پایانی بر یکه‌تازی گلکسی S8 سامسونگ؛ OnePlus 5 اکنون قدرت‌مندترین گوشی بازار است!

پایانی بر یکه‌تازی گلکسی S8 سامسونگ؛ OnePlus 5 اکنون قدرت‌مندترین گوشی بازار است!
  • 1396/2/20
  • مقدم
  • 0

در شایعات گذشته آمده است که شرکت وان‌پلاس، نسل جدید گوشی‌های پرچم‎دار خود را با نام OnePlus 5 تا پیش از پایان تابستان به بازار عرضه خواهد کرد و این مدل که به دلایل خرافی وان‌پلاس ۴ نامیده نمی‌شود، قرار است به عنوان یک گوشی پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه اما با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند در دسترس قرار بگیرد. به‎تازگی، OnePlus 5 در آزمون گیگ‌بنچ رؤیت شده است که از قدرت بالای این محصول خبر می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

آن‌طور که پیداست، OnePlus 5 توانسته تا در بررسی عملکرد تک هسته پردازشی خود از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، نزدیک به ۱۹۶۳ امتیاز کسب نماید و در بررسی عملکرد تمامی هسته‌های پردازشی این چیپ‌ست، OnePlus 5 موفق به کسب ۶۶۸۷ امتیاز شده که به مراتب از گوشی‌های پرچم‌دار دیگر، بالاتر است. تصاویر فاش‌شده، نشان می‌دهد که شرکت وان‌پلاس، گوشی پرچم‌دار جدید خود را به دلیل توسعه آن با شماره مدل A5000 با نام وان‌پلاس ۵ عرضه می‌کند و هم‌چنین، آن‌طور که پیداست، سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱ برای آن در نظر گرفته شده است.

در بخش بررسی عملکرد تک هسته پردازشی در چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، وان‌پلاس با اختلاف بسیار کمی در مقایسه با اکسپریا XZ پریمیوم سونی و گلکسی S8 سامسونگ صدرنشین است. این مدل در حالی موفق به کسب ۱۹۶۳ امتیاز شده است، که به دنبال آن اکسپریا XZ پریمیوم سونی و گلکسی S8 سامسونگ با امتیاز ۱۹۴۳ و ۱۹۲۹ جای گرفته‌اند. در بررسی عملکرد تمامی هسته‌های پردازشی، اما قضیه متفاوت است زیرا وان‌پلاس ۵ همان‌طور که گفته شد، توانسته تا نزدیک به ۶۶۸۷ امتیاز به دست آورد اما این رقم برای گلکسی S8 سامسونگ به عنوان گوشی پرچم‌دار این سازنده کره‌ای و اکسپریا XZ پریمیوم به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید سونی، تنها ۶۰۴۸ و ۵۸۲۴ امتیاز بوده است.

OnePlus 5

لازم به‌ذکر است که هر سه دستگاه از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام اسفاده می‌کند و تعجبی ندارد که چرا امتیاز آن‌ها به یک‌دیگر بسیار نزدیک است. هرچند، عملکرد واقعی یک دستگاه‌ با آنچه که در بنچمارک‌‌ها برای آن اعلام می‌شود، کاملاً متفاوت است و به موارد دیگری از جمله حافظه رم و حافظه داخلی بستگی دارد.

در همین زمینه، باید اشاره کرد که اکسپریا XZ پریمیوم از چهار گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و گلکسی S8 سامسونگ نیز در مدل پایه به چهار گیگابایت رم بسنده نموده است؛ هرچند، یک مدل گران‌قیمت از آن با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار با شش گیگابایت رم عرضه می‌شود. در مقابل، OnePlus 5 به شش یا حتی ۸ گیگابایت رم مجهز شده است و شرکت وان‌پلاس، تصمیم دارد تا آن‌را با یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی تمام اچ‌دی (Full HD) یا حتی Quad HD ارائه دهد. یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در وان‌پلاس ۵ به کار گرفته شده است و سیستم‌عامل اندروید نوقا با رابط‌کاربری OxyegenOS، بخش دیگری از مشخصات‌فنی گوشی پرچم‎دار جدید وان‌پلاس را تکمیل می‌کند.

گفته شده است که وان‌پلاس ۵ از درگاه یواس‌بی Type-C بهره می‌گیرد و ظرفیت باتری در این دستگاه ممکن است به ۴۰۰۰ میلی‌آمپر برسد. شرکت وان‌پلاس، در حال‌حاضر تایید نموده است که گوشی پرچم‌دار جدیدش را با نام OnePlus 5 عرضه خواهد کرد و مدتی پیش با انتشار یک تیزر توسط شرکت سازنده، این موضوع تایید شد. بنابر گمانه‌زنی‌ها تا پایان ماه ژوئن، OnePlus 5 روانه بازار خواهد شد و تا آن زمان، اطلاعات بیشتری از جمله مشخصات‎فنی نهایی و تصاویر رسمی این دستگاه ارائه می‌شود. البته قیمت این مدل، مدتی پیش فاش شد و به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس ۵ نزدیک به ۶۰۰ دلار قیمت داشته باشد؛ این دستگاه، ۱۲۰ دلار از گلکسی S8 سامسونگ و نزدیک به ۱۰۰ دلار از هوآوی پی ۱۰ ارزان‌تر است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *