت کنید در بالا و سمت راست یک علامت باز شونده وجود دارد که زیر گزینه ها در آن قرار دارند. لطفا روی آن کلیک کنید:

how-to-report-a-tweet-on-twitter/

در بین گزینه هایی که باز می شود شما گزینه Report Tweet را مشاهده خواهید کرد. بدین منظور روی ان کلیک کنید:

Report Tweet

وقتی روی این گزینه کلیک می کنید، سوالاتی به طور مکرر از شما پرسیده می شود تا علت ریپورت کردن تان مشخص شود. اولین بار با سه سوال روبرو می شوید:

  • I’m Not Interested.
  • It’s Spam.
  • It’s Abusive or Harmful.

به طور کاملا واضح گزینه اول دلیلی بر ریپورت کردن نیست بنابراین اگر این گزینه را انتخاب کنید، کاربر مورد نظر مورد توجه توییتر قرار نخواهد گرفت و پست یا پیج وی حذف نخواهد شد. شما باید برای خود دلیل خوب و قانع کننده ای داشته باشید. متناسب با محتویات توییت فرد مورد نظر شما باید در مرحله بعدی علت خود را مشخص کنید و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. شما در آن واحد قادر خواهید بود یک مورد را انتخاب کنید پس به توییت مورد نظر بازگشته و علت را به درستی مشخص کنید:

I’m Not Interested. It’s Spam. It’s Abusive or Harmful.

در ادامه باید به توییتر بگویید که این فرد مورد نظر با توییت خود چه کسی یا کسانی را مورد هدف قرار داده است. در این جا نیز سه گزینه وجود دارد که در زیر مشاهده می کنید و معنی آن کاملا واضح است:

 ریپورت کردن در توییتر

در ادامه توییتر از شما می خواهد ۵ تا از توییت های دیگر این فرد که به این موضوع بستگی دارد را به توییت و ریپورت خود اضافه کنید تا بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند.

 ریپورت کردن در توییتر

وقتی که فرد مورد نظر را ریپورت کردید فرصت این را دارید که فرد را یا بلاک کنید یا اینکه صدای توییت هایش را قطع کنید. این دو گزینه را در تصویر زیر به درستی مشاهده می کنید:

 ریپورت کردن در توییتر

تیم توییتر در چنین وضعیتی ریپورت شما را مورد بررسی قرار می دهند و در صورتی که صلاحیت ریپورت تایید شود اقدامات لازم را نسبت به فرد خاطی انجام خواهند داد. شما تا به چه اندازه نسبت به محتوای شبکه های اجتماعی حساسیت دارید و از فرصت ریپورت کردن استفاده می کنید؟ دیدگاه های خود را در این باره با ما در میان گذاشته و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی مخصوصا توییتر به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *