شایعات موجود مبنی بر عرضه شیائومی Mi 6 Lite با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ صحت ندارد!

شایعات موجود مبنی بر عرضه شیائومی Mi 6 Lite با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ صحت ندارد!
  • 1396/2/19
  • مقدم
  • 0

شرکت شیائومی در ماه آوریل، از جدیدترین گوشی پرچم‎دار خود با نام Mi 6 رونمایی کرد اما پیش از عرضه این مدل و حتی در هنگام ارائه آن به بازار، شایعاتی مبنی بر عرضه مدل “پلاس” و “لایت” از گوشی پرچم‎دار جدید شیائومی منتشر شد. پس از مدتی از معرفی شیائومی Mi 6، مشخص شد که مدل پلاس وارد بازار نخواهد شد و رئیس شرکت شیائومی در یکی از شبکه‌های اجتماعی چین، اعلام کرده است که شایعات موجود مبنی بر عرضه شیائومی Mi 6 Lite صحت ندارد و تنها در حد گمانه‌زنی بوده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

رئیس شرکت شیائومی معتقد است که شایعات موجود پیرامون مدل “لایت” گوشی پرچم‌دار جدید این صحت ندارد و بی‌اساس است. به همین جهت، خبری از عرضه نسخه ارزان‌قیمت‌تر از گوشی پرچم‌دار شیائومی Mi 6 نخواهد بود و نسخه استاندارد آن که در حال‌حاضر در بازار وجود دارد، تنها انتخابی است که می‌توانید با پرداخت ۳۷۰ دلار داشته باشید. البته رئیس شرکت شیائومی، لی ژون به شایعات منتشرشده مبنی بر عرضه یک گوشی‌هوشمند جدید توسط این شرکت با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری، پردازنده هشت هسته‌ای و واحد گرافیکی آدرنو ۵۱۲، واکنشی نشان نداده است.

انتظار می‌رود که تراشه جدید کوالکام تا چند ساعت آینده به صورت رسمی معرفی شود و آن‌طور که پیداست، تعدادی از شرکت‌های مطرح در حال‌حاضر، محصولاتی را با چیپ‌ست میان‌رده جدید کوالکام توسعه می‌دهند. شرکت سونی، به‌زودی از گوشی عریض اکسپریا X اولترا با یک نمایشگر با نسبت ابعاد ۲۱ به ۹ رونمایی خواهد کرد و چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۶۰ به آن قدرت می‌دهد. نوکیا نیز در حال توسعه دو گوشی رده‌بالای نوکیا ۸ و نوکیا ۷ است که از تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام استفاده می‌کند؛ مدل اول، بنابر شایعات به یک نمایگشر Quad HD مجهز خواهد بود و ممکن است قیمت آن نزدیک به ۵۰۰ دلار باشد.

پیش از تکذیب توسعه شیائومی می ۶ لایت توسط شرکت سازنده، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه این مدل با مشخصات‌فنی نزدیک به مدل استاندارد گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می ۶ وجود داشت؛ حتی، گفته شده بود که این مدل با قیمت ۲۹۰ دلار عرضه می‌شود که در مقایسه با مدل استاندارد گوشی پرچم‎دار جدید شیائومی با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام نزدیک به ۷۰ دلار ارزان‎تر است.

به احتمال زیاد، شرکت شیائومی در حال توسعه محصولات جدید خود از سری “ردمی” با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام است و اطلاعات منتشرشده، مربوط به یک عوض جدید از این خانواده بوده است. ممکن است مدل جدیدی از سری ردمی نوت توسط شرکت شیائومی با چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۶۰ توسعه بیابد یا حتی این شرکت چینی، شیائومی می میکس ۲ را با تراشه میان‌رده جدید کوالکام به بازار عرضه نماید.

البته شرکت شیائومی، به‌تازگی تغییر رویه داده است و کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود را به سمت یک تحول‌ پایدارتر و افزایش حاشیه سود خود، هدایت نموده است. با این‌حال، این موضوع لزوماً بدین معنی نخواهد بود که دیگر گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ای توسط شرکت شیائومی معرفی نمی‌شود.

همان‌طور که گفته شد، شیائومی می ۶ به عنوان پرچم‌دار جدید این شرکت از مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی استفاده می‌کند و به نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی Full HD، شش گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز شده است. هم‌چنین، یک دوربین دوگانه نیز برای گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی در نظر گرفته شده که عملکرد آن نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار بازار با قیمتی بیشتر از ۶۰۰ دلار است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *